۱۵ بهمن ۱۳۸۸ - ۰۰:۱۸
کد خبر: ۷۴۵۱۵
بخش پایانی/ نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:

از نامه های اخیر به رهبری بوی حکمیت می آید

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: سپاه پرچمدار هیچ حزب و گروهی نیست و تنها حامی و پرچمدار ولایت فقیه است و ملاک سنجش افراد نیز، میزان ارتباط آنها با مقام معظم رهبری است.
حجت الاسلام و المسلمين سعيدي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سعیدی، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شب گذشته در نشست بصیرت که درمسجد اهل البیت شهر قم برگزار شد به سؤالات متعدد مردم قم در خصوص مسائل جاری کشور پاسخ داد.

وی در پاسخ به سؤالات متعدد مردم قم در خصوص مواضع آقای هاشمی و جریان پرونده فرزندان وی اظهار داشت: نظر همه بزرگان و رهبری این است که سوابق و ارزش های که آقای هاشمی در انقلاب داشتند حفظ شود.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان اینکه هیچ فردی راضی نیست که رکنی از انقلاب فاصله بگیرد تاکید کرد: رهبری با بیانات اخیر خود حجت را برهمه تمام کردند و معظم له همواره تلاش می کنند که آقای هاشمی وارد جرگه انقلاب شود.

وی خواستار موضع گیری شفاف و صریح آقای هاشمی شد و تصریح کرد: وی نسبت به فرمایشات مقام معظم رهبری مطالبی را بیان کرده است و اخیرا نیز اظهار نظر کرده است که نظرات رهبری و قانون ملاک است؛ و اگر این گونه است همه باید به بیانات و تاکیدات مقام معظم رهبری تن بدهیم.

وی با تاکید بر اینکه بخش عمده ای از این مسائل به تغییر و تحول در نگرش خود ایشان برمی گردد، به پرونده فرزندان هاشمی اشاره کرد و بیان داشت: دستگاه قضا مشغول بررسی این موضوع است و خود اقای هاشمی نیز گفته است که اگر مساله ای وجود دارد من آمادگی دارم که این موضوع بررسی شود.

استاد حوزه علمیه همچنین در پاسخ به سؤالی در خصوص نقش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جریان انتخابات گفت: این موضوع که سپاه وارد مسائل انتخابات شده است به هیچ وجه صحت ندارد و اتهام است، سپاه برای افراد موضوعیت قائل نیست بلکه طریقیت قائل است و میزان در انطباق مواضع افراد با مقام معظم رهبری است.

وی تاکید کرد: سپاه پرچمدار هیچ حزب و گروهی نیست و تنها حامی و پرچمدار ولایت فقیه است و ملاک سنجش افراد نیز، میزان ارتباط آنها با مقام معظم رهبری است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه شنیده شده است آقایان دکتر لاریجانی و ناطق نوری در 23 خرداد به موسوی پیروزی وی را در انتخابات تبریک گفته اند از این موضوع ابراز بی اطلاعی کرد.

وی در ادامه هدف از نامه نگاری های اخیر برخی از افراد در خصوص حمایت از میر حسین موسوی به مقام معظم رهبری را حکمیت دانست و با ابراز گلایه از این افراد تصریح کرد: بنده از این افراد که سابقه ارزشی و خوبی در انقلاب دارند گلایه دارم و اعلام می کنم که از این نامه ها بوی حکمیت می آید.

استاد حوزه ودانشگاه با تاکید بر اینکه عناصر فتنه گر آبروی نظام اسلامی را برده و به انقلاب تهمت زده اند گفت: تلاش این افراد این است که می خواهند بگویند گذشته ها گذشته است بیائیم از نو بنشینیم و بحث کنیم.

این تحلیل گر مسائل سیاسی ادامه داد: این موضوع بسیار دور از انصاف و عدالت است و اگر بناست این جریانات حل شود راه روشن است؛ آقایان خطاهای خود را بپذیرند و ازملت و رهبری عذرخواهی کنند آن وقت مساله در اختیار ولی فقیه است، اما نادیده گرفتن گذشته و اتفاقات ناگواری که افتاده است به هیچ وجه قابل قبول نیست.

وی تاکید کرد: من از افرادی که در انقلاب سابقه دارند درخواست می کنم با حساب و کتاب و دقیق تر حرکت کنند و آب به آسیاب دشمن نریزند و جایگاه خود را نزد امت حزب الله ایران حفظ نمایند.

استاد حوزه و دانشگاه در خصوص مواضع آیت الله نوری همدانی نیز گفت: این مرجع تقلید در فتنه ها و جریانات اخیر موضع گیری بسیار خوبی داشتند و امروز محبوبیت ایشان تفاوت بسیار فراوانی با گذشته می کند و ملت ایران این بزرگواران را دوست دارند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در خصوص راه نجات از فتنه های اخیر نیز ابراز داشت: تنها راه نجات قرار گرفتن زیر پرچم رهبری است و خوشبختانه این موضوع را ملت ما به خوبی نشان دادند اما دیگران جا زدند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در رابطه با برنامه های جریان فتنه برای آشوب در 22 بهمن تصریح کرد: 22 بهمن ماه، میثاق بزرگ مردم با انقلاب است و در این راهپیمایی بسیجیان و سپاهیان دوشادوش ملت قهرمان و شریف ایران در صحنه حاضر خواهند شد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی تاکید کرد: جریان فتنه در 22 بهمن ماه در برابر اقیانوس بیکران ملت ایران نخواهد توانست کاری را از پیش ببرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به این سؤال که آیا امکان دارد فردی حامی رهبری نباشد ولی سرباز ولی عصر(عج) باشد؟ تصریح کرد: چنین موضوعی به هیچ وجه امکان ندارد و انکار ولایت فقیه به انکار امام زمان منتهی می شود و علاوه بر این، این موضوع با مبانی و اعتقادات دینی ما همخوانی ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در پاسخ به سؤال دیگری در خصوص مواضع دو پهلوی برخی از شخصیت های کشور همچون دکتر لاریجانی و مهندس باهنر ابراز داشت: نگرانی ما اختلاف در بین جبهه اصولگرایان است و خوشبختانه اکثریت مجلس از افراد باسابقه هستند اما در این جریان این نوع تفرقه به هیچ وجه به مصلحت نیست و البته این دوستان نیز دلایلی برای خودشان دارند.

وی تاکید کرد: این اختلاف برای آینده نگران کننده است و دیگران دارند از این اختلاف سو استفاده می کنند و خواست ملت این است که در برابر این جریانات نمایندگان موضع گیری شفافی داشته باشند و استخوان لای زخم گذاشتن به هیچ وجه به صلاح نیست و مردم نیز دنبال افراد قرص ومحکم می گردند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی تاکید کرد: ضمن احترام به همه نمایندگان درخواست داریم این مجموعه به صورت منسجم باشند و همان مواضع رهبری را به صورت شفاف اعلام کنند و در صورت تحقق این مساله قطعا دشمنان و عناصر داخلی آنان نخواهند توانست از این موضع گیری ها سو استفاده کنند /924/پ202/ج
ارسال نظرات