۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۹
کد خبر: ۷۵۱۸۸۲
نمایشگاه مطبوعات؛

مشارکت بالای مردمی جایگاه نظام اسلامی را در دوره گزار نظم جهانی تقویت می کند

مشارکت بالای مردمی جایگاه نظام اسلامی را در دوره گزار نظم جهانی تقویت می کند
نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به دوره گزار نظم بین المللی، مشارکت بالای مردم در انتخابات را سبب تقویت و تثبیت جایگاه نظام اسلامی در عرصه بین المللی دانست.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه و امام جمعه بوشهر با حضور در غرفه خبرگزاری رسا در نمایشگاه رسانه های ایران یکی از مهم ترین مؤلفه های قدرت نظام اسلامی را مردم دانست و افزود: بر اساس سیره حکمرانی رسول اکرم و امیرمؤمنان و همچنین مبانی فقه حکومتی حضور مردم در عرصه حکمرانی بسیار مهم بوده و این حضور به شکل ولایت مدارانه و ساختار ساز یکی از مهم ترین ارکان نظام است.

وی در ادامه تاریخچه دشمنی با مؤلفه مردمی نظام اسلامی را از صدر اسلام دانست و تأکید کرد: دشمنان همواره به دنبال تقلیل حضور و مشارکت مردم در نظام اسلامی بوده و همانطور که در سوره منافقون آمده است، عده ای منافق از معاندین خارجی تقاضا کردند که نظام اسلامی پیامبر را تحریم اقتصادی کند تا اینکه امت دچار بحران فکری و رفتاری شود و نبی اکرم را تنها بگذارد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر مشارکت مردم در عرصه های سرنوشت سازی مانند دفاع مقدس و راهپیمایی های مهم را پشتوانه نظام اسلامی دانست و تصریح کرد: حضور مردم در نهم دی ماه 88 خنثی کننده فتنه بود و در عرصه هایی مانند حوادث غیرمترقبه و حمایت از نیازمندان حضور مردم فوق العاده و سرنوشت ساز بوده است. دشمنان به دنبال تقلیل مشارکت هستند و در هر عرصه ای سعی می کنند مشارکت را کاهش دهند اما مردم وفادار به انقلاب حماسه آفریدند و در 22 بهمن با حضور فوق العاده نشان دادند با این انقلابی که خود انجام دادند همراه هستند.

وی در ادامه هدف دشمن از کاهش مشارکت را شکل گیری مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی با اقل آراء ارزیابی کرد و افزود: دشمن به دنبال تحریم و تخریب ایران بوده که مشارکت مردم موجب قدرت ملی و اقتدار بین المللی و مانع اجرایی شدن طرح های تخریبی دشمنان ایران خواهد شد از این رو این انتخابات پیش رو فوق العاده راهبردی و مهم است. ما در دوره گزار از نظم بین المللی هستیم که مشارکت بالا در انتخابات 11 اسفندماه سبب تثبیت و تقویت نقش نظام اسلامی در عرصه بین المللی خواهد شد.

آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه انقلاب به شکل جوهری و ذاتی با همه انقلاب های دنیا متفاوت بوده، بیان داشت: انقلاب اسلامی ایران با یک رهبری دینی از میان مردم، با پشتوانه مردمی شکل گرفت و با مردم ادامه حیات داد. چند روز پیش خدمت رهبر معظم انقلاب بودم که یکی از مسؤولین در خصوص مهم ترین وظیفه کارگزاران نظام سؤال کرد که ایشان فرمودند مردم داری. تمام ساختار نظام فکری و شخصیت رفتاری نظام اسلامی هدایت و خدمت به مردم است.

وی در پایان با تشکر از فعالیت های خبرگزاری رسا در عرصه خبررسانی حوزه های علمیه، خاطرنشان کرد: رسانه هایی که در خصوص حوزه و معارف دین فعالیت می کنند اقدامی ارزشمند انجام می دهند زیرا جهان فعلی، جهان رسانه است و اگر حوزه های علمیه رسانه نداشته باشند در جغرافیای خود محصور شده و راهی برای عرضه غنای فوق العاده حوزوی نخواهند داشت.

ارسال نظرات