۱۷ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۱:۲۳
کد خبر: ۷۴۶۸۸
در ذکر می‌خوانیم؛

امر به معروف از خود سازی شروع می شود

خبرگزاری رسا ـ شماره هشتاد وهشتم ماهنامه ذکر به همت حزب موتلفه اسلامی منتشر شد.
ماهنامه ذکر


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا‌، درگزیده ای از سرمقاله این شماره ماهنامه ذکر با عنوان «از پای اختیار تا بام سعادت» آمده است: «آنچه جریان کربلا را به ما می آموزد دو کلید واژه اساسی است، که این تمایز را برجسته می کند و این حادیه را باگذشت هزار و سیصد وهفتاد سال همچنان زنده و پرحرارت نگه می دارد، وآن «صداقت» و«اختیار» است. در واقع، در جبهه حق، امام وراهبر با سلاح صداقت، خواص و عوام را حول محور حق جمع می کند و آنها را با پلکان«اختیار» به اوج سعادت می رساند.»

عناوین بخش آغازین این شماره شامل تشکیلات حزبی و یادگیری علوم، مملکت باید یکپارچه «یاحسین» بشود، تفسیر ذکر، سیاست در قاب و راهبرد ماه است.

در بخش اندیشه و سیاست پانزده مقاله به چاپ رسیده است که از جمله آنها می توان به حسین پیروز همه میدان هاست، عبرت های پس از عاشورا، کتاب شناسی محرم، امر به معروف از خود سازی شروع می شود، نگاهی بر نسبت علم ودین، آهنگ انصاف در قصد قضاوت، روش ها و تاکتیک های جنگ نرم و ابعاد و سطوح جنگ نرم ، اشاره کرد.

در گزیده ای از مقاله« امر به معروف از خود سازی شروع می شود» می خوانیم:«در حوزه امر به معروف و نهی از منکر، انسان ابتدا باید خودش را بسازد و رابطه اش را باخدا محکم کند. در بحث مبلغ امر به معروف ونهی از منکر گفته اند باید عارف به منکر و معروف و حتی خودش باید عامل باشد.»

در بخش بعدی با عنوان عاشورا در قاب سینما به موضوعاتی چون عاشورا در قاب سینما، نگاه همه جانبه لازمه کار فرهنگی، ضرورت کمک حوزه علمیه به ساخت فیلم های عاشورایی و کمبودهای و محدودیت ها در راه ساخت آثار عاشورایی مشکل زاست، پرداخته شده است.

عاشوراهایی که بر ما گذشت، عنوان آخرین بخش این ماهنامه است که به بررسی عاشورای سالهای 43،42 و57 اختصاص یافته است.

شماره هشتاد وهشتم ماهنامه ذکر به مدیر مسؤولی معاونت آموزش و به سردبیری مجید تولایی به همت حزب موتلفه اسلامی منتشر شده است./916/ن601/ع

ارسال نظرات