۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۷۴۸۹۵۵

انفجار در مسیر گلزار شهدای کرمان/ بیش از 273 شهید و زخمی تاکنون

انفجار در مسیر گلزار شهدای کرمان/ بیش از 273 شهید و زخمی تاکنون
وقوع دو انفجار در مسیر گلزار شهدای کرمان منجر به شهید و زخمی شدن بیش از دویست و هفتاد نفر از هموطنان شد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، لحظاتی پیش در مسیر منتهی به گلزار شهدای کرمان صدای دو انفجاری با فاصله زمانی چند دقیقه شنیده شد.

نیروی‌های امدادی در حال کمک‌رسانی به آسیب دیدگان این حادثه هستند. طبق گفته مسئولان محلی کرمان این حادثه تاکنون نزدیک به ۱۰ مصدوم بر جا گذاشت. نیروهای اورژانس مصدومان این حادثه را به بیمارستان انتقال داده اند.

هم‌ا‌کنون برنامه‌های داخل گلزار شهدای کرمان به صورت عادی و آرام در حال برگزاری است.

این انفجار در نزدیک مسجد صاحب الزمان و زیر گذر منتهی به گلزار  شهدا روی داده است و هنوز اطلاعاتی دقیقی از جزییات آن در دست نیست.

هم اکنون نیروهای امنیتی و انتظامی در حال متفرق کردن مردم از محل این انفجار و مدیریت صحنه هستند.

برخی اخبار تایید نشده از شهادت تعدادی از مردم در این حادثه خبر می دهند. 

رییس اورژانس کشور از آماده باش تمامی بیمارستان های استان کرمان به منظور مداوای مجروحان این حادثه خبر داده است.

اخبار تکمیلی:

اورژانس کرمان اعلام کرده که تعداد شهدای حادثۀ تروریستی کرمان تاکنون حدود 90 نفر شهید و تعداد زخمی ها نیز به 170 نفر رسیده که حال برخی وخیم گزارش شده است.

رهبر انقلاب:

جنایتکاران بدانند از هم اکنون آماج قطعی سرکوب و مجازات عادلانه خواهند بود

با گذشت ساعاتی از این جنایت رهبر معظم انقلاب با صدور پیامی ضمن ابراز همدردی با مصیبت دیدگان حادثه تلخ کرمان، از مجازات عادلانه و سرکوب قطعی جنایتکاران خبر دادند.

متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به شرح زیر است.

بسم الله الرّحمن الرّحیم

دشمنان شرور و جنایتکار ملت ایران،‌ بار دیگر فاجعه آفریدند و جمع زیادی از مردم عزیز را در کرمان و در فضای معطّر مزار شهیدان، به شهادت رساندند.

 

ملت ایران عزادار شد و خانواده‌های زیادی در سوگ جگر گوشگان و عزیزان خود غرق ماتم شدند. جنایتکاران سنگدل نتوانستند عشق و شوق مردم به زیارت مرقد سردار بزرگشان شهید قاسم سلیمانی را تحمل کنند. بدانند که سربازانِ راه روشن سلیمانی هم رذالت و جنایت آنان را تحمل نخواهند کرد. چه دستهای آلوده به خون بیگناهان و چه مغزهای مفسد و شرارت‌زا که آنان را به این گمراهی کشانده‌اند، از هم اکنون آماج قطعی سرکوب و مجازات عادلانه خواهند بود. بدانند که این فاجعه آفرینی پاسخ سختی در پی خواهد داشت باذن الله.

 

اینجانب در عزای خانواده‌های مصیبت دیده با آنان همدل وهمراهم و صبر و تسلّای آنان را از خداوند متعال مسألت میکنم. روح مطهر شهیدان انشاءالله میهمان بانوی دو عالم و مادر شهیدان حضرت صدیقه‌ی طاهره سلام الله علیها است. با مجروحان حادثه همدردی میکنم و شفای آنان را از درگاه الهی خواستارم.

سیّدعلی خامنه‌ای

۱۴۰۲/۱۰/۱۳  

پيام آيت الله العظمی نوری همدانی در محكوميت حادثه تروریستی گلزار شهدا کرمان
 
بسم الله الرحمن الرحیم 
حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان در سالروز شهادت سردار سرافراز اسلام شهيد عزیز حاج قاسم سليمانی که منجر به شهادت‌ و مجروح شدن عده‌ای از مردم کشورمان شد موجب تأسف و تأثر گردید. 
این حادثه دلخراش ، چهره سیاه دشمنان اسلام و ملت ایران را بار دیگر نمایان نمود ، اما باید توجه داشت این جریان در اراده‌ مردم عزیز ما و نیروهای مقتدر نظامی و امنیتی در مقابل با دشمنان خللی ايجاد نخواهد کرد و همچنان بر همان آرمانی که با امام عظیم الشأن رحمت الله علیه و شهدا بسته اند استوارند و از انقلاب خود و رهبری معظم حمایت می‌کنند.
 
