۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۲
کد خبر: ۷۴۴۶۱۶
امام جمعه موقت شهرستان سنقر:

نبرد «طوفان الاقصی» و جهاد جوانان فلسطینی یک دفاع مشروع است

نبرد «طوفان الاقصی» و جهاد جوانان فلسطینی یک دفاع مشروع است
کرمانشاه ـ حجت الاسلام یاوری گفت: نبرد «طوفان الاقصی» و جهاد جوانان غزه و فلسطینی و جهادگران حامیان آن‌ها یک دفاع مشروع و منبطق با قوانین بین‌الملل است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام حسین یاوری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان سنقر ضمن اشاره به شهادت شهید دانش‌آموز محمد حسین فهمیده اظهار داشت: این دانش‌آموز رزمنده بسیجی، با‌ ایمان و بینش عمیق و استوار خود در جنگ با دشمن پیش قدم و با نیل به شهادت، درس شجاعت، فداکاری و مقاومت را به همه بسیجیان و امت حزب الله آموخت.

امام جمعه موقت شهرستان سنقروکلیایی ضمن اشاره به سخن امام راحل درخصوص شهادت شهید فهمیده افزود: رهبر ما آن طفل دوازده ساله‌ای است که با قلب کوچک خود که ارزشش از صدها‌‎ ‌‏زبان و قلم ما بزرگتر است، با نارنجک خود را زیر تانک دشمن انداخت و آن را منهدم‌‎ ‌‏نمود و خود نیز شربت شهادت نوشید. ‏

وی در ادامه بیان کرد: که ۳۶ هزار نفر دانش‌آموز شهید برای بقای مکتب دین و اسلام و قرآن در رکاب امام عزیز فدا شدند و جان عزیزشان را تقدیم کردن تا اسلام و قرآن و آسایش و آرامش ما باقی بماند. 

حجت الاسلام یاوری تصریح کرد: عامل بقا و پیروزی جمهوری اسلامی، نجات، امنیت، آرامش و آسایش ما که از حمله‌های دشمن در‌ امان مانده است یکی از دلایل آن رهبری پیامبر گونه امام عزیز و رهبری مقام معظم رهبری و ایثار شهداء و ایثارگران عزیز مثل شهید فهمیده‌ها بود.

وی ضمن اشاره به اهمیت کار تعلیم و تربیت، برا دانش آموزان گفت: تبیین معارف قرآن و اهل بیت علیهم السلام برای نسل جوان و دانش‌آموزان مهم و با اهمیت هست زیرا اگر ملتی اعتقاد و باور‌های دینی‌اش را از دست داد دشمن بر‌ آن‌ها مسلط خواهد شد و توسط دشمن فتنه‌ها برپا خواهد شد.

حجت الاسلام یاوری ضمن اشاره به شبهاتی که در خصوص غزه و فلسطین و تحولات این روز‌های منطقه توسط افرادی بیان می‌شود افزود: عده‌ای افراد غافل یا جاهل یا نوکر اجانب شبهاتی را مطرح می‌کنند مبنی بر اینکه مقصر اصلی فلسطینی‌ها هستند در حالیکه چهره شیطانی و زورگویی و قتل و غارتگری رژیم منحوس و پست اسراییل که دست نشانده امریکا و انگلیس سالهاست برهمگان و جهانیان آشکار است. 

وی ضمن اشاره به اینکه حمایت از مظلومان وظیفه شرعی و انسانی است بیان کرد: پیامبر می‌فرمایند کسی که صدای مظلوم را بشنود که فریاد می‌زند و به یاری‌اش نشتابد مسلمان نیست.

حجت الاسلام یاوری در پایان تأکید کرد: نبرد «طوفان الاقصی» و جهاد جوانان غزه و فلسطینی و جهادگران حامیان آن‌ها یک دفاع مشروع و منبطق با قوانین بین‌الملل است چرا که اسراییل غاصب، ۷۵ سال است که با خوی شیطانی خود مردم بی‌دفاع را شهید و سرزمین‌هایشان را غصب نموده است./1400/

ارسال نظرات