۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۹
کد خبر: ۷۵۲۲۸۲
حجت الاسلام کاوندی:

مؤثرترین نسخه افزایش مشارکت تقویت وحدت ملی است

مؤثرترین نسخه افزایش مشارکت تقویت وحدت ملی است
محقق علوم سیاسی کاوندی با تاکید براینکه مشارکت مردم مولفه تعیین کننده برای جمهوریت نظام است، گفت: رهبر معظم انقلاب یکی از مصادیق رقابت در انتخابات را رقابت جوان ها معرفی کردند.

به گزارش خبرنگار گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا، حجت الاسلام جواد کاوندی محقق علوم سیاسی در نشست علمی راهکارهای افزایش مشارکت در انتخابات ضمن بیان اینکه انگاره مشارکت پایین در انتخابات را که همه پذیرفته اند و از پشت پذیرش آن می خواهند مسئله را حل کنند قبول ندارم، گفت: من به این انگاره مخصوصا با قرائتی که با نگاه لیبرالیستی و غربی به مسئله نگاه می کند ایراد وارد می کنم.

محقق علوم سیاسی با اشاره به اینکه در دموکرات ترین کشورهای دنیا گاهی مشارکت پایین مردم در انتخابات اتفاق می افتد، اظهار داشت: فرانسه که مهد دموکراسی است مشارک 42 درصدی مجلس و 48 درصدی ریاست جمهوری را تجربه کرده است، پایین تر از این مقدار مشارکت در کشورهای دنیا وجود داشته است.

حجت الاسلام کاوندی با بیان اینکه از خواستگاه مبانی فکری و فرهنگ سیاسی جمهوری اسلامی مشارکت کم مردم جای بحث دارد، افزود: البته با توجه به مشکلات اقتصادی و هجمه های که به نظام جمهوری اسلامی می شود این مقدار مشارکت به تعبیر رهبر معظم انقلاب قابل قبول است.

وی با تاکید براینکه مردم سالاری دینی جمهوری اسلامی اقتضا دارد که مشارکت مردمی زیاد باشد، تصریح کرد: موثرترین نسخه برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات تقویت وحدت ملی است؛ توجه به رویکرد جهانی و توجه به اتفاقات حساس در سطح بین الملل ناخودآگاه باعث افزایش وحدت ملی می شود.آآتنتمنتم

محقق علوم سیاسی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب فرمودند نظم جهانی تعقییر کرده است و ملت ایران باید بداند که در کجای این نظم جدید قرار می گیرد، ابراز کرد: طوفان الاقصی که اتفاق افتاد کسانی که سر ناسازگاری با جمهوری اسلامی داشتند نقاط مشترکی با جمهوری اسلامی پیدا کردند.

حجت الاسلام کاوندی با تاکید براینکه مشارکت مردم مولفه تعیین کننده برای جمهوریت نظام است، گفت: برای تقویت مشارکت مردم در انتخابات نیاز به پوست اندازی و تولد سیاسی است؛ رهبر معظم انقلاب یکی از مصادیق رقابت در انتخابات را رقابت جوان ها معرفی کردند و اگر این اتقاق بیفتد گفتمان جدیدی از ادبیات انقلاب اسلامی بوجود می آید.

وی با بیان اینکه حضور جوانان در مجلس شواری اسلامی امید و نشاط را به جامعه سرازیر می کند، مطرح کرد: برای انتخابات پیش رو باید نگاه جهانی و برون مرزی به مسئله داشته باشیم تا بتوانیم وحدت ملی را بتوانیم تحریک کنیم تا مردم احساس کنند انتخابات به سرنوشت آنها گره خورده است.  

ارسال نظرات