۲۲ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۷۵۲۵۱

کنگره عاشوراپژوهی در اردبیل برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با ماه صفر، کنگره عاشوراپژوهی و همایش شعر فجر با حضور نائب رییس مجلس شورای اسلامی در اردبیل برگزار شد.
ابوترابي نائب رييس مجلس شوراي اسلامي


به گزارش خبرنگار حبرگزاری رسا در اردبیل، کنگره عاشورا پژوهی، همایش شعر فجر و تجلیل از واقفان خیر اندیش، شب گذشته به صورت همزمان در سالن اجتماعات ولایت سپاه اردبیل برگزار شد.

حجت الاسلام محمد حسن ابوترابی فرد، نائب رییس مجلس شورای اسلامی، در این مراسم اظهار داشت: راهپیمایی 22 بهمن ملت بزرگ ایران، اعلام پایگاه مقتدر اجتماعی نظام و وفاداری به آرمان‌های امام خمینی‌(ره) و انقلاب، بیعت مجدد با مقام معظم رهبری و پیوند استوار با بدنه آحاد جامعه حضور گسترده‌ای را خواهند داشت.

وی دفاع مقدس را ثمره حضور گسترده مردم در صحنه ها دانست و گفت: آحاد این ملت با همان وحدت و انسجام سال های دفاع مقدس یکبار دیگر در 9 دی حماسه ای به یاد ماندنی از اقتدار این نظام را به نمایش گذاشتند و یاس که در چهره ی دشمنان نظام اسلامی سایه افکنده است با این اقتدار بیشتر خواهد شد.

حجت الاسلام ابوترابی در ادامه با بیان این‌که مردم اردبیل دارای غیرت دینی و هوش سیاسی بالایی هستند، ابراز داشت: مردم شریف استان ولایت‌مدار اردبیل همیشه مقاوم وفادار به نظام و انقلاب اسلامی هستند و این سرزمین دیار شهیدان و فرزانگان است.

همچنین مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل در این مراسم گفت: به منظور عمل به منویات مقام معظم رهبری در نامگذاری امسال به نام سال اصلاح الگوی مصرف و صرفه جویی در صرف هزینه ها، سه همایش عاشورا پژوهی، شعر فجر و تجلیل از واقفان خیراندیش به شکل مشترک و همزمان در این مکان برگزار شد.

حجت الاسلام شهاب الدین حسینی افزود: برنامه هایی که در این مراسم اجرا می شود به ویژه اشعار شاعران توانای اردبیل امید است که در ترویج احیای فرهنگ شهادت و یاد و خاطره آنان و تبیین وقایع مربوط به انقلاب اسلامی و نیز ترویج فرهنگ وقف مؤثر باشند./935/پ202/س

ارسال نظرات