۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۵
کد خبر: ۷۴۴۱۷۶

افزایش صددرصدی شمار اسرای فلسطینی طی تنها ۱۳ روز اخیر

افزایش صددرصدی شمار اسرای فلسطینی طی تنها ۱۳ روز اخیر
رئیس هیأت امور اسرا و آزادگان فلسطین، امروز اعلام کرد که از آغاز طوفان الاقصی تاکنون، شمار اسرای فلسطینی از ۵۳۰۰ نفربه بیش از ۱۰ هزار نفر رسیده و تل‌آویو تلاش دارد بهای شکست خود را از اسرای فلسطینی پس بگیرد.

«قدوره فارس» رئیس هیأت امور اسرا و آزادگان فلسطین، امروز (پنجشنبه، ۱۹ اکتبر)، در سیزدهمین روز جنگ غزه، در جمع رسانه‌ها از افزایش صد درصدی شمار اسرای فلسطینی از آغاز طوفان الاقصی خبر داد و وضعیت وخیم این اسرا در زندانهای رژیم صهیونیستی را گزارش کرد. 

وی تصریح کرد: شمار اسرای فلسطینی تا پیش از آغاز طوفان الاقصی به ۵۳۰۰ نفر می‌رسید اما از از هفتم اکتبر جاری تاکنون، شمار اسرا به بیش از ۱۰ هزار نفر رسیده است. 

از روز شنبه هفتم اکتبر (۱۵ مهر ماه) که عملیات طوفان الاقصی نیروهای مقاومت فلسطین علیه رژیم صهیونیستی آغاز شد، تل‌آویو علاوه بر بمباران مناطق مختلف نوار غزه و شهادت هزاران فلسطینی، هزاران فلسطینی از ساکنان نوارغزه و کرانه باختری را به اسارت گرفته است.تنها صبح امروز، بیش از صد فلسطینی از جمله چند رهبر حماس و آزاده را در کرانه باختری دستگیر کرد. 

به نوشته المیادین، وی افزود: ما خطاب به همه کشورهای جهان، می‌گوییم که صدای خود را در حمایت از اصولی که پرچم‌دار آن هستید، بلند کنید.نکند شما به قدرت‌های استعماری تاریخ خود بازگشته‌اید؟ دست و پای بسیاری از اسرا شکسته است و پس از این ضرب و شتم، وضعیت آن‌ها به گونه شده که حتی دوستانشان نمی‌توانستند آن‌ها با بشناسند. "اسرائیل" بهای شکست خود را از اسرای فلسطینی پس می‌گیرد و تنها در حال انتقام‌جویی است.

وی با افشای جنایات رژیم صهیونیستی در زندان‌ها، از قطع آب و برق بر روی اسرای فلسطینی شکایت و تاکید کرد که بازداشتگاه «النقب» در اراضی اشغالی فلسطین به «زندان ابوغریب» و مرکزی برای وحشی‌گری و اقدامات وحشیانه علیه اسرای قهرمان فلسطین تبدیل شده است. 

احسان قنبری نسب
ارسال نظرات