۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۷
کد خبر: ۷۴۹۳۲۸
معاون آموزش و پژوهش دانشکده صداوسیما در گفت‌وگو با رسا:

روایت درست نباید قربانی روایت اول شود

روایت درست نباید قربانی روایت اول شود
حجت الاسلام حسنی سعدی با اشاره به حادثه تروریستی کرمان بر ضرورت اهتمام به انتقال روایت درست به مردم تأکید کرد و اظهارت متناقض را سبب خدشه دار شدن اعتماد مردم به نظام دانست.

حجت الاسلام میثم حسنی سعدی معاون آموزش و پژوهش دانشکده دین و رسانه و از روحانیون کرمانی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، پس از عرض تسلیت به مردم مقاوم دیار کرمان اظهار داشت: امیدوار هستیم به یاری خداوند از این امتحان بزرگ با موفقیت گذر کنیم؛ بعد از چنین حوادثی اولین وظیفه مسئولان و نخبگان، حفظ وحدت اقشار مختلف مردم و همچنین تبیین نقشه های شوم دشمنان اصلی نظام، انقلاب و مردم است. 

وی در ادامه بزرگ ترین آفت این حوادث را از بعد رسانه ای، اظهارات متناقض هیجانی برخی از مسئولان و صاحبان تریبون دانست که ممکن است به اعتماد مردم لطمه وارد کند.

معاون آموزش و پژوهش دانشکده صداوسیما قم، با تأکید بر ضرورت شناخت اولویت ها، تلاش در جهت حفظ اعتماد مردم را از مهم ترین اولویت های امروز رسانه ها عنوان و اضافه کرد: مهم تر از هر اقدامی وحدت رویه رسانه ای است؛ از این رو رسانه های رسمی در همه قالب ها باید وحدت رویه داشته باشند تا اخبار متناقض به گوش مردم نرسد، زیرا حفظ اعتماد مردم به صداقت نظام و مسئولان، مهم ترین وظیفه رسانه ها در چنین مواردی است. 

وی با تأکید بر اینکه روایت درست نباید قربانی روایت اول و سرعت در خبررسانی شود، افزود: بعد از گذر از مرحله احساسات، مسئولان انتظامی و امنیتی باید جوانب قضیه را به دقت بررسی کنند و اگر قصور یا تقصیری از جانب هر کس و در هر کجا صورت گرفته، به شدت برخورد شده و به اطلاع مردم نیز برسد. 

حجت الاسلام حسنی سعدی در پایان خاطرنشان کرد: برخورد با مقصرین حادثه سبب خواهد شد مردم بیش از پیش اطمینان پیدا کنند که نظام در خصوص امنیت مردم با کسی شوخی ندارد.

ارسال نظرات