۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۳
کد خبر: ۷۵۲۳۱۳

بیانیه مجمع حقوق دانان انقلاب اسلامی پیرامون شرکت در انتخابات

بیانیه مجمع حقوق دانان انقلاب اسلامی پیرامون شرکت در انتخابات
مجمع حقوق دانان انقلاب اسلامی در راستای شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در بیانیه ای بر اهمیت مشارکت در زمانه کنونی تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، مجمع حقوق دانان انقلاب اسلامی در راستای شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری بیانیه ای صادر کرد که بدین شرح است:

«لَقَدْ اَرسَلْنا رُسُلَنا بِالبَیْنات وَ اَنْزَلْنا مَعَهُمُ الکِتابَ و المَیزان لِیَقومَ الناسُ بِالقِسْطِ»

جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان نظامی برخاسته از ترکیب نامیرای جمهوریت و اسلامیت، براساس ماهیت خویش در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، که به‌عنوان عالی ترین هنجار قانونی نظام سیاسی و حقوقی مذکور و میثاق نامه ملت و دولت محسوب می‌شود، توده‌های مختلف مردم را به امر مشارکت در ساخت اجتماعی و سیاسی خویش فراخوانده است. به بیان دیگر منطبق بر مقدمه قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران حکومت، تبلور آرمان سیاسی ملتی هم کیش و هم فکر است که به خود سازمان می‌دهد تا در روند تحول فکری و عقیدتی راه خود را به سوی هدف نهایی (حرکت به سوی الله) بگشاید. همچنین حرکت به سمت غایت مطلوب قانون اساسی که همان خدا گونگی انسان می‌باشد و هدف حکومت نیز رشد دادن انسان در حرکت به سوی نظام الهی است (وَ اِلی اللهِ المصیر) که جز در گرو مشارکت فعال و گسترده تمامی عناصر اجتماع در روند تحول جامعه صورت نمی‌پذیرد.

منطبق با مبنای مذکور، نظام جمهوری اسلامی ایران تدابیر مختلفی را جهت مشارکت توده های مردم در حکمرانی تدارک دیده است که از جمله آن ها، امر خطیر انتخابات است. امری که طی چهل و پنج سال گذشته بار‌ها میدان تبلور جمهوریت و مشارکت مردم بوده است.
اهمیت  مهم‌ترین نهاد قانونگذاری کشور که ثمره مجاهدت مبارزین آزادی‌خواه بی‌شماری در طول تاریخ این سرزمین بوده است، بر همگان خصوصاً جامعه حقوقی کشور پوشیده نیست، اما تشکیل مجلسی قوی برای تأثیر گذاری در نقش آفرینی براساس ریل گذاری مشخص شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، مشروط به مشارکت گسترده و انتخاب افراد اصلح برای تصدی کرسی های نمایندگی می‌باشد. درهمین راستا جامعه حقوقی رسالتی سنگین به‌عنوان نزدیک‌ترین گروه تخصصی به ماهیت نهاد مذکور دارد.

با عنایت به تفاسیر فوق و جهت پاسداشت اسلامیت، جمهوریت و حق تعیین سرنوشت و تمامیت ارضی کشور، ما جامعه حقوقی که متشکل از قضات، وکلاء، اساتید دانشگاه، دانشجویان، پژوهشگران حقوقی و... در سراسر کشور می‌باشیم، ضمن حضور فعال در امر انتخابات، دیگر اقشار جامعه را به مشارکت در این رویداد بزرگ سیاسی  دعوت می‌نماییم. 

اِنَّ الارضَ یَرِثُها عبادی الصالحون

ارسال نظرات