۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۷۵۰۴۸۰
دبیر علمی بیست وپنجمین همایش کتاب سال حوزه خبر داد؛

رشد ۳۵ درصدی پژوهش‌ها نسبت به سال قبل/ رشد ۴۰ درصدی پژوهش‌های خواهران در کتاب سال حوزه

رشد ۳۵ درصدی پژوهش‌ها نسبت به سال قبل/ رشد ۴۰ درصدی پژوهش‌های خواهران در کتاب سال حوزه
حجت‌الاسلام والمسلمین جزایری با بیان اینکه کتاب سال حوزه موثرترین رویداد علمی حوزه و حوزویان است، گفت: با رشد ۳۵ درصدی پژوهش‌ها نسبت به سال ۱۴۰۱ مواجه هستیم.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حمید جزایری دبیر علمی بیست و پنجمین همایش کتاب سال حوزه در نشست خبری کتاب سال حوزه و جشنواره مقالات علمی حوزه که صبح امروز در سالن جلسات انجمن های علمی حوزه برگزار شد، اظهار داشت: کتاب سال حوزه موثرترین رویداد علمی حوزه و حوزویان است که ما الحمدلله با رشد ۳۵ درصدی پژوهش ها نسبت به سال 1401 مواجه هستیم.

وی افزود: آثار ارسالی در گروه های مختلف علمی بررسی شده و تعداد ۴ اثر برگزیده و تعداد ۳۰ اثر قابل تجلیل اعلام خواهد شد.

حجت‌الاسلام جزایری با اشاره به محورهای ویژه کتاب سال حوزه بیان داشت: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، مسائل مربوط به خانواده، محیط زیست و هوش مصنوعی از جمله محورهای ویژه کتاب سال حوزه است که امسال نقش پژوهش های خواهران پررنگ بوده است.

وی با اشاره به شرکت طلاب خارجی در همایش کتاب سال حوزه ابراز کرد: از ۱۱ کشور دنیا (هند، نیجریه، کنگو، کنیا، عراق، سوریه، افغانستان، تونس، پاکستان، الجزایر و بوسنی)  آثار علمی در موضوعات مختلف به دبیرخانه جشنواره کتاب سال حوزه ارسال شده است که از تعداد ۱۸۷۵ اثر ارسالی طلاب و فضلای دیگر کشورها، حدود ۷۰ اثر امتیاز لازم را کسب کرده اند.

دبیر علمی بیست وپنجمین همایش کتاب سال حوزه بیان داشت: ما در این همایش ها روی نوآوری علمی تاکید و توجه ویژه ای داریم و این همایش توانسته به صورت مستقیم و غیر مستقیم تاثیر خوبی در پژوهش های حوزوی در عرصه نوآوری های علمی داشته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین جزایری با اشاره به شرکت پررنگ خواهران طلبه در همایش کتاب سال حوزه از خواهران ۲۶۴ اثر به همایش کتاب سال ارسال شده است و تعداد ۸ اثر از آنان برگزیده شده است که این امر بیانگر رشد ۴۰ درصدی خواهران در این همایش است.

ارسال نظرات