۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۷۴۳۴۲۹
نماینده ولی فقیه در کاشان تأکید کرد؛

لزوم تلاش برای گسترش وقف در جامعه

لزوم تلاش برای گسترش وقف در جامعه
اصفهان –حجت الاسلام والمسلمین حسینی از وقف به عنوان یکی از احکام مترقی اسلام نام برد و به لزوم تلاش برای گسترش وقف در جامعه اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی پیش از ظهر امروز دیدار با رئیس و پرسنل اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان با تبریک این هفته گفت: وقف یکی از احکام مترقی اسلام است.

وی با اشاره به اینکه اعتقاد مسلمانان بر این است که حیات و زندگی اصلی انسان بعد از مرگ است، افزود: انسان بعد از مرگ افسوس می‌خورد‌ای کاش برای آخرت خود اندوخته‌ای را پس انداز کرده بودم.

نماینده ولی فقیه در کاشان ادامه داد: وقف حکم مترقی خدا برای این است که بتوانیم با وقف زندگی خود را ابدی کنیم تا خیرات جاریه روزانه و ساعت به ساعت و دقیقه به دقیقه در کارنامه ما منظور شود.

وی به لزوم تلاش برای گسترش وقف در جامعه اشاره کرد و بر شناسایی موقوفات شناسایی نشده در منطقه کاشان تأکید کرد و اظهار داشت: با استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود در منطقه کاشان نسبت به شناسایی موقوفات اهتمام داشته باشید.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: مطالبات موقوفات شهرستان کاشان در بخش اجاره بهای موقوفات از جمله آموزش و پرورش حتی اگر رقم ناچیزی باشد باید دریافت و در مسیری که واقف تعیین کرده است هزینه شود.

وی با اشاره به لزوم هزینه بخشی از درآمد‌های اوقاف برای فعالیت‌های فرهنگی در حوزه نوجوانان و جوانان اشاره کرد و افزود: بخشی از هزینه فرهنگی اوقاف برای برگزاری جشن تکلیف دانش آموزان در امامزادگان با هدف انس نوجوانان و جوانان با امامزادگان هزینه شود./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات