۰۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۷۴۲۶۳۲

روحانی هنرمند، شهید دوران غربت جهاد

روحانی هنرمند، شهید دوران غربت جهاد
حجت الاسلام پیشاهنگ از پدر شهید خود که او را درک نکرده سخن گفت و حضور وی در لبنان و دوره های چریکی حضرت آیت الله خامنه ای در مشهد را بازگو کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدحسین پیشاهنگ در نشست «نقش روحانیت در تبیین دفاع مقدس» که عصر چهارشنبه در خبرگزاری رسا برگزار شد، با اشاره به پدر شهید خود اظهار داشت: بنده خاطره ای از ایشان ندارم زیرا نه تنها من آن را درک نکردم بلکه این شهید بزرگوار نیز بنده را ملاقات نکرد و به شهادت رسید.

وی با اشاره به مفقودالاثر بودن شهید حجت الاسلام محمدحسن پیشاهنگ، تأکید کرد: آن شهید به حضرت زهرای مرضیه ارادت فراوانی داشت و از این رو مانند مادر ائمه، قبرشان مخفی است. شهدا ارادت بسیاری به آنچه که آموخته بودند داشتند.

این فعال رسانه ای ادامه داد: پدر من وقتی به شهادت رسید 25 سال داشت اما من هر چه قدر که بزرگ تر می شوم آن را بزرگ تر از خود می دانم و حس پدر و فرزندی همیشه داشته ام. وی پای درس رهبر معظم انقلاب در مشهد حضور داشت و در دوره های چریکی که ایشان برگزار می کرد نیز شرکت داشت. 4 سال به توصیه حضرت آیت الله خامنه ای در لبنان حضور داشت و پس از پیروزی انقلاب به عنوان محافظ امام خمینی خدمت کرد.

وی با اشاره به شهادت پدر خود در غربت دوران فرماندهی بنی صدر اظهار داشت: مرحوم شهید پیشاهنگ علی رغم اینکه اهل علم بودند هنرمند نیز بوده و نقاشی هایی از وی به جا مانده است.

حجت الاسلام پیشاهنگ در پایان تصریح کرد: پدر شهید بنده طلبگی را نیز ادامه داد و پیش از انقلاب نمایشنامه هایی از داستان دینی نیز تولید کرد؛ اهتمام به هنر بسیار اتفاق ارزنده ای است و با زبان هنر کارهای بزرگی می توان انجام داد.

ارسال نظرات