۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۰
کد خبر: ۷۵۱۹۵۷
کارشناس رسانه تاکید کرد؛

لزوم ایجاد احزاب قوی و بزرگ انتخاباتی در کشور / مجلس شورای اسلامی مظهر اراده ملی است

لزوم ایجاد احزاب قوی و بزرگ انتخاباتی در کشور / مجلس شورای اسلامی مظهر اراده ملی است
جوادی با اشاره به اهمیت مشارکت مردم در انتخابات، بر لزوم ایجاد احزاب قوی و بزرگ در کشور و نیز بیان شاخص های نماینده اصلح مد نظر رهبر انقلاب اسلامی از سوی رسانه ها، تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، بابک جوادی کارشناس رسانه عصر امروز با حضور در غرفه خبرگزاری رسا در بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه های ایران، مجلس شورای اسلامی را مظهر اراده ملی عنوان و اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی، عصاره ملت و در راس امور است.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی، هم می تواند مظهر اراده ملی بوده و هم می تواند این عنوان را نداشته باشد.

کارشناس رسانه در ادامه بر لزوم ایجاد احزاب قوی و بزرگ در کشور تاکید کرد و اظهار داشت: متاسفانه در ایران، احزاب بزرگ و قوی که مردم نسبت به آن، شناخت کافی داشته باشند، وجود ندارد.

جوادی با اشاره به بیان شاخص های نماینده اصلح در رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی بیان داشت: بخش قابل توجهی از مردم جامعه توانایی تشخیص فرد اصلح را ندارند؛ از این رو باید احزاب مردمی، این شاخص ها را در میان افراد جامعه ترویج کرده و روشنگری های لازم در این زمینه شکل گیرد.

وی در ادامه به خلاء وجود احزاب مردمی در کشور اشاره و ابراز کرد: متاسفانه برخی از احزاب تنها در ایام انتخابات رشد می کنند؛ ولی بعد از اتمام انتخابات خبری از آنان در میان نیست.

کارشناس رسانه افزود: نماینده ای که از طریق حزب و جریان سیاسی خود وارد مجلس می شود، باید در مقابل مرام نامه حزب خود، پاسخگوی هواداران خود باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که رسانه های اجتماعی و انسان رسانه ها، جای خلاء احزاب را پر کرده اند، اظهار داشت: رسانه های اجتماعی باید برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پیش رو، فعالیت های گسترده رسانه ای داشته باشند.

جوادی با اشاره به جایگاه ویژه مجلس شورای اسلامی در توسعه و عمرانی کشور اظهار داشت: مجلس، نهادی برآمده از مردم است و افرادی که وارد مجلس جدید می شوند، می توانند مجلسی قوی در راستای توسعه و آبادانی کشور تشکیل دهند.

کارشناس رسانه در پایان وظیفه مهم مجلس را قانونگذاری و نظارت دانست و ابراز کرد: نمایندگان مجلس می توانند با تصویب قانون های تاثیرگذار، مشکلات مردم را برطرف کنند و نامزدهای انتخاباتی نیز باید برنامه های خود را به مردم ارائه دهند.

ارسال نظرات