۰۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۳
کد خبر: ۷۴۸۵۲۹
آیت الله حسینی بوشهری:

حوزه و علما نسبت به مشکلات مردم حساس و دغدغه مند هستند/ جامعه تبعیض را برنمی تابد

حوزه و علما نسبت به مشکلات مردم حساس و دغدغه مند هستند/ جامعه تبعیض را برنمی تابد
رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که روحانیت نمی تواند خود را از مردم جدا کند، مبلغ تراز را مبلغی دانست که که نیاز عرصه های تبلیغی را به خوبی رصد کرده و متناسب با آن گام بردارد.

 به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در سیزدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین و علمای بلاد که صبح امروز در مدرسه امام کاظم(ع) درحال برگزاری است، ضمن خوش آمد گویی به حضور علمای بلاد در سیزدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین و علمای بلاد و شهر مقدس قم اظهار داشت: این اجلاسیه سیزدهمین اجلاسیه است که هر دوسال یک بار تشکیل می شود که در این اجلاسیه از سراسر کشور مهمان شهر قم هستند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به اهمیت تبلیغ در جامعه این مسئله را مهمترین وظیفه حوزه های علمیه دانستند و باید دانست که مقصود از تبلیغ این نیست که صرفا به خطابه بپردازد بلکه مراد این است که ما نیازهای جامعه را شناسایی و رصد کنیم و متناسب با نیازهای شناسایی شده جامعه، سخن بگوییم.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان داشت: نیاز جامعه گاهی نیاز اعتقادی، گاهی نیاز به بیان احکام الهی، گاهی نیاز اخلاقی و گاهی اقتصادی و سیاسی است و روحانی مبلغ تراز، روحانی است که نیاز تمام عرصه ها را به خوبی رصد و ارزیابی کند و با ورود به هنگام، رابطه ناگسستنی بین تبلیغ و بین پیام رسانی از ناحیه روحانیت ایجاد شود و روحانیت ارتباط صمیمی با افراد جامعه برقرار کنند.

وی افزود: روحانیت نمی تواند خود را از مردم جدا کند و باید در زمان مشکلات گوناگون مردم در کنار آنان بوده و مسئولیت خود را در مقابل آنان انجام دهد و با زبان گویای مردم شدن، مسئولیت ها را بر عهده مسئولان نسپارند.

آیت الله حسینی بوشهری اظهار داشت: باید روحانیت در کنار مردم بوده و در همه ابعاد فرهنگی و اجتماعی و دیگر ابعاد زندگی مردم جامعه در کنار آنان باشد؛ چراکه روحانیت همچون پیامبر گرامی اسلام نسبت به مردم حریص و دلسوز هستند.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان داشت: روحانیت آیا باید برون سپاری کرده و بگوید چون مسئولین کابینه داشته و مجلس و دستگاه قضا را در اختیار دارند، پس باید روحانیت، کار را به این افراد واگذار کرده و خود، عملا آرام آرام رابطه خود را با مردم قطع کنند؛ این نه در شان روحانیت است و نه خداوند از روحانیت چنین انتظاری را دارد.

وی با اشاره به کلام امام صادق که فرمود عُلَماءُ شيعَتِنا مُرابِطونَ فِي الثَّغر اظهار داشت: مُرابِطونَ و مرزبان بودن یعنی دشمن و نفوذ را شناسایی کردن. چه بسا در جامعه اسلامی انقلاب اسلامی ایران، بعد از چهل سال عده ای موریانه وار بخواهند از درون انقلاب، روحانیت را جدای از مردم بدانند؛ اما روحانیت نمی تواند خود را از مردم کنار کشد.

آیت الله حسینی بوشهری بیان داشت: جامعه عزیز روحانیت همیشه علمدار بودند و در دهه های گذشته و در سختی ها و خوشی ها در کنار مردم بودند و هستند و این اجلاسیه برای مردم این پیام را دارد که روحانیت کسانی هستند که شیوه رسول گرامی را دنبال کرده و پیگیری می کنند و در مقابل مشکلات مردم به فکر مشکلات آنان بوده  و با علمداری در پی پیگیری حل مشکلات آنان هستند.

وی در ادامه با اشاره به این که برخی از افراد سوال می کنند که نتیجه برگزاری این اجلاسیه ها چیست خاطرنشان کرد: این اجلاسیه ها با تشکیل کمیسیون ها مسائل مختلف را بررسی کرده و نتایج کمیسیون ها در این اجلاسیه به صورت مستمر از مراکز و نهادهای مربوط کشوری پیگیری می شود و ما مصوبات این کمیسیون ها را با جدیت دنبال می کنیم. جامعه مدرسین هیچ روزی نیست که نسبت به دغدغه های مردم، دغدغه نداشته باشند.

وی افزود: جامعه مدرسین دلسوز آحاد جامعه اسلامی است و اگر خدای ناکرده اگر روزی جامعه مدرسین از مردم و مردم به گونه ای از جامعه مدرسین جدا شود؛ کسانی که احساس می کنند که خودشان به تنهایی می توانند تصمیم بگیرند دچار اشتباه می شوند.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: نگاه جدی روحانیت این است که برای امیدوار نگه داشتن مردم باید کارهای جدی انجام داد؛ اگرچه ما تنگناهای دولت را می دانیم؛ اما مردم نیز از ما انتظار دارند تا با مطالبه گری برای احقاق حق شده و پیگیر مشکلات آنان باشیم.

وی با اشاره به این که نقطه تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی مردمی نگه داشتن انقلاب اسلامی است اظهار داشت: امروز در آستانه انتخابات هستیم، و جامعه مدرسین انتخابات را درست تبیین کرده و امیدوارانه با مردم صحبت می کند و مشوق آنان برای شرکت در انتخابات است.

 وی بیان کرد: دو مشکل جدی ما در کشور مشکل اقتصادی و مشکلات فرهنگی است و ان شاءالله بتوانیم این دو مسیر را به خوبی سپری کنیم و با وحدت و دوری از چند دستگی در جامعه است که دشمنان ناامید شده و از میدان خارج می شوند.

ارسال نظرات