۰۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۷۵۰۳۶۳
نماینده ولی فقیه در کرمانشاه:

اعتکاف فرصتی ویژه برای خواص مؤمنین است

اعتکاف فرصتی ویژه برای خواص مؤمنین است
کرمانشاه ـ حجت الاسلام والمسلمین غفوری گفت: لحظه‌لحظه حضور معتکف در مسجد عبادت است و برهمین اساس اعتکاف در اسلام دارای جایگاهی ویژه‌ می‌باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان کرمانشاه، نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام‌جمعه کرمانشاه با حضور در جمع معتکفین مسجد حاج شهبازخان، ضمن تبریک ولادت باسعادت امیرالمؤمنین؛حضرت علی‌ابن‌ابیطالب (ع) اظهار داشت: کلمه اعتکاف به‌معنای توقف در مکانی برای مدت خاص است و درفقه به‌معنای این است که مؤمن حداقل سه‌روز با حال روزه‌داری و با نیت عبادت خداوند متعال، در مسجد توقف کند.

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین غفوری، با بیان اینکه مؤمن نباید فرصت استثنایی اعتکاف و عبادت در ماه رجب را از دست بدهد، گفت: لحظه‌لحظه حضور معتکف در مسجد عبادت است و برهمین اساس اعتکاف در اسلام دارای جایگاهی ویژه‌ می‌باشد. خواص مؤمنین به‌طور ویژه اعتکاف را قدر می‌نهند زیرا اعتکاف در خانه خداست و در آن مؤمن از مشغله‌های دنیا رها شده و صرفا به خداوند توجه می‌کند. مؤمن از فرصت پربرکت اعتکاف برای تفکر در آیات الهی و نفس خود بهره می‌برد.

وی ادامه داد: همچنین خداوند متعال خواص مؤمنین را به نماز شب سفارش کرده است زیرا مؤمن در نیمه‌شب از زمان استثنایی و آرامش‌بخش برای عبادت استفاده می‌کند.

امام‌جمعه کرمانشاه در پایان عنوان کرد: از همه معتکفین تقاضا دارم که نظام مقدس جمهوری اسلامی، رهبر حکیم و فرزانه، مظلومین فلسطین و غزه، جبهه مقاومت و برای رفع مشکلات جامعه به خصوص نسل جوان، دعا کنند./1400/

ارسال نظرات