۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۷۵۱۲۷۴
امام جمعه موقت کاشان:

استجابت دعا از نعمات خداوند است

استجابت دعا از نعمات خداوند است
اصفهان – حجت الاسلام اسلامی تبار استجابت دعا را از نعمت‌های خداوند دانست و گفت: یکی از راه‌های رسیدن به خواسته‌ها، دعا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار در جلسه تفسیر آیه ۳۹ سوره ابراهیم که در مسجد آیت الله رضوی کاشان برگزار شد، با بیان اینکه موضوع این آیه، شکرگزاری است، گفت: یکی از ویژگی‌های انسان عبد شکرگزاری در برابر نعمت‌های خالق است.

وی به انواع شکرگزاری نعمت‌های خداوند اشاره کرد و ادامه داد: گاهی شکر نعمت‌های خداوند از طریق ارتباط مستقیما با خدا است و گاهی نیز غیر مستقیم و با انجام اعمال صالح انسان است.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: بیان برخی از نعمت‌های خداوند شکرگزاری از نعمت‌های خداوند به صورت غیرمستقیم است تا از این طریق نعمت‌های خداوند را شکرگزار بود.

وی یک از نعمت‌های خداوند را استجابت دعا دانست و افزود: یکی از سنت‌های خداوند استجابت دعای بندگان خودش است، خداوند ارحم الراحمین، کریم و قادر همه امور است.

امام جمعه موقت کاشان گفت: خداوند از تمامی نیاز‌ها و احتیاجات و اعمال صالح و مفاسد انسان آگاه است و بر این موضوع که انسان در مقابل او به شدت ضعیف و نیازمند و محتاج است آگاه است.

وی با بیان اینکه خداوند دعای بندگانش را از روی رحمت خودش مستجاب می‌کند، افزود: اگر مانعی سد راه استجابت دعا باشد و به صلاح انسان نباشد دعا مستجاب نمی‌شود، این رو انسان باید با تقوا باشد و به خدا نزدیک باشد تا دعا مستجاب شود.

حجت الاسلام اسلامی تبار استجابت دعا را از جمله نعمت‌های خداوند دانست و گفت: یکی از راه‌های رسیدن به خواسته‌های انسان دعا است و بسیاری از انسان‌ها از طریق دعا به خواسته‌های خود می‌رسند.

وی افزود: انسان نیاز‌ها و حاجاتی دارد که یکی از راه‌های محقق شدن آن دعا است، چرا که خداوند از مشکلات بندگان خودش آگاه است، اما برای رفع مشکلات نیاز به خواهش و تمنا از خدا از طریق دعا است.

امام جمعه موقت کاشان گفت: گاهی اوقات مشکلات سد راه انسان برای این است که تا از این طریق انسان به خدا نزدیک‌تر شود تا با استفاده از ابزار دعا از خداوند درخواست کمک داشته باشد.

وی ادامه داد: اگر گاهی دعای انسان استجابت نشد به این معنی نیست که خداوند او را دوست ندارد، بلکه خداوند می‌خواهد بنده اش ارتباط بیشتری با او داشته باشد.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: انسان هنگام دعا و درخواست حاجات خود، باید نیاز‌های خود را یک به یک از خداوند بخواهد و درخواست کمک کند.

امام جمعه موقت کاشان با بیان اینکه معرفت دع کننده نقش مهمی در استجابت دعا دارد ادامه داد: یکی از موضوعاتی که در استجابت دعا موثر است معرفت دعا کننده است و انسان هنگام دعا باید به خدا معرفت داشته باشد تا دعای او استجابت شود. /۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات