۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۲
کد خبر: ۷۴۶۴۸۹
آیت الله صفایی بوشهری عنوان کرد؛

«بوشهر»، تنها استان کشور با ۲۵۰ سال سابقه اقامه نماز جمعه

«بوشهر»، تنها استان کشور با ۲۵۰ سال سابقه اقامه نماز جمعه
آیت الله صفایی بوشهری گفت: بوشهر تنها استان کشور بوده که قریب به ۲۵۰ سال است که نماز جمعه به صورت مستمر در آن برپا می‌گردد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان بوشهر در جلسه طلاب و فضلای استان بوشهر ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع طلاب، نعمت طلبگی را موهبتی بزرگ از سوی ذات اقدس الهی توصیف نمود و با بیان این که طلبگی ما کاشف از اراده خیر الهی است که مشمول ما شده، اظهار داشت: تک تک روحانیت استان بوشهر مایه افتخار، عزت و سرافرازی تمام مردمان این استان هستند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر ضمن اشاره به تاریخ باشکوه روحانیت بوشهر، به برخی از آثار تالیفی علمای استان اشاره نمود و یادآور شد: بسیاری از علما و پژوهشگران بوشهری که وارد عرصه پژوهش و تالیف کتب شده اند، مکتوبات افتخار آفرینی را خلق و معرفی نمودند.
 
امام جمعه بوشهر با بیان این که شما طلاب و فضلا میراث دار بزرگان افتخار آفرین این دیار هستید، خاطرنشان کرد: بوشهر تنها استان کشور است که قریب به 250 سال است که نماز جمعه به صورت مستمر در آن برپا می گردد.
 
وی در تبیین بارزترین ویژگی‌های علمای تراز و با عظمت استان بوشهر به گستره تاثیر علمای این دیار بر علمای بزرگ جهان اسلام اشاره نمود و تعبیرات بلند علما در رابطه با فضلای استان بوشهر را مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: علمای استان بوشهر ستارگانی پرفروغ، بی‌غروب و بی صدا هستند.
 
نماینده ولی فقیه در استان بوشهر در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به اوضاع استان بوشهر و با بیان این که دولت سیزدهم علی الخصوص شخص آیت الله رئیسی توجه ویژه ای به استان بوشهر دارند، خاطرنشان کرد: در سال های اخیر استان بوشهر شاهد رویدادهای مهم و بزرگ اقتصادی و فرهنگی بوده است.
 
وی طلاب بوشهری مقیم قم را منبع و منشأ بسیاری از تحولات استان دانست و ضمن تبیین نیازهای تاریخی حوزه استان؛ بزرگی، نجابت، تقوت و مناعت طبع  طلاب را مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: استاندار محترم بوشهر از دغدغه مندان نسبت به نیازهای تبلیغی حوزه های علمیه استان است.
 
آیت الله صفایی در پایان سخنان خود ضمن تأکید بر اهمیت توجه به استعدادها و ظرفیت‌های حوزوی اذعان داشت: رویکرد انقلابی و ولایی برخواسته از مکتب اهل بیت علیهم السلام طلاب استان، نشان دهنده شکل گیری رویکردهای بزرگ تحولی در عرصه های مختلف فرهنگی و تبلیغی است.
 
حجت الاسلام ابراهیمی، نماینده طلاب و فضلای بوشهر نیز در ابتدای این جلسه ضمن ارائه گزارشی از اقدامات و رویکردهای مجمع نمایندگان طلاب، توضیحاتی را در رابطه با تسهیل فرایندهای تبلیغی در مجمع نمایندگان ارائه نمود.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تأکید بر ظرفیت‌ها و استعدادهای طلاب و فضلای استان بوشهر، به تبیین اوضاع فرهنگی دینی استان بوشهر پرداخت و بر اهمیت ورود جدی به امر تبلیغ دین و آموزه های الهی تصریح نمود.
 
گفتنی است، در بخشی از این جلسه تعدادی از طلاب و فضلای استان به نمایندگی از طلاب و فضلای بوشهر، ضمن بیان دغدغه هایی در رابطه با تبلیغ، تهذیب، معیشت و تحولات درون حوزوی، بر اهمیت تقویت بنیه دینی استان در شکل دهی درست بر رویکردهای ساختاری مبتنی بر هم اندیشی و شور جمعی نخبگانی تأکید نمودند.
ارسال نظرات