۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۷
کد خبر: ۷۵۱۶۸۲

خوزستان در جایگاه سوم فرزندآوری کشور است

خوزستان در جایگاه سوم فرزندآوری کشور است
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: خوزستان بعد از استان سیستان بلوچستان و خراسان جنوبی رتبه سوم فرزندآوری کشور را دارا است.
به گزارش سرویس جمعیت و تعالی خانواده خبرگزاری رسا، پژمان بختیاری‌نیا معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اظهار کرد: براساس اطلاعات مرکز آمار ایران، نرخ باروری کشور و خوزستان در سال ۱۴۰۰ به ترتیب  ۱.۶۵ و ۲.۲۳  بوده است و ولادت‌های ثبت شده استان در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۳۸۵ حدود ۳ درصد کاهش داشته است.
 
وی با بیان اینکه از سال ۱۳۹۷ روند ثبت موالید روند کاهشی داشته و بیشترین درصد کاهش را در فاصله سال ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ با حدود ۱۲ درصد تجربه کرده‌ایم، افزود: روند کاهشی موالید در خوزستان نسبت به کل کشور با یک سال تاخیر آغاز شده و این رویداد می‌تواند علل مختلفی از جمله؛ تغییر سبک زندگی، مشکلات اقتصادی، نبود امید به آینده، مشکلات بیکاری جوانان و... داشته باشد.
 
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: از سال ۱۳۹۹ و در ادامه در سال ۱۴۰۰ روند افزایشی موالید را در استان شاهد هستیم، ولی در سال ۱۴۰۱ کاهش موالید داشتیم.
 
وی ادامه داد: میزان عمومی خام موالید که فراوانی نسبی رخداد رویداد حیاتی ولادت را در کل جمعیت یک جامعه نشان می‌دهد بر اساس داده‌های ثبتی استان خوزستان  در سال ۱۴۰۱ برابر با ۱۷.۱۸ در یکهزار به دست آمده است.
 
وی ادامه داد: خوزستان بعد از استان سیستان بلوچستان و خراسان جنوبی رتبه سوم فرزندآوری کشور را دارا است و بیشترین ولادت ثبت شده استان در این سال توسط الگوی باروری بر حسب گروه سنی مادران را نشان می‌دهد.
 
بختیاری‌نیا عنوان کرد: بیشترین ولادت‌ها مربوط به مادران گروه سنی ۳۴-۳۰ سال و بعد از آن گروه سنی ۲۹-۲۵ سال است.
ارسال نظرات