۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۶
کد خبر: ۷۴۹۶۲۶
رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان خبر داد؛

۴ هزار نفر در مراسم معنوی اعتکاف در کاشان شرکت می‌کنند

۴ هزار نفر در مراسم معنوی اعتکاف در کاشان شرکت می‌کنند
اصفهان- حجت الاسلام بصیرتی گفت: پیش بینی می‌شود امسال ۴ هزار نفر در مراسم معنوی اعتکاف در شهرستان کاشان شرکت می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام مهدی بصیرتی پیش از ظهر امروز در گفتگو با خبرنگاران با تبریک حلول ماه رجب از این ماه به عنوان ماه ولایت، امامت و ماهی است که رحمت گسترده الهی بر بندگانش می‌بارد نام برد و گفت: تنها نیاز به مقداری توجه دارد تا این رحمت شامل حال ما نیز شود.

وی افزود: فرا رسیدن این ماه، نعمت بزرگی است که باید از آن بهره فراوان ببریم و نگذاریم شب‌ها و روزهایش با غفلت سپری شود، از این و عبادت و نیایش، نماز و روزه، دعا و صلوات و سرانجام به یاد خدا بودن و تذکر در این ماه خجسته، لذتی دیگر دارد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان از اعتکاف به عنوان سفر از جسم به جان نام برد و اظهار داشت: اعتکاف در بیانیه گام دوم به عنوان یکی از نماد‌های گرایش دینی مردم و توجه نسل جوان به دین و آئین و مناسک دینی است.

به گفته وی سال گذشته به دلیل تعطیلات چند ساله کرونا مراسم اعتکاف با حضور حدود ۳ هزار و ۴۰۰ نفر در ۴۰ مسجد برگزار شد که از این تعداد ۷۰ درصد بانوان و ۷۰ درصد دانش آموزان و دانشجویان و نسل جوان بودند.

حجت الاسلام بصیرتی با اشاره به اینکه امسال مراسم اعتکاف در ۶۰ مسجد برگزار خواهد شد، گفت: پیش بینی می‌شود امسال بالغ بر ۴ هزار نفر در مراسم‌های اعتکاف تخصصی و عمومی ویژه بانوان و آقایان، دانشجویان و دانش آموزان دختر و پسر شرکت کنند.

به گفته وی هزینه شرکت در مراسم سه روزه اعتکاف برای هر نفر بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان است که در برخی مساجد شهرستان با کمک خیران این هزینه کاهش خواهد داشت.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان برنامه‌های همچون سخنرانی، مسابقه کتابخوانی ویژه معتکفین، حلقه‌های تبیینی قرائت قرآن، مناجات برای معتکفان در نظر گرفته شده است. /۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات