۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۰
کد خبر: ۷۴۷۳۲۲
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد؛

تلاش برای تولید انبوه چادرمشکی و پوشاک مناسب/ برخی به دنبال حذف حاکمیت در مدیریت فرهنگ هستند

تلاش برای تولید انبوه چادرمشکی و پوشاک مناسب/ برخی به دنبال حذف حاکمیت در مدیریت فرهنگ هستند
اسماعیلی در جمع نمایندگان طلاب در پاسخ به گرانی پوشش مناسب از همکاری با وزارت صمت و تولیدکنندگان جهت تولید انبوه چادرمشکی و پوشاک مناسب خبر داد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، نشست مجمع عمومی نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در سالن اجتماعات جامعه مدرسین با حضور و سخنرانی وزیر ارشاد برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام والمسلمین سیدجلال رضوی مهر رئیس مجمع نمایندگان طلاب ضمن خیر مقدم، دغدغه نمایندگان طلاب را در خصوص اوضاع فرهنگ و هنر کشور به وزیر فرهنگ منتقل کرد.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به حوادث پاییز سال گذشته و تلاش دشمن برای براندازی و ضربه به انقلاب با استفاده از جنگ شناختی، اظهار داشت: برخی از بازداشتی های سال گذشته به تصور اینکه مردم کار نظام را تمام می کنند، حاضر نبودند با وثیقه آزاد شوند؛ چه کسی تصور می کرد در قلب اروپا اجتماعات چندصدهزار نفری علیه رژیم صهیونیستی شکل بگیرد در حالی که سال گذشته یکشنبه های اعتراضی شکل داده بودند تا چندهزار نفر را علیه جمهوری اسلامی جمع کنند.

وی در پاسخ به سؤالی در خصوص مد و لباس اظهار داشت: در دانشگاه صداوسیما خانمی محجبه به من گفت که چادر مشکی قواره ای کمتر از دو میلیون نیست؛ با هماهنگی وزارت صمت و سایر دستگاه ها برای تولید پارچه چادری مرغوب تلاش کردیم تا قواره ای 420 تا حدود 600 هزار تومان در کارخانه ای در شهرکرد به تولید انبوه برسد و به زودی جوابگوی درصد بالایی از نیاز کشور به چادر مشکی خواهد بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با اشاره به گرانی اجاره مغازه در خیابان های شلوغ و مرکز تجمعات مردمی، ابراز داشت: تولیدکننده های بسیار خوبی داریم اما از پس اجاره یک مغازه در اماکن عمومی بر نمی آیند ولی به هر حال تلاش داریم این مسأله را حل کنیم؛ بیش از 120 سکوی جدید برای عرضه لباس های مناسب در تهران در حال راه اندازی است و با فروشگاه های زنجیره ای قراردادهایی نوشته شده تا لباس های مناسب را عرضه کنند.

وزیر ارشاد با اشاره به تنظیم قانونی برای تولید و عرضه لباس تصریح کرد: در قانونی حتی اندازه مانتو مشخص و مانتوی جلوباز ممنوع شده که بسیاری به من اعتراض کردند که چرا این همه به جزئیات وارد می شوید اما باید بگویم که تا جزئیات تبیین نشود همه چیز قابل تفسیر است.

وی در خصوص روایت پیشرفت های کشور تأکید کرد: نمایشگاه های «روایت پیشرفت» در حال راه اندازی در مراکز استان ها است و بزرگداشت هایی برای بزرگانی مانند آیات ناصری و جوادی آملی در حال راه اندازی است؛ همان طور که راهیان نور اجرا می شود راهیان پیشرفت نیز شروع به کار کرده و بسیاری از جوانان را به مراکز مهم صنعتی و نظامی کشور می برند و پیشرفت ها را نشانشان می دهند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سؤالی در خصوص برخورد وزارت ارشاد با موسیقی تأکید کرد: ما مقلد رهبر معظم انقلاب هستیم و طبق کتاب غنا و موسیقی ایشان سندی برای موسیقی کشور تنظیم و تدوین شده است.

وی با بیان اینکه متأسفانه ذائقه مردم در این سال ها تغییر کرده است، ادامه داد: در یک نظرسنجی 95درصد نوجوانان موسیقی گوش می دهند؛ در عید سال گذشته 400هزار نفر در کنسرت موسیقی فارسی در اطراف کشور شرکت کردند از این رو در درون وزارت خانه تلاش هایی صورت گرفت که موسیقی های امضا شده در داخل کشور اجرا و از خروج بسیاری از این افراد جلوگیری شود.

اسماعیلی در پاسخ به سؤالی در خصوص سلبریتی های خائن، با تأکید بر اینکه هیچ محافظه کاری ندارم، افزود: در برنامه تلویزیون به صراحت گفته ام کسی که کشف حجاب کرده باشد حق فعالیت در عرصه فرهنگ و هنر کشور را ندارد.

وی در خصوص راه اندازی عمره مفرده اظهار داشت: ده سال است که این سفر تعطیل است و در شرایط فعلی کشور که مشکلات ارزی وجود داشته و خطوط هوایی با مشکلاتی درگیر هستند، تلاش های زیادی صورت گرفت که این سفرها راه اندازی شود؛ معاون بانک مرکزی یک هفته به عربستان برای بررسی و حل مشکلات ارزی سفر کرد و گروهی از وزارت ارشاد نیز برای بررسی وضعیت و اجاره هتل ها اقدام کردند و به زودی با یاری خداوند ثبت نام ها و اعزام ها شروع خواهد شد.

وزیر فرهنگ با ارائه آماری در خصوص بزرگ شدن اقتصاد کتاب و رشد نامتناسب بودجه وزارتخانه، تصریح کرد: عده ای دنبال حذف دولت و حاکمیت در مدیریت فرهنگ هستند از این رو تلاش کردیم که یک درصد پول بانک ها و شرکت ها برای معارف اسلامی هزینه شود و منابع پایداری برای نشر فرهنگ اسلامی و تولیدات دینی در فیلم های سینمایی، کارهای هنری دینی و قرآنی ایجاد شود. 20هزار مربی قرآن مستقلا توسط وزارتخانه ارشاد تربیت شده اند.

ارسال نظرات