اینجانب ضمن محکوم کردن اين جنایت دردناک از مسئولان محترم میخواهم اقدام و پاسخ مناسب را به این عمل تروریستی داشته باشند و از خداوند متعال علو درجات برای شهدا و عافیت کامل برای مجروحان این حادثه خواستارم.
قم المقدسه 
حسین نوری همدانی
 
پیام تسلیت دفتر آیت الله سیستانی در پی وقوع حادثه تروریستی کرمان
 
بسم الله الرحمن الرحیم
إنا لله و إنا إلیه راجعون
 
حادثه تروریستی امروز در استان کرمان که صدها انسان بی‌گناه را به خاک و خون کشید موجب تأسف و تأثر فراوان گردید.
 
این مصیبت جانکاه را به خانواده‌های داغ‌دار وعموم مردم شریف ایران تسلیت عرض می‌نماییم؛ و از خدواند متعال برای شهدای گرامی رحمت و رضوان الهی و برای مجروحان شفای عاجل مسألت داریم.
 
٢٠/ جمادی الثانی /١٤٤٥هـ
دفتر آیت الله سیستانی – نجف اشرف
 
پیام تسلیت دکتر مخبر در پی حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان
در پی حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان، معاون اول رئیس‌جمهور در پیامی شهادت جمعی از هموطنان را تسلیت گفت.
 
انا لله و انا الیه راجعون
شهادت جمعی از هموطنان مان در گلزار شهدای کرمان و در چهارمین سالگرد شهادت سردار سلیمانی، روزی تلخ و جانگداز را برای همه ایرانیان رقم زد.
 
خون پاک انسان هایی بی سلاح و آزاده و شهروندانی بیگناه توسط ایادی رژیم صهیونیستی و حامیانش بر زمین ریخت و گرچه فیض عظیم شهادت را نصیب آنها ساخت، اما همه ما را در غم و اندوه فرو برد.
 
این مصیبت بزرگ را به خانواده های محترم شهدا، ملت عظیم الشان ایران و همه آزادگان جهان تسلیت می گویم و ضمن آرزوی صبر و آرامش برای بازماندگان و شفای عاجل برای مجروحان، اطمینان می دهیم به یاری خداوند متعال گروه های تروریستی و حامیان کوردل آنها در داخل و خارج از کشور مکافات این جنایت پرداخت می کنند.
محمد مخبر
 
وزیر بهداشت در پی وقوع انفجار تروریستی در مسیر منتهی به گلزار شهدای کرمان برای نظارت بر درمان مجروحان این حادثه عازم کرمان شد
دکتر بهرام عین اللهی همچنین  قبل از عزیمت به سوی کرمان در تماس تلفنی با رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان خواستار رسیدگی فوری به مصدومان این حادثه تروریستی شد.
وزیر بهداشت در تماس تلفنی با رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان، مجروحیت و شهادت جمعی از هموطنان در انفجار تروریستی در مسیر منتهی به گلزار شهدای کرمان را تلخ و اندوه بار خواند و به دکتر مهدی احمدی نژاد، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان دستور داد تا رسیدگی فوری به مصدومان این حادثه تروریستی و ارائه خدمات درمانی سریع و مطلوب به ایشان را دنبال کند.
 
دستور دکتر کولیوند به مدیرعامل هلال‌احمر کرمان:
با تمام توان به مصدومان حادثه تروریستی امدادرسانی کنید
 
در پی وقوع حادثه انفجار در گلزار شهدای کرمان، رئیس جمعیت هلال‌احمر ضمن پیگیری وضعیت امدادگران مصدوم این جمعیت و سایر مصدومان حادثه، به مدیرعامل هلال‌احمر کرمان دستور داد تا با حداکثر توان در صحنه امدادرسانی حضور داشته باشد.
 
