۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۲
کد خبر: ۷۴۲۴۰۶
به همت خبرگزاری رسا؛

نشست نقد و بررسی فیلم شماره ۱۰ به همراه بررسی سینمای دفاع مقدس برگزار می‌شود

نشست نقد و بررسی فیلم شماره ۱۰ به همراه بررسی سینمای دفاع مقدس برگزار می‌شود
نشست نقد و بررسی فیلم سینمای شماره ۱۰ به همراه بررسی فیلم‌های دفاع مقدس با حضور کارشناسان رسانه و سینما در سالن شهید دهقانی خبرگزاری رسا برگزار می‌شود.

 به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، نشست نقد و بررسی فیلم سینمای شماره 10 به همراه بررسی فیلم های دفاع مقدس با حضور کارشناسان رسانه و سینما در راستای تجلیل از آثار هنری تولید شده در زمینه دفاع مقدس از ساعت 16 الی 18 در سالن شهید دهقانی خبرگزاری رسا برگزار می شود.

فیلم «شماره ده» به کارگردانی حمیدزرگرنژاد و تهیه‌کنندگی ابراهیم اصغری، ساخته شده تا داستان زندگی تنها اسیر جنگ که موفق به فرار از زندان شده را روایت کند. اسیری به نام محمد عبدی که اکنون تکنسین اتاق عمل است و «صدام» چهل میلیون دینار برای سر این شخصیت واقعی جایزه گذاشته بود چرا که او تمام ساختارهای امنیتی عراق را در هم شکسته بود. 

فیلم‌های فرار از زندان طی دهه‌های گذشته محبوبیتشان را حفظ کرده‌اند؛ فهرست بهترین فیلم‌های فرار از زندان گستره‌ وسیعی را در برمی‌گیرد؛ سینمای ایران نیز گاه‌وبیگاه به سراغ این موضوع رفته است؛ اما ویژگی ای که شماره 10 را از سایر فیلم‌های این‌گونه در سینمای کشورمان متمایز می‌سازد اولاً پرداختن موضوع در قالب سال‌های دفاع مقدس و دوم این که برداشت آن از ماجرایی  واقعی است که در جریان جنگ هشت‌ساله اتفاق داده  و دست‌مایه جدیدترین ساخته حمید زرگر نژاد قرار گرفته که پیش‌تر از او در جشنواره فیلم فجر فیلم زیبای ماهورا را به تماشا نشسته بودیم که متأسفانه در اکران عمومی مورد بی‌مهری‌های زیادی قرار گرفت.

باید اشاره کنیم دوران هشت سال دفاع مقدس دارای ویژگی‌ها و مضامین زیادی است که می‌تواند به لحاظ دراماتیک دست‌مایه ساخت آثار جذاب زیادی در حوزه سینما و تئاتر شود. مضامینی که همچنان در سینما و تئاتر مغفول واقع شده و شاید توجه به فیلم شماره 10 به‌ویژه در زمان اکران عمومی بتواند راهی را برای رویکرد گسترده‌تر فیلمسازان و فیلمنامه‌نویسان و نمایشنامه‌نویسان در این حوزه هموار سازد.

تعداد بازدید : 3
ارسال نظرات