۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۷۴۲۲۵۸
جنگی که بود، جنگی که هست؛

دفاع مقدس؛ مصداق بارز حضور همه جانبه روحانیت در صحنه

دفاع مقدس؛ مصداق بارز حضور همه جانبه روحانیت در صحنه
استاد درس خارج حوزه علمیه قم حضور در همه صحنه ها در راستای تبعیت از ولایت را از ویژگی ها و وظایف طلاب دانست که دفاع مقدس مصداق بارز و نمودار حضور همه جانبه آن است.

حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی حسینی آملی استاد درس خارج حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، در پاسخ به چگونگی حضور روحانیت در عرصه دفاع مقس اظهار داشت: حضور در همه صحنه ها با انگشت اشاره ولی امر وظیفه طلاب است که دفاع مقدس مصداق بارز آن مشاهده شد.

وی دفاع مقدس را نموداری از حضور همه جانبه طلاب و روحانیون دانست که در سنین مختلف با انحاء متفاوت در جبهه حضور داشته و در بسیاری از موارد پیشاپیش رزمندگان به جنگ پرداختند.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به طلاب و روحانیون امروز که سعی در گام نهادن در راه شهدا دارند، اظهار داشت: باید توجه کرد که انگشت ولی امر به چه نکته و وظیفه ای اشاره دارد زیرا روحانیون در دوران ابتدای انقلاب دقیقا چنین روحیه داشتند و حضور در دفاع مقدس نیز ناشی از همین روحیه بود.

وی در ادامه حضور روحانیت در عرصه جهاد سازندگی و مسئولیت های محوله توسط امام خمینی(ره) در دوران ابتدای انقلاب را نشانه ای از اهتمام روحانیت به حضور در همه صحنه و لبیک به فرمان ولی امر دانست.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی آملی امر ولی فقیه در دوران فعلی را جهاد تبیین دانست و تصریح کرد: هر کسی در حد خودش می تواند در عرصه جهاد تبیین فعالیت داشته باشد؛ لازم است پیشرفت های گوناگون اقتصادی و نظامی جمهوری اسلامی برای مردم توضیح داده شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تبیین مواضع اقتصادی برای طلاب باید رخ دهد زیرا لازم است که طلاب عزیز مجهز باشند. همانگونه که سپاه مجهز به موشک است روحانیت باید در میدان مقابله با تضعیف اعتقادات و تقویت بنیه مردم، مجهز باشند.

ارسال نظرات