بیانیه جامعه مدرسین در محکومیت اقدام تروریستی و انتظار از دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی
 
 گزارش خبرگزاری رسا حاکی است، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز با صدور بیانیه ای این جنایت را محکوم کرد و از نهادها و دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی خواست آمران، عاملان و مباشران این جنایت را شناسایی و تیغ تیز انتقام و خونخواهی ملت ایران را بر پیکر آنان وارد سازند.
 
متن بیانیه بدین شرح است:
“مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ فَمِنهُم مَن قَضىٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُوَما بَدَّلوا تَبدیلًا” (الأحزاب ۲۳)
 
اقدام تروریستی بمب گذاری در مسیر گلزار شهدای کرمان که منجر به شهادت و مجروح شدن جمعی از هم وطنانمان شد موجب تألم و تأثر شدید گردید.
 
این جنایت سبعانه و بزدلانه نشانه‌ی آشکاری از کینه و دشمنی خباثت‌آلود مزدوران استکبار با ملت شریف ایران و مکتب شهید سلیمانی است.
 
این‌گونه جنایات که از سرپنجه خونین مزدوران خبیث و حقیر استکبار واقع شده است، خللی در عزم راسخ ملت شهیدپرور ایران در پیمودن راه حق ایجاد نمی‌کند و نتیجه‌‌ای جز افزایش نفرت از آمریکا، اسرائیل و اذنابش در قلوب ملت ایران ندارد.
 
یاد شهیدان این حادثه خونین را گرامی می‌داریم و به خانواده‌های آنان تسلیت عرض می‌کنیم و از خداوند متعال، شفای عاجل برای مجروحان و آسیب‌دیدگان مسألت داریم.
 
از تمام نهادهای امنیتی، اطلاعاتی و انتظامی خواستاریم آمران، عاملان و مباشران این جنایت را شناسایی و تیغ تیز انتقام و خونخواهی ملت ایران را بر پیکر آنان وارد سازند. “إِنَّ اللَّهَ عَزِیزٌ ذُو انتِقامٍ‌”

واکنش رییس دستگاه قضا به جنایت تروریستی در کرمان 

رئیس قوه‌قضائیه با صدور پیامی ضمن تسلیت شهادت شماری از مردم در این جنایت تاکید کرد: تروریست‌های کوردل که اذناب مستکبران هستند، پس از شکست و هزیمت در ناامن‌سازی کشور در توطئه‌های مختلف، تمام همت خود را معطوف به انتقام گرفتن از مردمان متدیّن ایران کرده‌اند
 
این سیاه‌دلان قسی‌القلب و اربابان آدم‌کش آن‌ها که از حاج قاسم و شهیدان و مجاهدان محور مقاومت کینه عمیق دارند و حتی از برگزاری مراسم سالگرد شهادت او هم واهمه دارند باید بدانند ملت ما هیچ‌گاه به‌واسطه این دست تحرکات مذبوحانه از آرمان‌های مقدس خود و عشق ورزیدن به راه نورانی شهدا و حاج قاسم عزیز، دست نخواهد کشید.
 
بدون تردید، آمران و عاملان این جنایت اندوهبار از طرق مقتضی مجازات خواهند شد. دستگاه‌های مسئول اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی مکلف هستند با سرعت و دقت، به تعقیب تمام سرنخ‌ها و عاملان و مسبّبان این جنایت اهتمام ورزند و آنان را به سرپنجه‌ قضایی کشور بسپارند.
 
مسئولان قضایی مربوطه چه در استان کرمان و چه در سایر مناطق که ردی از تروریست‌های دخیل در این ماجرا وجود دارد نیز موظفند نهایت تلاش خود را برای دستگیری این جانیان به کار بندند.
 
 
پیام‌های تسلیت قالیباف و رئیسی برای حادثه تروریستی کرمان
رؤسای جمهور و مجلس شورای اسلامی در پیام‌های جداگانه‌ای، حادثه تروریستی کرمان را تسلیت گفتند و خواستار برخورد عاجل با عاملان و آمران این حادثه تروریستی شدند.
 
پیام تسلیت رئیسی برای حادثه تروریستی کرمان
 آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور با صدور پیامی، با محکومیت شدید جنایت تروریستی در گلزار شهدای کرمان همزمان با مراسم بزرگداشت فرمانده فقید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سپهبد شهید قاسم سلیمانی، این اقدام را جنایت ایران‌ستیزان و عمال ترور و سیاهی عنوان کرد و ضمن موظف کردن مسئولان به رسیدگی فوری به مجروحان این حادثه، بر پیگیری و شناسایی سریع عاملان و آمران این اقدام کور و بزدلانه تأکید کرد.  
 
