۱۷ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۱:۲۱
کد خبر: ۷۴۶۸۷
در معاف اسلامی می‌خوانیم؛

راه کارهای جذب جوانان به دین

خبرگزاری رسا‌ ـ فصلنامه عقیدتی ـ آموزشی معارف اسلامی به همت دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم منتشر شد.
ماهنامه معارف اسلامي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، در سرمقاله این شماره معارف اسلامی، با عنوان«صرفه جویی و اجتناب از اسراف» آمده است: «قران کریم هرگونه تجاوز از حد اعتدال و عقلانیت را اسراف می‌داند و تنها به زیاده روی در خوردن و آشامیدن و یا انفاق و بخشش منحصر نمی کند بلکه قتل، آدم کشی، انتقام و قصاص، قضاوت و داوری، مدح و انتقاد و وقت و عمر را نیز در این دایره می گنجاند.»

راهکارهای جذب جوانان به دین، امام شناسی(مهدویت)، مدینه فاضله امام زمان(عج) و شیعه شناسی از جمله موضوعات پژوهش این شماره است.

در گزیده ای از موضوع « راه کارهای جذب جوانان به دین» می خوانیم: «یکی از راه های مهم تربیت سالم، آشنایی جوانان با آموزه های دینی و بایدها و نبایدهاست. بایدها و نبایدهای دین به مثابه نسخه دکتر است که انسان را از بیمارها نجات می دهد و نتیجه آن، ایجاد جامعه ای قانونمند، متمدن و سالم است.»

امامت و رهبری، آینده بشر و جامعه آرمانی متن آموزشی مقطع دیپلم و بالاتر این شماره است و راه و رسم زندگی، حق گرایی متن آموزشی مقطع دبیرستان.

در بخش ادبیات و هنر به روش تنظیم پاورقی پرداخته شده و در بخش اسوه ها به بررسی زندگی نامه زید بن علی(ع) ختصاص یافته است.

نگرشی بر احکام (فلسفه پوشش در فرهنگ اسلام و غرب و علل بد حجابی) بخش پرسمان، پیک جوان و گوناگون از دیگر بخش های این فصلنامه هستند.
 
هفتاد و هفتمین شماره فصلنامه عقیدتی ـ آموزشی معارف اسلامی به مدیر مسؤولی محمد جعفر گیلانی و به سردبیری محمد باقر شریعتی سبزواری به همت دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در پاییز سال جاری منتشر شده است./916/ن601/ع

ارسال نظرات