۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۵
کد خبر: ۷۴۲۵۴۷
در نشست «نقش روحانیت در تبیین دفاع مقدس» صورت گرفت؛

روایت رشادت اولین روحانی شهید دفاع مقدس

روایت رشادت اولین روحانی شهید دفاع مقدس
حجت الاسلام عیسی نریمیسا از رشادت اولین شهید روحانی دفاع مقدس که خود شاهد شهادت آن بوده است سخن گفت.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عیسی نریمیسا روحانی آزاده و جانباز دفاع مقدس عصر امروز در نشست «نقش روحانیت در تبیین دفاع مقدس» که در سالن شهید دهقانی خبرگزاری رسا برگزار شد، اظهار داشت: داستان اولین شهید روحانی دفاع مقدس بسیار شنیدنی و درس آموز است زیرا رشادت های فراوانی از خود نشان داد.

وی ادامه داد: در ابتدای جنگ که نیروهای عراقی وارد شهر شده بودند و قدم به قدم جلو می آمدند، در حال مقاومت در خیابان بودیم که خیابان 40 متری که امروز به نام آیت الله خامنه ای شناخته می شود به تصرف دشمن در آمد و ما عقب نشینی کردیم اما پیش از این حجت الاسلام شهید شریف که برای آوردن مهمات رفته بود، با ماشین به وسط خیابان رفت که ناگهان در محاصره نیروهای بعثی قرار گرفت.

حجت الاسلام نریمیسا ادامه داد: حجت الاسلام شریف اهل اروند آبادان بود که در طول 13 سال پیش از انقلاب در تبعید به سر برد؛ با لباس روحانیت به رزم می پرداخت که همین امر سبب می شد نیروهای بعثی اول از همه به سمت وی و اطرافیانش شلیک کنند. بنده به او اعتراض کردم که لباس خود را با لباس رزم عوض کند تا هم بتواند چابک تر حرکت کند و هم دشمن را متوجه خود نکند که پاسخی عجیب به من داد.

تعداد بازدید : 6

وی در ادامه با بیان اینکه شهید شریف قنوتی یکبار برای همیشه به این درخواست پاسخ داد، افزود: این روحانی شهید گفت: «من با خدا عهد بستم با این لباس به دیدار خداوند مشرف بشوم و این آخرین لباس من باشد تا خدمت رسول خدا انجام وظیفه خود را نشان دهم». وقتی ماشین وی به خیابان تحت اشغال بعثی ها رسید به آن تیراندازی کردند که ماشین چپ کرد و این شهید یک تیر به دست و دو تیر به کتفش اصابت کرد.

این رزمنده دفاع مقدس در ادامه از لحظه اسارت شهید محمدحسن شریف قنوتی سخن گفت و اظهار داشت: بعثی ها به هلهله پرداختند که این روحانی دلاور با صلابت صدای خود را بلند کرد و گفت شما در خط یزید زمان قرار دارید و حسین زمان را رها کردید؛ افسر بعثی پرسید یزید و حسین زمان که هستند؛ باز با شجاعت پاسخ داد سیدروح الله خمینی حسین زمانه بوده و صدام حسین تکریتی یزیدی است که به سوی ما حمله ور شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بریدن سر نسبت به بسیاری از حالات کشته شدن امر راحتی است، گفت: پس از گفته شهید وی را به خاک انداختند تا اینکه او را بکشند از این رو با سرنیزه کاسه سر را سوراخ کردند و زنده-زنده کاسه سر این روحانی شهید را جداکردند در حالی که شهید مکرر الحمدلله می گفت؛ نیروهای عراقی راننده ماشین را سینه دیوار گذاشته و سه نفر ایستاده به وی شلیک کردند و خشاب های خود را خالی کردند اما به خواست خدا وی زنده ماند تا راوی رشادت حجت الاسلام شریف باشد.

حجت الاسلام نریمیسا تصریح کرد: بنده به همراه چندنفر از رزمندگان خوزستانی در روزهای غربت جنگ شاهد این رشادت از فاصله 200 متری بودیم و از رسانه های می خواهیم به این روایات بپردازند؛ حجت الاسلام محمدحسن شریف قنوتی شاگرد امام خمینی بود و مکاتباتی با وی داشت و در نوشته هایش دیده شده که چندین سال قبل از شهادتش گفته که در یک نخلستان به دیدار رسول خدا می رود. وی در زمان حضور در خرمشهر با فرزندش به جنگ و رزم پرداخته که خاطرات آن نوجوان نیز قابل استفاده است.

ارسال نظرات