۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۷۴۳۷۰۵

همایش بین المللی «فقه سیاست خارجی» برگزار می‌شود

همایش بین المللی «فقه سیاست خارجی» برگزار می‌شود
عضو دبیرخانه همایش بین المللی «فقه سیاست خارجی» از برگزاری بین المللی «فقه سیاست خارجی» در سال ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد سعیدی آریا عضو دبیرخانه همایش بین المللی «فقه سیاست خارجی» در نشست خبری همایش بین المللی فقه سیاست خارجی که صبح امروز در سالن جلسات موسسه دین و تمدن برگزار شد با اشاره به این که «فقه» برای تمام ابعاد زندگی انسان برنامه‌ریزی کرده است اظهار داشت: تمام تلاش و کوشش ما این است که همه ابعاد شئون زندگی و سبک زندگی فردی و اجتماعی که در فقه، توسط خداوند برنامه ریزی شده است را کشف کنیم.

وی افزود: در بحث سیاست خارجی به واسطه اینکه جمهوری اسلامی یک حکومت نوپا است و در شیعه این موضوع محقق نشده بود، نیاز بسیاری به فقه سیاست خارجی احساس می‌شد و به همین خاطر ما فقه سیاست خارجی را از فقه بین المللی حساس‌تر می‌دانیم و تلاش ما این است که مبانی فقه سیاسی و فقه سیاست خارجی را تبیین کنیم.

عضو دبیرخانه همایش بین المللی فقه سیاست خارجی با بیان اینکه مسئله ما در ورود به فقه سیاست خارجی، تاکید مقام معظم رهبری به تبیین استفتائات در این عرصه است بیان داشت: برگزاری این همایش مقدمه‌ای برای ایجاد گفتمان میان متخصصین فقه و کسانی که با موضوعات فقهی درگیر هستند، می باشد.

وی افزود: همایش فقه سیاست خارجی با تلاش موسسه دین و تمدن و با همکاری حوزه علمیه قم، حوزه علمیه خراسان، وزارت امور خارجه، دانشگاه آزاد اسلامی و مرکز مطالعات وزارت خارجه در زمستان ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام سعیدی آریا خاطرنشان کرد: این همایش زیر نظر موسسه دین و تمدن که یکی از مراکز حوزوی است دنبال می‌شود چراکه نگاه عمیق دینی و فقهی در آن لحاظ شده است.

وی در ادامه با اشاره به محورهای همایش فقه سیاست خارجی بیان داشت: محورهای این همایش شامل پایه‌های سیاست خارجی و منافع ملی، امنیت بین الملل و سیاست خارجی، عزت، حکمت و مصلحت در سیاست خارجی، نظریه اسلامی در سیاست خارجی و مبانی فقهی مقاومت است.

عضو دبیرخانه همایش بین المللی فقه سیاست خارجی با بیان اینکه اگر مبانی فقهی مشخص نشود دچار تشتت آرا شده و تصمیمات متناقض و متعددی اتخاذ خواهد شد تاکید کرد: یقینا با روشن شدن مبنای فقهی در هر زمینه‌ای، حجت بر ما تمام خواهد شد و از از تصمیمات متناقض جلوگیری خواهد کرد.

حجت الاسلام سعیدی آریا بیان داشت: علاقه‌مندان برای ارسال مقالات خود به همایش بین المللی فقه سیاست خارجی می‌توانند آثار خود را به نشانی feqhskh.ir ارسال کنند.

همایش بین المللی «فقه سیاست خارجی» برگزار می‌شود

ارسال نظرات