۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۰
کد خبر: ۷۵۲۴۰۸
حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی:

هیچ چیز مانند حضور حداکثری مردم در انتخابات دشمن را خشمگین نمی کند

هیچ چیز مانند حضور حداکثری مردم در انتخابات دشمن را خشمگین نمی کند
استاد سطوح عالی حوزه با بیان اینکه حضور حداکثری مردم در انتخابات باعث ناراحت شدن دشمنان اسلام و اهل‌بیت(ع)‌ می‌شود، گفت: امروز هیچ چیز مانند حضور مردم آنان را خشمگین نمی‌کند.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسین مومنی در بیست و هشتمین نشست هم‌اندیشی سخنرانان مرتبط با هیئت رزمندگان اسلام که در دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) قم برگزار شد، با اشاره به آیه ۵۹ سوره نساء اظهار کرد: خداوند متعال در این آیه در سه عرصه به ما دستور می‌دهد که از او و رسولش و اهل‌بیت(ع) اطاعت کنیم. یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا أَطِیعُوا اللَّهَ وَأَطِیعُوا الرَّسُولَ وَأُولِی الْأَمْرِ مِنکُمْ.

وی افزود: خود حضرات معصومین(ع) فرمودند در زمان غیبت از فقیه جامع‌الشرایط تبعیت کنید. امام‌عصر در توقیعی می‌فرمایند: اَمَّا الْحَوادِثُ الْواقِعَةُ فَارْجِعوُا فیها اِلی رُواةِ حَدیثِنا، فَاِنَّهُمْ حُجَّتی عَلَیْکُمْ وَاَنَا حُجَّةُ اللّهِ عَلَیْهِمْ، امّا در رویدادهای زمانه، به راویان حدیث ما رجوع کنید. آنان، حجت من بر شمایند و من، حجت خدا بر آنانم.

کارشناس مذهبی بیان کرد: در روایتی دیگر از امام‌حسن‌عسکری(ع) آمده است که فَأمّا مَن کانَ مِن الفُقَهاءِ صائنا لنفسِهِ حافِظا لِدینِهِ مُخالِفا علی هَواهُ مُطِیعا لأمرِ مَولاهُ فلِلعَوامِّ أن یُقَلِّدُوهُ، اما هر فقیهی که خویشتندار و نگاهبان دین خود باشد و با هوای نفسش بستیزد و مطیع فرمان مولایش باشد، بر عوام است که از او تقلید کنند.

وی گفت: در عصر امروز ما این ویژگی‌ها و خصائص به صورت کامل در مقام معظم رهبری وجود دارد، چه در قبل و چه در این چند سالی که ایشان عهده‌دار رهبری و امامت امت شده‌اند یک ذره تغییری نکرده‌اند و حرفی که در آن نفسانیت و دنیا باشد نزده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مومنی گفت: تکلیف امروز ما این است که طبق فرموده امام معصوم از این ولی‌فقیه جامع‌الشرایط تبعیت کنیم. ریل‌گذاری این انقلاب توسط امامین انقلاب‌اسلامی به خوبی صورت گرفته و وظیفه ما این است که به فرامین آنان عمل کنیم.

استاد حوزه علت دشمنی دشمنان با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را تبعیت از اهل‌بیت(ع) دانست و خاطرنشان کرد: امروز دشمنان به خاطر این با ما دشمنی می‌کنند که علم و پرچم اهل‌بیت(ع) در این کشور مرتفع شده است. امروز هیچ کجای عالم بیرق ائمه‌اطهار(ع) مثل ایران بلند نیست و این به برکت انقلاب اسلامی و ولایت‌فقیه و شهدا است.

وی با اشاره و به بیانات مقام معظم رهبری در جمع هُمافران خاطرنشان کرد: اگر خواص وارد این عرصه جهاد تبیین نشوند، اتفاق بد تاریخی روی خواهد داد و جامعه‌ای که به قله نزدیک است، از مسیر باز خواهد ماند. لذا نقش خواص در تبیین و دعوت مردم به شرکت در انتخابات بسیار مهم و حساس است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مومنی افزود: امروز حضور حداکثری مردم در انتخابات باعث ناراحت شدن دشمنان اسلام و اهل‌بیت(ع)‌ می‌شود. امروز هیچ چیز مانند حضور مردم آنان را خشمگین نمی‌کند. امروز حضور ما باعث شادی شهدا می‌شود.

ارسال نظرات