۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۲
کد خبر: ۷۴۷۰۸۴
صدرالحسینی در گفت‌وگو با رسا مطرح کرد؛

طوفان الاقصی؛ تغییر موازنه ژئوپلیتیک منطقه به نفع مقاومت/ فرمایش رهبری در دیدار بسیجیان تأکیدی بر دیدگاه‌های گذشته است

طوفان الاقصی؛ تغییر موازنه ژئوپلیتیک منطقه به نفع مقاومت/ فرمایش رهبری در دیدار بسیجیان تأکیدی بر دیدگاه‌های گذشته است
تحلیل‌گر مسائل غرب آسیا طوفان الاقصی را مقسم تاریخ منطقه عنوان کرد و گفت: سخنان رهبر معظم انقلاب در تعیین سرنوشت فلسطینیان با راهکار دیپلماتیک تکرار مواضع و حتی بیانات گذشته ایشان بود.

رضا صدرالحسینی، تحلیل‌گر مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا درباره تأثیر طوفان الاقصی در وضعیت منطقه، گفت: عملیات طوفان الاقصی یکی از مهمترین اقداماتی بود که ملت فلسطین با رهبری جریان‌های مقاومت فلسطینی علیه ظلم و ستم 75 ساله رژیم صهیونیستی بویژه اقدامات تند روانه، بی‌مهابا، خارج از قواعد انسانی و حقوقی رژیم صهیونیستی و دولت نتانیاهو در طول یک سال گذشته انجام شد.

تحلیل‌گر مسائل غرب آسیا ادامه داد: طوفان الاقصی برای هویت بخشی مجدد به فلسطین و آرمان فلسطین انجام شد و توانست تأثیرات قابل توجهی را در فضای افکار عمومی جهان در زنده نگاه داشتن آرمان فلسطین داشته باشد؛ طوفان الاقصی توانست قدرت مقاومت را در حوزه‌های طراحی، عملیات و فرماندهی به رخ دشمنان مقاومت، نظام سلطه و رژیم صهیونیستی بکشاند.

وی عملیات طوفان الاقصی را ثابت کننده تغییر موازنه ژئوپلیتیک منطقه به نفع جبهه مقاومت عنوان کرد و گفت: قدرت روز افزون مقاومت علاوه بر حوزه دفاعی، در حوزه تهاجمی و هماهنگی بین جریان‌های مختلف مقاومت در منطقه توانسته به بلوغ قابل توجهی برسد که آمریکا و تعدادی از کشورهای عضو ناتو مجبور به حمایت مستقیم از رژیم صهیونیستی شدند.

صدرالحسینی توضیح داد: عملیات طوفان الاقصی نه فقط در زمینه طراحی و عملیات بلکه در زمینه افزایش آمادگی‌های روحی و روانی، اعتقادی و سیاسی مردم غزه به استاندارد بسیار بالایی رسیده است؛ تا جایی که رهبر معظم انقلاب مردم غزه را در مقاومت 48 روزه مقابل جنایات بی‌شرمانه رژیم صهیونیستی، الگویی برای آزادگان جهان نامیدند.

تحلیل‌گر مسائل غرب آسیا تصریح کرد: هیچ نمونه‌ای جز صحنه کربلا و واقعه عاشورا، بهتر از اتفاقاتی که در طول ایام نزدیک به پنجاه روز در غزه گذشت نمی‌تواند توکل، صبر و پیروزی این دو عنصر حیات بخش انسانی را برای جهانیان به تصویر بکشد.

وی در جمع‌بندی این مطلب اظهار داشت: عملیات طوفان الاقصی بسیاری از معادلات منطقه‌ای و بین‌المللی را تغییر داد؛ در 92 کشور به نفع مردم فلسطین و علیه رژیم صهیونیستی به خیابان آمدند و در قالب تظاهرات و تجمعات گسترده خود را نشان دادند؛ طوفان الاقصی مقسم تاریخ منطقه نامیده خواهد شد.

صدرالحسینی درباره سخنان رهبر معظم انقلاب در تعیین سرنوشت فلسطینیان به وسیله ساکنان واقعی آن گفت: تأکید مجدد رهبر معظم انقلاب به دموکراتیک‌ترین روش برای تعیین سرنوشت مردم فلسطین در دیدار با بسیجیان، خط بطلانی بر شبهه‌ای بود که جمهوری اسلامی را به دنبال به دریا ریختن ساکنان فعلی سرزمین‌های اشغالی معرفی کرده بودند.

تحلیل‌گر مسائل غرب آسیا افزود: دیدگاه مقام معظم رهبری هم در حوزه حقوق بین‌الملل در قالب تعیین سرنوشت ملت‌ها و هم در ارتباط با آزادی‌های مصرح که هر کدام از انسان‌ها در هر کجا که تمایل به زندگی دارند می‌توانند با توجه به قوانین آن منطقه، کشور، حکومت یا دولت زندگی کنند، مجدداً تبیین نموده و در این رابطه این مطلب بسیار عمیق و استدلالی را مجدداً تکرار کردند.

وی در پایان تصریح کرد: فرمایش رهبر معظم انقلاب تأکید مؤکدی بر تمام دیدگاه‌های گذشته ایشان و حضرت امام خمینی رحمت الله علیه در طول پنجاه سال گذشته تا الان بود؛ هیچ نشانی از تغییر موضع، در مواضع رهبر کبیر انقلاب و ایشان وجود نداشت.

ارسال نظرات