۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۴
کد خبر: ۷۵۳۳۹۵
استاد مذاهب اسلامی:

انتخاب روش متناسب در گفت وگوها، اصلی مهم در نتیجه بخشی مناظرات است

انتخاب روش متناسب در گفت وگوها، اصلی مهم در نتیجه بخشی مناظرات است
حجت‌الاسلام عباسی گفت: انتخاب روش متناسب در مناظره ها، اصلی مسلم در مناظره ها می باشد که نقش بسیار زیادی در پذیرش سخن حق از سوی مخالفان دارد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام حبیب عباسی استاد مذاهب اسلامی در مراسم رونمایی از کتاب درسنامه «اصول و روش مواجهه با مخالفان» که بعد از ظهر امروز در سالن شهید دهقانی خبرگزاری رسا برگزار شد اظهار داشت: تالیف کتاب علمی و در نظر گرفتن همه جوانب در آن، کار بسیار دشواری است؛ اما امری بسیار ضروری است که باید انجام گیرد؛ مخصوصا برای کسانی که در زمینه فرق و ادیان فعالیت می کنند.

وی در ادامه با اشاره به خاطرات خود از جلسات مناظره با علمای دیگر ادیان اظهار داشت: انتخاب روش متناسب در مناظره ها، اصلی مسلم در مناظره ها می باشد که نقش بسیار زیادی در پذیرش سخن حق از سوی مخالفان دارد.

استاد مذاهب اسلامی خاطرنشان کرد: گاهی از مواقع روش های بسیار ساده و پیش پا افتاده ای همچون رعایت انصاف و اخلاق، می تواند تاثیر بسیاری بر روی مخاطبان داشته باشد که نباید از این روش ها در مناظرات غفلت شود.

حجت‌الاسلام عباسی در پایان تاکید کرد: باید با روش های متناسب - که در اندیشه اسلامی به آن توجه شده و در سیره معصومان علیهم السلام نیز به وفور به چشم می خورد - با مخالفان به مناظره و گفت وگو نشست تا نتیجه مطلوب و مورد دلخواه حاصل شود.

ارسال نظرات