۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۵
کد خبر: ۷۴۷۵۷۲

اسارت ۱۴۲ زن و دختر شیرخواره فلسطینی در نوار غزه

اسارت ۱۴۲ زن و دختر شیرخواره فلسطینی در نوار غزه
۲ سازمان فلسطینی فعال در امور اسرای فلسطینی اعلام کردند که نظامیان اسرائیلی در جریان حمله زمینی به نوار غزه ۱۴۲ زن و دختر شیرخواره فلسطینی را به اسارت گرفته‌اند که از سرنوشت آن‌ها خبری در دست نیست.

۱۴۲ زن و دختر خردسال فلسطینی از جمله چندین شیرخوار و زن سالمند در جریان حمله زمینی ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه  به اسارت اشغالگران درآمده‌اند. این را هیأت امور اسرا و آزادگان فلسطین و باشگاه اسیر فلسطینی، شب گذشته طی بیانیه‌ای مشترک فاش کردند. 

بر اساس گزارش این دو نهاد مرتبط با اسرای فلسطینی، در سایه تداوم جنگ غزه، نظامیان اسرائیلی در جریان پیشروی زمینی در غزه، این تعداد از زنان و کودکان فلسطینی را به اسارت گرفته‌اند و به زندان‌های خود از جمله دامون و هشارون، منتقل کرده‌اند. 

 هیأت امور اسرا و آزادگان فلسطین و باشگاه اسیر فلسطینی پیشتر نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده بودند که اشغالگران اسرائیلی جنایات هولناک و فجیعی را علیه اسرای نوار غزه انجام می‌دهند و از افشای سرنوشت این اسرای جدید یا اعلام شمار دقیق آن‌ها، محل بازداشت و وضعیت سلامتیشان خودداری می‌کنند.

این دو سازمان با تکیه بر تصاویر و شهادت‌های تکان دهنده و هولناک در خصوص شهروندان فلسطینی که در مناطق مختلف نوار غزه دستگیر شده‌اند، تایید کردند به شدت نگران سرنوشت این اسرا هستند و اعدام میدانی این اسرا در نوار غزه را منتفی نمی‌دانند. 

بویژه که «آمیچای الیاهو» وزیر میراث فرهنگی کابینه نتانیاهو که پیشتر خواستار استفاده از سلاح هسته‌ای، در غزه شده بود، چند روز پیش در تازه‌ترین اظهارنظر، خواستار اعدام همه اسرای فلسطینی شده بود.

بر اساس این گزارش، اداره زندان‌های رژیم صهیونیستی در اواخر ماه نوامبر گذشته، از بازداشت ۲۶۰ زن و مرد در نوار غزه خبر داده و اعلام کرده بود که این افراد در طبقه‌بندی «جنگجویان غیرقانونی» قرار دارند. 

به گفته این دو سازمان فلسطینی، «ایتمار بن گویر» وزیر«فاشیست امنیت قومی» رژیم اسرائیل، از مقامات اداره زندان‌های اسرائیل خواسته که اسرای نوار غزه را به سلول های انفرادی واقع در  زیر زندان «نیتسان» (واقع در الرمله) که یکی از بدترین و قدیمی‌ترین زندانها است، به عنوان بخشی از عملیات سیستماتیک شکنجه و سوء استفاده از اسرای فلسطینی منتقل کنند. 

احسان قنبری نسب
منبع: فارس
ارسال نظرات