۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۷۴۶۶۱۸
فرمانده تیپ امام صادق:

امروز وظیفه اصلی تبیین بر دوش روحانیت قرار گرفته است

امروز وظیفه اصلی تبیین بر دوش روحانیت قرار گرفته است
فرمانده تیپ امام صادق(ع) جهاد تبیین را فعالیتی انبیائی دانست و گفت: امروز وظیفه اصلی تبیین بر دوش روحانیت قرار گرفته که لازم است مسئولان حوزه علمیه توجه بیشتری به این امر داشته باشند.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، نشست «جهاد تبیین؛ ایمان و امید» با محوریت مفهوم شناسی و بررسی چگونگی تحقق سه مفهوم مورد تاکید رهبر انقلاب اسلامی به همت خبرگزاری رسا و با مشارکت بسیج رسانه استان قم برگزار شد.

 حجت الاسلام منتظر زاده فرمانده تیپ امام صادق علیه السلام ضمن تبریک به مناسبت حماسه بی نظیر مردم غزه، انقلاب اسلامی را نتیجه تبیین مبانی دینی دانست و یکی از مهم ترین مشکلات پیش روی انقلاب را ضعف حافظه تاریخی مردم عنوان کرد و گفت: دشمن از ضعف حافظه تاریخی مردم ما در حال بهره برداری است، به این صورت که تاریخ را تحریف می کند، زشتی های رژیم گذشته را می پوشاند. امروز دشمن روی این نقطه دست گذاشته و ما نیز باید در همین محور مقابله کنیم و جنایت های استکبار جهانی و دنباله‌روهایش را برای مردم بازنمایی کنیم تا تحت تأثیر تبلیغات دوست و دشمن را اشتباه نگیرند.

وی در تبیین مفهوم جهاد تبیین اظهار داشت: اینکه رهبری اینقدر بر روی این واژه تأکید می کنند باید بفهمیم جهاد به چه معناست اولا و بعد عملیات انجام دهیم. جهاد زمانی معنا پیدا می کند که در مقابل دشمنی متصور باشد؛ جهاد یک حرکت پرشتاب و فوق العاده است.

حجت الاسلام منتظر زاده افزود: علاوه بر این وقتی شما به مصاف دشمن می روید حتما باید یک جبهه واحد داشته باشید چرا که دشمن به صورت منسجم حمله می کند و لازم است یک قرارگاهی وجود داشته باشد تا از انجام کار های موازی و احیانا هرج و مرج جلوگیری کند.

وی جهاد تبیین را کاری انبیایی خواند و گفت: پیامبران بعد از نزول آیات و احکام، وظیفه شان تبیین بوده و امروز وظیفه اصلی تبیین بر دوش روحانیت قرار گرفته که لازم است مسئولان حوزه علمیه توجه بیشتری به این امر داشته باشند.

ارسال نظرات