۲۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۷۴۴۱۸۶
رئیس ستاد احیای زکات استان اصفهان:

زیربنای اسلام بر محور نماز، زکات و ولایت استوار است

زیربنای اسلام بر محور نماز، زکات و ولایت استوار است
اصفهان – حجت الاسلام رنجبر از زکات به عنوان یک فریضه بزرگ و واجب الهی نام برد و گفت: زیربنای اسلام بر اساس نماز و زکات و ولایت استوار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام غلامحسین رنجبر در جشنواره ترویجی تکریمی زکات شهرستان‌های شمال استان اصفهان که سالن آمفی تئاتر دانشگاه علوم پزشکی کاشان برگزار شد، گفت: براساس روایات اهل بیت (ع) زکات یک فریضه بزرگ و عظیم و واجب الهی است.

وی به اهمیت زکات در جامعه اشاره کرد و افزود: پیامبراکرم (ص) می‌فرماید، اسلام بر پایه سه اصل بسیار بزرگ و مهم، نماز، زکات و ولایت بنا شده است، از این رو جایگاه زکات بسیار با اهمیت و مهم است، چرا که زیربنای اسلام بر اساس نماز و زکات و ولایت استوار است.

حجت الاسلام رنجبر پیشگام شدن در اجرای فریضه واجب زکات را دارای اجر و مزد و پاداش بیشماری دانست و اظهار داشت: خداوند در قرآن از افرادی که تمکن در زمین، یا تمکن مالی و یا اینکه جایگاهی در جامعه دارند می‌خواهد عامل به نماز و زکات باشند.

به گفته وی یکی از بهترین و نورانی‌ترین لحظات عمر انسان در قیامت زمانی است که برای انجام واجب الهی زکات و تامین نیاز فقرا و افراد نیازمند وقت خود را هزینه کرده است.

رئیس ستاد احیای زکات استان اصفهان قحطی و خشکسالی را از تبعات پرداخت نکردن زکات بر اساس روایات دانست و گفت: بر اساس روایات، برکت زمین با ندادن زکات از نیست و نابود می‌شود و بین می‌رود.

لازم به ذکر است، جشنواره ترویجی تکریمی زکات شهرستان‌های شمال استان اصفهان با حضور آیت الله طباطبائی نژاد نماینده، ولی فقیه و امام جمعه اصفهان همراه با تکریم از مودیان، مبلغین، عاملین و رابطین زکات، رونمایی ازمستند‌های تولید شده با موضوع زکات و تقدیراز نفرات برتر مسابقات علمی، هنری و کتابخوانی جشنواره در سالن آمفی تئاتر مرکزی دانشگاه علوم پزشکی کاشان برگزار شد./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات