۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۹
کد خبر: ۷۴۸۳۲۳
با همکاری خبرگزاری رسا؛

دومین همایش خاطره گویی کارمندان ایثارگر مرکز مدیریت حوزه علمیه برگزار شد

دومین همایش خاطره گویی کارمندان ایثارگر مرکز مدیریت حوزه علمیه برگزار شد
در دومین همایش شب خاطره و گرامیداشت شهدای طلبه عملیات کربلای چهار، طلاب و رزمندگان با خاطره گویی و ذکر رشادت های شهدا شبی به یادماندنی و معنوی را رقم زدند.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، دومین‌ همایش «شب خاطره کارمندان ایثارگر مرکز مدیریت حوزه های علمیه» به همراه گرامیداشت یاد و خاطره ۱۷۵ شهید روحانی و طلبه عملیات کربلای ۴ امشب  سوم دی ماه در سالن همایش باغ موزه دفاع مقدس قم برگزار شد.

این همایش که با حضور پرشور طلاب، خانواده شهدا و رزمندگان دفاع مقدس و عملیات کربلای چهار برگزار شد، حجج اسلام باصره، علیزاده و مفخمی به سخنرانی و خاطره گویی پرداختند.

در ابتدا حجت الاسلام علیزاده مسئول حوزه ریاست مرکز مدیریت حوزه علمیه بر لزوم خاطره گویی و انتقال مجاهدت های  شهدا در مدارس، دانشگاه ها و دیگر مکان هایی که نسل جدید حضور دارند تاکید کرد.

سپس حجت الاسلام باصره به خاطره گویی از عملیات کربلای پنج پرداخت و گفت: من به دلیل  ضعف جثه امدادگر بودم اسلحه نداشتم. در جریان کربلای پنج جایی بچه ها کمین خوردند و حدود 30 نفر از رزمندگان بر زمین افتادند و من بالای سر مجروحی به نام محمد مهدی طالع زاده رسیدم؛ سعی کردم جراحاتش را  ببندم.

وی ادامه داد: این شهید و الله یکبار آه و ناله نکرد و عوض آن 2 جمله را بیان کرد؛ ابتدا سه بار گفت یا مهدی ادرکنی و سپس از من خواست پارچه ای روی صورتش بیاندازم؛ بعد از اینکه چفیه ای روی صورتش انداختم سه بار گفت: یا زهرا ادرکنی و به شهادت رسید. این شهید بزرگوار مو به صورت نداشت؛ ببینید عمق معرفت شهدا در چه سطحی است.

در ادامه این بزرگداشت حجت الاسلام مفخمی از حاضران در عملیات کربلای چهار از سختی های آمادگی برای عملیات گفت و خاطرنشان کرد: تمرین های سختی را برای این عملیات انجام داده و شب عملیات به سمت جزیره ام الرصاص حرکت کردیم، آنقدر دشمن از منور استفاده کرده بود که ما حتی گنجشک های 300 متر آنطرف تر را می دیدیم.

وی ادامه داد: دشمن بعد از نزدیک شدن ما به خشکی، دشمن پشت سر ما را تیرباران کرد؛ به نحوی این تیرباران شدید بود که حتی یک گنجشک نمی توانست به اول خط و عقب برگردد. ما هم به سمت خشکی دشمن رفتیم؛ به حدود 60 متری دشمن که رسیدیم، دشمن با ضد هوایی دولول به سمت غواصان تیراندازی کرد. همانطور که عرض کردم حجم آتش آنقدر زیاد بود که اصلا امکان تکان خوردن نبود.

در  انتهای این همایش از مادر شهیدان محمد و مرتضی پیچان و فعالان بسیجی عرصه روایت خاطرات شهدا تقدیر شد.

ارسال نظرات