۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۱
کد خبر: ۷۴۵۷۹۴
مدیرکل کتابخانه های عمومی لرستان خبر داد؛

برگزاری ۲۳۰ برنامه فرهنگی در هفته کتاب و کتابخوانی

برگزاری ۲۳۰ برنامه فرهنگی در هفته کتاب و کتابخوانی
راستخانه با اشاره به برگزاری برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی همزمان با سراسر کشور، گفت: در این ایام ۲۳۰ برنامه فرهنگی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، سید سجاد راستخانه، ظهر امروز، در نشست سه‌شنبه های خبری لرستان در جمع خبرنگاران گفت: هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار تا سی‌ام آبان با شعار "آینده خواندنی است" همزمان با سراسر کشور در لرستان برگزار می‌شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی لرستان افزود: ۲۳۰ برنامه فرهنگی، شهرستانی و استانی در هفته کتاب لرستان برگزار می‌شود که زنگ دانایی، مسابقات مختلف قرآنی و فرهنگی ویژه روشندلان و نقد کتاب برخی از اقدامات مهم این هفته است.

وی با اشاره به اینکه با بهره برداری از کتابخانه مرکزی خرم‌آباد متراژ کتابخانه های لرستان از ۱۷ هزار مترمربع به ۲۱ هزار مترمربع رسید، عنوان کرد: ۵۹ کتابخانه در استان فعال است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی لرستان ادامه داد: از این تعداد ۲۰ کتابخانه مشارکتی است و ۳۹ کتابخوانه به صورت نهادی اداره می‌شود و هشت کتابخانه نهادی در روستاها فعال است.

راستخانه بیان کرد: در استان 800 هزار عنوان کتاب با چهار هزار و ۵۰۰ عضو فعال در این مکان فرهنگی وجود دارد. وی گفت: ۳۸ هزار نفر عضو فعال کتابخانه های لرستان هستند و ماهانه ۲۸ هزار نسخه به صورت امانت در اختیار آنها قرار می گیرد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی لرستان با اشاره به اینکه یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل طرح های در دست ساخت کتابخانه های استان لازم است، عنوان داشت: کتابخانه پلدختر و ۲ فاز کتابخانه مرکزی خرم‌آباد از مهمترین طرح های نیمه تمام هستند./9451/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات