۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۰
کد خبر: ۷۴۷۱۵۳
حجت الاسلام ملک‌زاده در گفت‌وگو با رسا:

طوفان الاقصی دوگانه «مقاومت و تسلیم» را جایگزین دوگانه سازی‌های دشمنان در منطقه کرد

طوفان الاقصی دوگانه «مقاومت و تسلیم» را جایگزین دوگانه سازی‌های دشمنان در منطقه کرد
عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با بیان این که طوفان الاقصی دستاوردهای زیادی به ارمغان آورده است، جایگزین کردن دوگانه «مقاومت و تسلیم» به جای دوگانه سازی های دشمنان در منطقه را از جمله دستاوردهای مهم این عملیات دانست.

حجت الاسلام محمد ملک‌زاده عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به شگفتی های متعدد عملیات طوفان الاقصی و پیامدهای این عملیات در تغییر جغرافیایی منطقه اظهار داشت: آمریکا از ابتدا به دنبال تاسیس خاورمیانه جدید بود تا مطابق سیاست های مستکبرانه و سلطه طلبانه خود، منطقه ای را شکل دهد؛ اما با شکل گیری این عملیات، همه اقدامات آن به شکست منجر شد.

وی افزود: طوفان الاقصی یکی از شکست های آمریکا و رژیم صهیونیستی به حساب می آید؛ چراکه آمریکا تلاش کرد تا ابتدا حزب الله را نابود کند تا منطقه دلخواه خود را شکل دهد؛ اما به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی، حزب الله نه تنها شکست نخورد؛ بلکه ده برابر و بیشتر و قوی تر از قبل شد؛ همچنین در عراق نیز تلاش کرد تا حکومتی آمریکایی بر سر کار آورد؛ اما در این جا نیز شکست خورده و به نتایج خاصی دست پیدا نکرد.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی بیان داشت: آمریکا در کشور سوریه به دنبال نابودی و ایجاد دولتی غربگرا بود اما در این کشور نیز شکست خورد و اکنون در قضیه فلسطین نیز آمریکا و رژیم صهیونیستی تلاش می کنند تا اختلاف فلسطین و اسرائیل را به نفع اسرائیل تمام کنند اما عملیات طوفان الاقصی به عنوان نقطه عطف تاریخی منجر به شکل گیری نقشه جدیدی در منطقه غرب آسیا شد.

وی در ادامه با اشاره به خصوصیات و دستاوردهای عملیات طوفان الاقصی ابراز کرد: نقشه جدیدی که به دنبال طوفان الاقصی با سرعت بیشتری شکل می گیرد، درحال از بین بردن سلطه آمریکا بر منطقه است و این عملیات تمام برنامه های آمریکا در منطقه را برهم زد.

حجت الاسلام ملک‌زاده برهم زدن عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی در منطقه را از جمله دستاوردهای عملیات طوفان الاقصی دانست و بیان داشت: طوفان الاقصی و جنایت های وحشیانه رژیم صهیونسیتی در غزه، تلاش های عادی سازی روابط دولت های عربی با رژیم صهیونسیتی را از بین برد و این یکی از شکست های بزرگ برای توطئه تطهیر رژیم صهیونیستی بود که توسط آمریکا و صهیونیسم از طریق تبلیغات گسترده درحال انجام بود.

وی افزود: عملیات طوفان الاقصی تلاش آمریکا و رژیم صهیونیستی برای ایجاد تفرقه و دوگانه سازی در منطقه را به شکست کشاند؛ چراکه آمریکا سعی در ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی داشت و کوشش می کرد تا دوگانگی عرب و عجم ایجاد کرده و در جهان شیعه هراسی کند؛ اما عملیات طوفان الاقصی نشان داد که چگونه شیعیان از گروه های غیر شیعی موردِ ظلم رژیم صهیونسیتی، حمایت و دفاع می‌کنند.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی اظهار داشت: به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی عملیات طوفان الاقصی نه تنها دوگانگی های مورد دلخواه دشمنان را از بین برد؛ بلکه دوگانه مقاومت و تسلیم را جایگزین کرد و اکنون نه تنها ملت های منطقه بلکه ملت های جهان در مقابل دوگانه مقاومت و تسلیم قرار گرفته‌ و همه خواستار آزادی فلسطین و تداوم مقاومت هستند.

طوفان الاقصی آبروی فرهنگ و تمدن منحط غربی را بر باد داد

وی افزود: عملیات طوفان الاقصی آبروی آمریکا و رژیم صهیونیستی و به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی آبروی فرهنگ و تمدن منحط غربی را بر باد داد؛ درحالی که آنان بسیار تلاش می‌کردند تا خود را حامی حقوق بشر، آزادی و دموکراسی معرفی کنند؛ اما دنیا مشاهده کرد که رژیم صهیونیستی به هیچ کس، حتی زنان، کودکان و بیماران رحم نکرده و حقوق بشر و تمام کنوانسیون های بین المللی را نادیده گرفتند.

حجت الاسلام ملک‌زاده با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار بسیجیان مبنی بر لزوم برگزاری همه پرسی از فلسطینی‌ها برای تعیین سرنوشت خود و انتصاب دروغ به جمهوری اسلامی درباره به دریا ریختن یهودیان و صهیونیست‌ها اظهار داشت: این سیاست قطعی و همیشگی جمهوری اسلامی ایران است که باید همه پرسی میان مردم فلسطین -بدون شرکت یهودیان- برای تعیین سرنوشت خود به اجرا گذاشته شود.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی خاطرنشان کرد: اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمود بنای ما این نیست که یهودیان را به دریا بریزیم، مفهوم کلام ایشان این است که باید خود مردم فلسطین تصمیم بگیرند که آیا بعد از تشکیل دولت جدید فلسطین، حاضر هستند تا یهودیان اشغالی را بپذیرند یا می خواهند آنان را اخراج کنند و این تصمیم کاملا بر عهده مردم فلسطین است و لذا هیچ ابهامی در این تعبیر نبوده و نشان از تغییر موضع ایران اسلامی نسبت به مسأله فلسطین ندارد.

ارسال نظرات