۰۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۷
کد خبر: ۷۵۱۹۶۱
دبیر تحریریه پایگاه فطرت:

دنبال امتداد اندیشه ای رهنمودهای رهبر معظم انقلاب هستیم

دنبال امتداد اندیشه ای رهنمودهای رهبر معظم انقلاب هستیم
حجت الاسلام اسفندیار با تشریح ایده کانونی پایگاه فطرت، نوع نگاه این رسانه را نسبت به مسائل اجتماعی متفاوت دانست و بیان داشت: رسانه فکرت برای صحبت در خصوص مسائل اجتماعی سراغ نخبگان می رود.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی اسفندیار از فعالان رسانه ای با حضور در غرفه خبرگزاری رسا پس از تبریک اعیاد شعبانیه تصریح کرد: خبرگزاری رسا بخشی از طلاب خبرنگار را تربیت کرده است و حضور این تربیت یافتگان در بسیاری از رسانه ها برجسته است. خبرگزاری های دینی و حوزوی در دهه هایی فعالیت های خوبی داشته و ثمره هایی نیز از آن دیده می شود و این درخت را تنومند و بارور می بینم.

وی با اشاره به ایده کانونی رسانه فکرت بیان داشت: امتداد اندیشه ای رهنمودهای رهبری معظم انقلاب ایده کانونی پایگاه فطرت است زیرا ایشان نسبت به ادبیات، غرب شناسی و جریان شناسی های اجتماعی دغدغه داشتند؛ رسانه فکرت جدای از خبرگزاری های عمومی کار نمی کند اما نوع زاویه دید نسبت به مسائل اجتماعی متفاوت است.

این فعال رسانه ای با بیان اینکه مخاطبان فکرت حوزوی، دانشگاهی، نخبگان و اهالی علوم انسانی هستند، اظهار داشت: بنابراین سوژه های اجتماعی خود را از آنها می خواهد؛ فکرت برای صحبت در خصوص مسائل اجتماعی سراغ نخبگان می روند و از آن ها چاره جویی می کنیم و خوشبختانه رفت و آمد نخبگان به فکرت قابل قبول است.

وی آوردن پژوهش به کف خیابان را یک گره دانست و افزود: برخی رسانه ها در خصوص تبدیل زبان پژوهش به زبان عمومی می توانند نقش آفرین باشند اما از آنجا که در سطح رویدادها فعالیت می کنند فرصت عمیق شدن ندارند اما امثال مدارس علوم انسانی مانند مدرسه علوم انسانی اسلامی فکرت که در کنار پیاگاه فعال شده است دنبال این هستند پژوهش هایی که در خصوص نسل امروز بوده را به زبان امروز با نسل جوان به گفتگو بسپارد.

حجت الاسلام اسفندیار در پایان خاطرنشان کرد: حلقه مفقوده ما در ارتباط با نسل جوان نبود گفتگو است و اگر گفتگویی بوده عقلانی نبوده است زیرا هر کجا که احساسی صحبت کرده ایم جوان ما گمان کرده است که در حال نصیحت او هستیم. متون ایرانی و اسلامی که در حال تولید در حوزه های علمیه و دانشگاه است، بسیار مفید است اما باید با این محور جلو برویم که آن متون تبدیل به گفتگوی عقلانی با نسل جوان شود.

ارسال نظرات