۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۳۲۳۷۹۷
مدیر دفتر تدوین متون درسی حوزه‌های علمیه:

حوزه علمیه در پذیرش طلاب جدید نگاه فراملی داشته باشد

خبرگزاری رسا ـ مدیر دفتر تدوین متون درسی حوزه‌های علمیه با بیان این‌که مشی حوزه‌های علمیه باید‌ جذب حداکثری طلاب با تأکید بر حفظ اصول و قواعد کیفی باشد، گفت: نگاه و افق دید حوزه‌های علمیه باید افقی فراملی و تربیت حداقل یک میلیون روحانی کارآمد شیعی باشد.
گردهمايي طلاب جديد الورود حوزه علميه استان قم  طلاب جديد حجت‌الاسلام سيد حميد جزايري

حجت‌الاسلام سید حمید جزایری، مدیر دفتر تدوین متون درسی حوزه‌های علمیه در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این‌که حوزه‌های علمیه از اساسی‌ترین و اصلی‌ترین مراکز تولید علم دینی هستند، گفت: دفاع فرهنگی و علمی از دین و آموزه‌های اهل‌بیت(ع) به عنوان یک مسؤولیت سنگین بر عهده حوزه‌های علمیه است.

 

وی افزود: این مسؤولیت مهم طبیعتا با توجه به گسترش مخاطبان حوزه‌ها و حضور حوزه در سطح بین‌المللی نیاز به تربیت نیروهای بزرگ و کارآمد دارد و در این راستا باید یک جهش کمی و کیفی در پذیرش طلاب جدید صورت بگیرد.

 

مدیر دفتر تدوین متون درسی حوزه‌های علمیه با بیان این‌که حوزه باید نیروهایی کارآمد، با استعداد و خلاق را جهت تحصیل شناسایی کند، اظهار داشت: حوزه باید جذب حداکثری را با تأکید بر حفظ اصول و قواعد کیفی داشته باشد.

 

حجت‌الاسلام جزایری ادامه داد: امیدواریم با جذب طلاب خوب و کارآمد در آینده بخشی از نیازهای جهان اسلام و مسأله مبلغان دینی فراهم شود، در غیر این صورت آن محدودیتی که برای مطالعات دینی پیش خواهد آمد بسیار چشمگیر است.

 

وی خاطرنشان کرد: در پذیرش طلاب جدید توجه به مسائل کیفی ضروری است و نگاه و افق دید حوزه‌های علمیه در گام اول باید افقی فراملی و تربیت حداقل یک میلیون روحانی کارآمد شیعی باشد.

 

مدیر دفتر تدوین متون درسی حوزه‌های علمیه با بیان این‌که مهم‌ترین مهارت و مهم‌ترین مطلبی که طلبه باید به آن توجه کند به روز بودن است، بیان داشت: قرآن می‌فرماید « وَمَا أَرْسَلْنَا مِن رَّسُولٍ إِلاَّ بِلِسَانِ قَوْمِهِ...»، طلبه باید زبان قوم را بفهمد که امروز این زبان در سطح بین‌المللی است نه ملی و نیاز است طلبه با آن آشنا باشد و اقتضائات روز را بداند.

 

وی تصریح کرد: طلبه برای این‌که بتواند افق آینده را پیش‌بینی کند و در این مسیر به موفقیت و تعالی برسد، باید همچون امام راحل، شهید مطهری، شهید بهشتی و رهبر معظم انقلاب اسلامی، فراتر از عصر خود حرکت کند.

 

حجت‌الاسلام جزایری گفت: ایده‌آل و مطلوب این است که طلاب تا حد توان ویژگی به روز بودن و فراتر از زمان حرکت‌کردن را در خود تقویت کنند و به لوازم آن ملتزم باشند.

 

وی در ادامه با اشاره به اهمیت میثاق طلبگی، خاطرنشان کرد: اگر انسان واقعیت، رسالت و قداست طلبگی را بداند که همان سربازی مکتب اهل‌بیت(ع) و امام عصر(عج) است، آن را با هیچ عنوان دیگری قابل مقایسه نمی‌داند.

 

مدیر دفتر تدوین متون درسی حوزه‌های علمیه افزود: ماحصل و چکیده میثاق طلبگی این است که انسان خود را و تمام وجود و استعداداتش را به عنوان یک سرباز کوچک در خدمت دین و مکتب اهل‌بیت(ع) قرار بدهد که این بزرگ‌ترین و ماندگارترین افتخار و اتصال به مسیر ابدیت خواهد بود که اساسا با هیچ ویژگی‌ای قابل مقایسه نیست./907/ت302/س

ارسال نظرات