۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۷۵۲۹۹۳
رئیس کل دانشگاه آزاد اسلامی:

دانشگاه وظیفه تبیین جامعه آرمانی را دارد

دانشگاه وظیفه تبیین جامعه آرمانی را دارد
طهرانچی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی که علم و دانش را می سازد باید مقوم خدا محوری باشد، گفت: ما نیازمند به علم اجتماعی جدید هستیم و پیشرفت علمی نیاز به تولید نظریه دارد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، محمد مهدی طهرانچی ریاست دانشگاه آزاد اسلامی در آیین اختتامیه سومین جشنواره علمی، فرهنگی و هنری امامت و مهدویت ضمن بیان اینکه ورود دانشگاه آزاد اسلامی در بحث مهدویت برای تربیت انسان و جامعه منتظر است، اظهار داشت: آیه ۶ و ۶۰ سوره روم بیان می‌کند که در جریان تمدنی خود را خودباخته ندانید، وعده الهی این است که روزی جامعه دینی تشکیل شود و امنیت و عدالت در جهان حاکم شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه دانشگاه مأموریت دارد که جامعه آرمانی را تبیین کند، ابراز کرد: از منظر علمی باید دانشگاه دانشجو را باورمند تربیت کند؛ واقعیت این است که دانشگاه باور ساز است و دانشگاه یکی از کنشگران تعلیم و تربیت است.

طهرانچی با اشاره به اینکه دانشگاه یکی از کنشگران تعلیم و تربیت است، گفت: انیورسیته محصول دانشگاه‌های غرب است و خیلی از مفاهیم در چارچوب دعوای بین علم و دین شکل گرفته است؛ دینی که در چارچوب فکری غرب است، دین مسیحیت همراه با تحریف است.

وی با تاکید براینکه در مجامع علمی غرب رابطه علم و ملکوت قطع شده است، گفت: در غرب دین را از حوزه اجتماعی به حوزه فردی تقلیل دادند و جامعه را با علم اداره می‌کنند و با همه جلوه‌های دین مبارزه می‌کنند و می‌گویند که عقلانیت جمعی مبنای حرکت اجتماعی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ضمن بیان اینکه دروس معارفی دانشگاه نمی‌تواند باورساز باشد، عنوان کرد: علم و ایمان چهار وجه تلازم، استقلال، تغافل و تعارض دارد؛ انسان در اصول اعتقادی، مسائل اخلاقی و مسائل علمی مسئول است و بینش و دانش به موازات هم پیش می‌روند.

طهرانچی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی که علم و دانش را می‌سازد باید مقوم خدا محوری باشد، گفت: دانشگاه ظهور حضرت حجت (عج) را باید علمی تبیین کند؛ ما نیازمند به علم اجتماعی جدید هستیم و پیشرفت علمی نیاز به تولید نظریه دارد.

ارسال نظرات