۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۸
کد خبر: ۷۵۲۸۶۷
استاندار گلستان تشریح کرد؛

گزارشی از عملکرد مسؤولان اجرایی استان گلستان

گزارشی از عملکرد مسؤولان اجرایی استان گلستان
استاندار گلستان در جمع طلاب و فضلای گلستانی مقیم قم به ارائه گزارشی از فعالیت های دولت سیزدهم در این استان پرداخت.

به گزارش خبرگزاری رسا در گلستان، زنگانه در جلسه طلاب و فضلای استان گلستان که در سالن جلسات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، اظهار داشت: انتخابات 11 اسفند امسال علیرغم کینه توزی دشمن و خیال خام آنان برای مشارکت حداقلی، بحمدالله بسیار مناسب بوده و بیش از 54 درصد مردم استان گلستان در انتخابات شرکت نموده و حماسه آفریدند. 

وی به ارائه گزارشی از فعالیت های دو و نیم ساله استانداری استان گلستان اشاره کرد و ابراز داشت: درآمد ناخالص استان گلستان در آغاز دولت سیزدهم بسیار پایین بود؛ اما برنامه ریزی برای دوبرابر شدن آن انجام شد و بحمدالله تا به امروز، 166 هزار میلیارد تومان در سطح استان سرمایه گذاری شده است.

استاندار گلستان خاطرنشان ساخت: دولت سیزدهم به ویژه شخص ریاست محترم جمهور برای رسیدن به چشم اندازهای استان گلستان، مساعدت و حمایت ویژه داشته و بحمدالله ما در طول این مدت، بهبود سرانه های گوناگون را داشته ایم.

وی بیان داشت: حمایت از شهرداری ها و دهیاری های شهرهای گوناگون استان گلستان از دیگر برنامه های ما بوده که بحمدالله ارتقاء مناسبی داشته اند و پروژه های عمرانی مناسبی را کلید زده اند.

زنگانه اظهار داشت: در حال حاضر، یک میلیون و پانصدهزار متر مربع زیرسازی آسفالت و 629 کیلومتر آسفالت در سطح استان گلستان در این دو و نیم سال اتفاق افتاده و جاده مرگ این استان به بزرگراهی مناسب تغییر پیدا کرده است.

وی با بیان این مطلب که پیشرفت روستامحور را در دستور کار قرار داده ایم، ابراز داشت: بحمدالله ضریب جینی استان گلستان از 36 صدم به 34 صدم رسیده و ان شاءالله با برنامه ریزی هایی که انجام دادیم، به 32 صدم خواهیم رساند.

استاندار گلستان خاطرنشان ساخت: قریب به 4500 میلیارد تومان از پروژه های راه در سفر دور دوم رئیس جمهور به استان گلستان به افتتاح و بهره برداری رسیده است که 1311 میلیارد تومان آن برای توسعه ناوگان حمل و نقل بوده است.

وی بیان داشت: همچنین قریب به 3200 میلیارد تومان پروژه های زیرساخت برق استان گلستان را در سفر رئیس جمهور افتتاح نموده و 9 هزار میلیارد تومان نیز هدف گذاری شده است.

زنگانه اظهار داشت: پروژه یک هزار میلیاردی فیبر نوری استان گلستان به عنوان اولین استان کشور به اتمام رسیده و با حضور رئیس جمهور افتتاح شده است و زیرساختی برای جهش استان می باشد.

استاندار گلستان خاطرنشان ساخت: پروژه علاج‌بخشی خلیج گرگان از دیگر أبرپروژه های ماست که با خشک شدن آن، تبعات بسیار زیادی برای استان گلستان به وجود خواهد آمد و با چنگ و دندان به دنبال حفظ این خلیج هستیم و بحمدالله دستاوردهای مناسبی در این زمینه داشته ایم.

وی بیان داشت: ما در مقابل سنگ اندازان این پروژه ایستاده ایم و نیازمند حمایت نخبگان استان گلستان هستیم تا این أبرپروژه را به سرانجام برسانیم.

زنگانه به پروژه مسکن استان گلستان اشاره کرد و اظهار داشت: 43 هزار واحد مسکونی در حال ساخت در سطح استان داریم و تاکنون در چندین نوبت، چندین هزار واحد مسکن را تحویل داده ایم و نهضت ملی مسکن را با جدیت پیگیری خواهیم کرد.

وی ابراز داشت: در دور اول و دوم سفر رئیس جمهور، 25 هزار میلیارد تومان مصوبه عمرانی برای استان گلستان داشته ایم و نرخ رشد اقتصادی استان به نسبت قبل از شروع دولت سیزدهم که «منفی 5» بوده به «به علاوه سه» رسیده است و این رشد را دنبال خواهیم کرد.

استاندار گلستان خاطرنشان ساخت: مجموع ارزش صادرات استان گلستان در دولت سیزدهم، عدد 566 میلیون دلار را رد کرده که با تعاملات گوناگون اتفاق افتاده است.

وی در پایان بیان داشت: اقدامات راهبردی با کمک دستگاه های نظارتی صورت گرفته تا توزیع منابع به صورت عادلانه انجام شده و رانت را برداریم که با این توزیع عادلانه، 138 واحد راکد در سطح استان فعال شده است.

زنگانه در پایان به برخی از مطالبات طلاب و فضلای استان گلستان اشاره کرد و قول همکاری داد.

ارسال نظرات