۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۸
کد خبر: ۷۴۲۷۵۴
معاون تبلیغ حوزه علمیه قم:

طرح جامع تبلیغی استان قم در حال آماده‌سازی است

طرح جامع تبلیغی استان قم در حال آماده‌سازی است
معاون تبلیغ حوزه علمیه قم با بیان اینکه طرح جامع تبلیغی استان قم در حال آماده‌سازی است، گفت: بیش از ۱۲ هزار مبلغ در قم نیاز داریم.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین مردانپور در جلسه شورای ائمه جماعات پردیسان که با موضوع مبلغان امین برگزار شد، گفت: اعتقاد دارم برای رسیدن به یک تمدن دینی و اسلامی محور باید مسجد باشد.

وی به اجرای طرح تبلیغ در پردیسان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: طرح پردیسان به این صورت برنامه‌ریزی شده است که شورای برنامه‌ریزی راهبری شهر پردیسان با مدیریت امام جمعه و مسجد طراز با مدیریت امام جماعت فعالیت می‌کند و مبلغان طرح‌های مختلف تبلیغی اطراف مسجد با محوریت و مدیریت امام جماعت فعالیت می‌کنند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه قم تصریح کرد: در این طرح شورای برنامه‌ریزی راهبری شهر پردیسان با مدیریت امام جمعه و مسجد طراز با مدیریت امام جماعت دیده شده است.

وی بیان کرد: بر اساس این طرح حداقل هفته‌ای نشست هم‌اندیشی مبلغان محله در مسجد باید برگزار شود و اوضاع محله بر اساس فرمی که طراحی شده رصد می‌شود برنامه‌های تبلیغی بر اساس وضعیت و ظرفیت موجود به صورت ماهانه ارزیابی‌هایی خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین مردانپور ادامه داد: امام جمعه و ائمه جماعت پردیسان هماهنگی خوبی با هم دارند و یک دست هستند و یقیناً تنها جایی که می‌شود این الگوی فرهنگی را پیاده‌سازی کرد این منطقه است و می‌تواند نمونه خوبی برای کشور باشد.

وی با بیان اینکه طرح جامع تبلیغی استان قم در حال آماده‌سازی است، گفت: در این طرح ظرفیت و وظیفه دستگاه‌ها و همچنین واحدهای مختلف حوزه علمیه دیده شده است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه قم ادامه داد: بر اساس این طرح ۴ هزار نقطه مانند مدارس، مساجد، بوستان‌ها، پاساژها و ... داریم که نیاز به مبلغ دارد و برخی مدارس نیز از نظر جمعیتی به دو مبلغ نیاز دارند.

وی بیان کرد: بیش از ۱۲ هزار مبلغ در قم نیاز است تا بتوانند تمامی نقاط را در همه اوقات تحت پوشش قرار دهند.

حجت الاسلام والمسلمین مردانپور گفت: طلاب و روحانیون در میدان فعالیت می‌کنند و کار اصلی روی دوش این عزیزان هست و ما به‌عنوان خادمان آنها وظیفه داریم تسهیل گری کنیم و ان شاءالله بتوانیم در انجام وظیفه و در خدمت‌رسانی به مبلغان موفق باشیم.

ارسال نظرات