متن کامل پیام رئیس‌جمهور بدین شرح است:
 
بسم‌الله الرحمن الرحیم
 
بار دیگر جنایت‌کاران ایران‌ستیز و عمال ترور و سیاهی، همزمان با سالروز ولادت حضرت فاطمه (س) سلاله پاک پیامبر رحمت، در مراسم گرامی‏داشت سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی، سردار فاتح مبارزه با تروریسم، در اقدامی مذبوحانه و غیرانسانی، جنایت تأسف‌باری را رقم زدند و موجب شهید و مجروح شدن عده‌ای از شرکت‏‌کنندگان در این مراسم از جمله تعدادی از زنان و کودکان بی‏‌گناه شدند.
 
اینجانب با محکوم کردن این اقدام تروریستی جنایت‌بار و ابراز همدردی با خانواده‌های داغدیده، این ضایعه ناگوار را به حضرت ولی‌عصر(عج) و به محضر مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و عموم مردم شریف و بزرگ ایران تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند متعال برای شهدای حادثه علو درجات و برای مجروحان شفای عاجل مسألت دارم.
 
ضمن تأکید بر پیگیری و شناسایی طراحان و آمران سیاه‏‌دل این حرکت غیرانسانی، از تمامی مسئولان استانی می‏‌خواهم هرچه سریع‏‌تر، نسبت به تسکین آلام آسیب‏‌دیدگان و مداوای مجروحان و بازگشت نظم و آرامش به شهر شهیدپرور کرمان اقدامات لازم را به ‏عمل آورند.
 
 بی‌شک عاملان و آمران این اقدام بزدلانه به‌زودی به دست نیروهای توانای امنیتی و انتظامی شناسایی و به سزای عمل شنیع خود خواهند رسید. دشمنان ملت باید بدانند که این‏گونه اقدامات هرگز نمی‏‌تواند خللی در عزم و اراده آهنین ملت ایران در دفاع از آرمان‏‌های اسلامی به ‌وجود آورد و آن‌ها مصمم‌تر از گذشته تا خشکاندن ریشه‌های ترور و خشونت در میدان مبارزه با دشمنان عزت و اقتدار ایران اسلامی حضور خواهند داشت.
 
تسلیت قالیباف برای حادثه تروریستی کرمان
 
محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی وقوع حادثه تروریستی کرمان را تسلیت گفت.
 
متن کامل پیام قالیباف به شرح زیر است:
 
بسم الله الرحمن الرحیم
 
وقوع حادثه ناجوانمردانه و تروریستی انفجار در گلزار شهدای کرمان که به شهادت و مجروحیت جمع زیادی از هموطنان عزیز منجر شد، موجب تأسف و تأثر گردید.
 
این فاجعه مصیبت‌بار و غیر‌انسانی که در نهایت رذالت، بی‌شرمی و عداوت دشمنان علیه ملت رشید ایران روی‌ داد و مردان، زنان و کودکان بی‌دفاع را مظلومانه در خون کشانید ثابت کرد که این جاهلان و کوردلان تا چه اندازه از حضور پرشور مردم در دفاع از آرمان‌های نظام و میثاق با شهدا ترس و نگرانی دارند.
 
مردم رشید و متدین این مرز و بوم از وفاداری خویش با مواضع انقلابی که سال‌ها بر آن ایستادگی کرده‌اند دست برنخواهند داشت و این اقدامات مذبوحانه و عاجزانه که با دست عیان دشمنان اجرا می‌شود هیچ‌گونه اثری در عزم راسخ و متعهدانه آنان نخواهد داشت.
 
عذاب و نفرین خداوند بر ایادی کفر و الحاد که به‌دلیل عجز و ناتوانی از رویارویی در میادین نبرد و رزم، این‌گونه با بی‌شرمی و سفاکی بهترین بندگان خدا را آماج دشمنی و کینه‌ورزی خویش قرار می‌دهد.
 
لازم است نهادهای امنیتی و انتظامی با جدیت نسبت به شناسایی عاملان و آمران این حادثه خونین اقدام کرده و مراکز درمانی در رسیدگی به وضعیت مجروحان و مصدومان عمل کنند. همچنین کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز با بررسی زوایای این فاجعه گزارش آن را به مجلس شورای اسلامی ارائه نمایند.
 
ضمن عرض تسلیت به پیشگاه حضرت ولی‌عصر ارواحناله الفدا، مقام معظم رهبری، مردم ولایت‌مدار ایران و خانواده‌های شهدای این حادثه، برای ارواح طیبه شهیدان والامقام علو درجات و رحمت واسعه و برای مجروحین شفای عاجل و کامل را از درگاه خداوند متعال مسألت می‌نمایم.
 
تسلیت دبیرکل حزب الله لبنان
سید حسن نصرالله در چهارمین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه و شهید ابومهدی المهندس نایب رئیس سازمان الحشدالشعبی عراق سخنرانی کرد.
 
دبیرکل حزب‌الله سخنرانی خود را با تسلیت و تبریک شهادت حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس و همراهان آن‌ها آغاز کرد.
 
سید حسن نصرالله در ادامه به خانواده‌های کسانی که امروز در نزدیکی آرامگاه شهید سلیمانی در کرمان به شهادت رسیدند، تسلیت گفت و بیان کرد که آن‌ها در همان راهی به شهادت رسیدند که سردار سلیمانی آن را طی کرد.
 
دبیرکل مقاومت اسلامی لبنان همچنین ضمن تبریک ولادت حضرت زهرا (س)، شهادت سید رضی موسوی در حمله هوایی رژیم صهیونیستی در دمشق را تسلیت و تبریک گفت.
 
سید حسن نصرالله درباره شهید سید رضی موسوی گفت که شهید سید رضی موسوی را از بیش از ۳۰ سال پیش می‌شناخته و او یاور، حامی و خدمتگزار مقاومت بوده است.
 
دبیرکل حزب‌الله در ادامه به شهادت «صالح العاروری» نایب رئیس دفتر سیاسی حماس و همراهان او در سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس اشاره کرد و آن را تسلیت و تبریک گفت.
 
سید حسن نصرالله درباره شهید العاروری گفت: «شیخ صالح این فرمانده جهادی بزرگ که جوانی و عمرش را در راه جهاد، مقاومت، کار، جنگ، اسارت و مهاجرت گذاشت، خداوند عاقبتش را این گونه نیک به پایان رساند. شهادت تمام افراد از غزه تا کرانه باختری را که در جنگ به شهادت رسیدند و همچنین شهادت شهدای عراق را که در تقابل با متجاوزان آمریکایی به شهید شدند، تبریک و تسلیت می‌گویم. شهادت شهدای سوریه و یمن و آنان که در دریا به شهادت رسیدند، تبریک و تسلیت عرض می‌کنم. و شما چه می‌دانید افرادی که در دریا به شهادت رسیدند و شهدای مقاومت اسلامی لبنان چه جایگاهی باشکوهی در نزد خداوند دارند».
 
دبیرکل مقاومت اسلامی لبنان اضافه کرد: «شهادت تمامی شهدایی را که در راه قدس به شهادت رسیدند، تسلیت می‌گوییم و به خانواده‌های آنان که ایمان، ثبات و پایداریشان را نشان دادند، درود می‌فرستیم. صحبت‌های مادر شهید حاج صالح و خواهرانش را که با منطق ثبات و قدرت سخن گفتند، شنیدیم. تمام خانواده‌های شریف این گونه هستند».
 
سید حسن نصرالله ادامه داد: «شهید قاسم سلیمانی و حتی آرامگاهش را تعقیب کردند و ما او را در تمام میدان‌ها در چهره رزمندگانمان با اشک‌های کودکان و صبر زنان می‌بینیم. قاسم سلیمانی امروز در این میدان با قدرت حضور دارد. راه حاج قاسم حمایت از جنبش‌های مقاومت و تجهیز آن‌ها با سلاح و تجربه بود. یکی از نشانه‌های بزرگ اخلاص در اقدامات حاج قاسم تلاش او برای خودکفا شدن جنبش‌های مقاومت بود».
 
دبیرکل حزب‌الله افزود: «این اقدامات دلیرانه، ابتکارها و دستاوردهای میدانی در نوار غزه نتیجه دو دهه تلاش مستمر برادران در گروه‌های مقاومت فلسطین بود که حاج قاسم و برادران سپاه در کنار آن‌ها بودند».
 
سید حسن نصرالله در بخش دیگری از سخنانش اشاره کرد: «در چنین روزی نیروهای اشغالگر آمریکا از عراق در سال ۲۰۱۱ خارج شدند و چیزی که آن‌ها را وادار به خروج کرد مقاومت از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۱ بود. این مقاومت قدرتمند و مقتدر در عراق و حامیان آن‌ها شناخته‌شده هستند. حاج قاسم سلیمانی علی‌رغم تهدیدات، آن‌ها را تنها نگذاشت و لحظه‌ای در حمایت از آن‌ها که این پیروزی بزرگ را رقم زدند، تردید نکرد».
 
دبیرکل حزب‌الله در عین حال اظهار داشت: «جبهه مقاومت در سال‌های اخیر ایجاد شد و در سال‌های دور وجود نداشت. حاج قاسم مهم‌ترین فردی بود که زمینه هماهنگی و همکاری گروه‌های محور مقاومت را فراهم کرد. حاج قاسم بسیار پافشاری داشت که جنبش‌های مقاومت روابط مستقیمی با یکدیگر داشته باشند. محور مقاومت مانند دیگر گروه‌ها نیست که فردی رئیس آن باشد و آن را مدیریت کند و دستور بدهد، بلکه محوری است که یک راهبرد و نگرش راهبردی روشن اعضای آن‌ها را گرد هم می‌آورد».
 
سید حسن نصرالله گفت: «هر جنبش مقاومت مطابق تصمیمات خود اقدام می‌کند و با اراده خویش جبهه‌ای در مقابل دشمن ایجاد می‌کند یا تصمیم می‌گیرد جبهه‌ای را متوقف کند. در محور مقاومت زیر دست وجود ندارد، همه سرورانی شریف هستند که برای امتشان پیروزی به ارمغان می‌آورند. چنین نمونه‌ای در تاریخ بشریت منحصربه‌فرد است. حاج قاسم سلیمانی به این کار، الگو، مکتب و فرهنگ وفادار بود و هوای نفس نه‌تنها در او نفوذی نداشت، بلکه تمام فکر و ذکر او اسلام، افراد مظلوم و مستضعفان بودند و از‌این‌رو راه این جبنش‌ها، راه پیروزی است».
 
دبیرکل حزب‌الله در ادامه بیان کرد: «پایداری افسانه‌ای یمن و سوریه، تمام این‌ها از برکات این محور است. مهم‌ترین تجلی محور مقاومت و در عین حال، خطرناک‌ترین چالش طی چند ماه گذشته در مسئله طوفان الاقصی بود. جنبش‌های مقاومت در حمله به رژیم صهیونیستی و پایگاه‌های آمریکا گام‌های مهمی برداشتند؛ اما گام ویژه چالش در دریای سرخ بود. این گام یک گام شجاعانه، بزرگ و بسیار تاثیرگذار بود».
 
برخی اخبار مرتبط با این حادثه تروریستی
 
پیام تسلیت سید عمار حکیم به رهبر معظم انقلاب، دولت و ملت ایران در پی حادثه تروریستی کرمان
 
 برخی منابع از شهادت ۴ مامور پلیس در حادثه تروریستی کرمان خبر می دهند.
 
دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان اعلام کرد که اسامی مجروحان و شهدا تا ساعتی دیگر از طریق سایت علوم پزشکی و اورژانس اعلام خواهد شد.
 
کلیه شبکه های خبری عربی در حال پوشش فاجعه تروریستی گلزار شهدای کرمان هستند.
 
 اردوغان رییس جمهور ترکیه: ما از حملات شنیع تروریستی در استان کرمان ایران بسیار متاسفیم و آن را محکوم می کنیم.
 
اعلام عزای عمومی در کشور
در پی حادثه تروریستی کرمان، هیئت دولت فردا را در سراسر کشور عزای عمومی اعلام کرد.
 
آمار شهدا به 89 نفر رسید
طبق آخرین آمار تعداد شهدای کرمان به ۸۹ نفر رسیده است. شهادت برخی از مجروحان دلیل افزایش آمار است.
 
از ۸۹ شهید انفجارهای تروریستی ۵۳ نفر زن، ۳۶ نفر مرد و ۳۰ نفر زیر ۱۸ سال هستند؛ همچنین شهدای ۱۵ و زیر ۱۵ ساله ۲۳ نفر، افراد زیر ۱۵ سال ۲۰ نفر، افراد ۱۰ سال و زیر ۱۰ سال ۱۱ نفر، افراد زیر ۱۰ سال ۹ نفر و افراد زیر پنج سال ۲ نفر هستند.
 
شهدای ساکن شهرستان‌های غیر از مرکز استان کرمان اهل شهرستان‌های نَرماشیر، سیرجان، رفسنجان، زرند و بافت هستند. در شهرستان کرمان شهیدانی غیر از شهر کرمان در چترود و نیز راین نیز وجود دارند.
 
ارسال نظرات