۲۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۱
کد خبر: ۷۵۱۳۲۴
نماینده ولی‌فقیه در کرمانشاه:

حضور مردم در صحنه مایه دوام نظام اسلامی است

حضور مردم در صحنه مایه دوام نظام اسلامی است
کرمانشاه ـ حجت الاسلام و المسلمین غفوری گفت: هنگامی که رهبر معظم انقلاب بر نکته‌ای تأکید می‌فرماید، یعنی دشمن در آنجا اردو زده و امروز آن نکته حضور مردم در صحنه می‌باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب الله غفوری در همایش لثارات ‌الحسین (ع) که با حضور جمعی از مبلغان و مداحان هیئات مذهبی استان کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: هر کسی را در دستگاه امام حسین (ع) راه نمی‌دهند و باید عنایت و لطفی صورت بگیرد تا افتخار خادمی نصیب انسان شود.

نماینده ولی‌ فقیه در استان کرمانشاه با اشاره به جایگاه مهم هئیات مذهبی، گفت: به ‌فرموده رهبر معظم انقلاب هیئت مرکز تبیین است و اشعاری که در هیئت خوانده می‌شود کار تبیین را انجام می‌دهد. برای مثال در جریان مبارزات و پیروزی انقلاب اسلامی هنگامی که شعله حرکت درگرفت تا بنیان ستم‌شاهی را بسوزاند، اشعار مداحان عوض شد و سمت مقابله با طاغوت رفت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین غفوری افزود: ذاکرین، هیئت‌داران و خادمین زوار خواص جامعه هستند زیرا با قشر عظیمی از دلبستگان حضرت اباعبدالله‌الحسین (علیه‌السلام) هستند، سروکار دارند.

امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه خواص تکالیفی دارند، اظهار داشت: اولین تکلیف، ضرورت شناخت است. اصحاب امام حسین (ع) باید اهل شناخت باشند چرا که کسانی که امام حسین علیه‌السلام را تنها گذاشتند، نماز می‌خواندند و همه واجبات را انجام می دادند اما به شناخت نرسیدند و حق از باطل را تشخیص ندادند.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: تکلیف دوم، اقدام است. یعنی هنگامی که حق از باطل را تشخیص دادند باید به تشخیص خود اقدام کنند.

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین غفوری سومین تکلیف خواص را اقدام به‌موقع خواند و بیان کرد: ۷۲نفری که در کربلا امام حسین (ع) را یاری کردند با اقدام به‌ موقع خود سرنوشت تاریخ را دگرگون ساختند، اما پس از واقعه کربلا عده‌ای تحت عنوان توابین به جنگ با لشگر شام رفتند که چون اقدامشان به‌ موقع نبود، هیچ فایده‌ای نداشت.

خطیب جمعه کرمانشاه،‌ با تأکید بر لزوم همراه‌کردن دیگران، تصریح کرد: تکلیف چهارم تبیین است و خواص باید دیگران را نیز با خود همراه کنند. بنابر فرمایش رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) هرکسی باید در شعاع خودش تبیین کند و شعاع هیئت یکی از پرنفوذ‌ترین و تاثیرگذارترین شعاع‌هایی است که در جامعه و در عرصه فرهنگی فعال است.

وی اضافه کرد: هنگامی که انسان به دستگاه امام حسین (ع) وصل شد وجودش، قلبش، روحش و فکرش نورانی می‌شود و مسیر درست را می‌بیند.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمانشاه، حضور مردم در صحنه را مایه دوام نظام اسلامی دانست و عنوان کرد: هنگامی که رهبر معظم انقلاب بر نکته‌ای تأکید می‌فرماید، یعنی دشمن در آنجا اردو زده و امروز آن نکته حضور مردم در صحنه می‌باشد که مهمترین نقطه قوت انقلاب اسلامی است. دشمن حضور مردم را به‌عنوان نقطه قوت هدف گرفته اما کورخوانده است. ملت شریف ما در حمایت‌کردن از پسر فاطمه زهرا (سلام‌الله‌علیها)، مسیر را خوب شناخته‌اند و می‌دانند که هر رأی به‌منزله حمایت از اسلام، قرآن، مکتب اهل بیت و امام حسین (علیهم‌السلام)، انقلاب و میراث شهدا است./1400/

ارسال نظرات