۰۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۰
کد خبر: ۷۵۱۹۷۲
نماینده ولی فقیه در لرستان: 

جوانان، موتور محرکه و پیشران حرکت جامعه هستند

جوانان، موتور محرکه و پیشران حرکت جامعه هستند
حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با بیان اینکه موتور محرکه و پیشران حرکت، جوانان هستند، گفت: همه جوانان باید از این فرصت جوانی استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی، شب گذشته در دیدار دبیران سازمان‌های مردم نهاد استان لرستان و جمعی از جوانان فعال فرهنگی و جهادی و انجمن اسلامی دانش آموزی، که به مناسبت سالروز ولادت حضرت علی اکبر علیه السلام و گرامیداشت روز جوان برگزار شد، ضمن تبریک ولادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان گفت: نشست و دیدار با جوانان همچون نسیم صبح است، که جان و جسم آدم را جوان می‌کند، باعث نشاط و روح افزاست و به انسان انرژی می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در لرستان افزود: از صفات حضرت علی اکبر(ع) علم، عبادت، مجاهدت، ایثار، فداکاری، و پاکی عنوان شده که برای جوانان ما حقیقتاً الگوست، ایشان در ظاهر و باطن، در خلق و رفتار و سخن و کلامش شبیه‌ترین افراد به پیامبر اسلام بود، تعبیر امام حسین(ع) این است که می‌فرماید هرگاه ما یاد جدمان نبی اکرم(ص) می‌افتادیم، به چهره علی اکبر(ع) نگاه می‌کردیم.

وی به دغدغه های جوانان اشاره کرد و ادامه داد: امروز جوانان در عرصه‌های مختلفی خود را نشان داده اند و فعالیت‌های خوبی دارند، عده ای در قالب فعالیت های سیاسی، جمعی در فعالیت های اجتماعی و فرهنگی، تعدادی در فعالیت های ورزشی و دسته های دیگری در فعالیت های علمی توفیقاتی دارند، بعضی هم در عرصه محرومیت زدایی، موفق بوده اند، یا مانند اتحادیه دانش آموزان، که در برپایی نمایشگاه انقلاب و غیر از آن فعالیت داشتند و البته کارهای فراوان دیگری نیز داریم، که اگر هم افزایی بیشتر شود، فعالیت‌های خوب و بهتری را در بخش‌های مختلف شاهد خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه دو کلمه ورزش و جوانان معنای خاصی دارند و از هم قابل تفکیک نیستند، گفت: وجه نامگذاری اداره کل ورزش و جوانان نیز به همین معناست که ورزش با جوان معنا پیدا می‌کند، این موفقیت های علمی، فرهنگی، ورزشی، بواسطه جوانان بوجود آمده است.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی بیان کرد: مدال‌ها متعلق به جوانان است، مدال‌های المپیادهای علمی دانش آموزان، موفقیت‌های ورزشی، همه این‌ها متعلق به جوانان است، در همه عرصه‌ها موتور محرکه و پیشران حرکت، جوانان هستند، بنابراین مرزی بین این‌ها نیست، در همه عرصه‌ها جوانان حضور دارند، همه جوانان باید از این فرصت جوانی استفاده کنند.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه آموزش و پرورش نیز باید اهتمام بیشتری در خصوص مسئله آموزشی و تربیتی و فرهنگی صورت پذیرد، ییان کرد: نگاه ما باید در مجموعه آموزش و پرورش به این سه مقوله معطوف شود.

امام جمعه خرم آباد خاطرنشان کرد: کسانی که بخواهند آموزش و پرورش را تبدیل به یک باشگاه سیاسی کنند و اهداف و منافع شخصی خود را در آن مجموعه دنبال کنند، این یک امر ناپسند و یک کار غیر قابل قبول است، به صرف اینکه مجموعه آموزش و پرورش، جای پرجمعیتی است، نباید عده ای معلمین و جوانان و تعلیم و تربیت را نردبانی برای مقاصد خود قرار دهند و حتماً در صورت چنین اتفاقی دستگاه های ذیربط دنبال خواهند کرد.

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات