۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۹
کد خبر: ۷۴۲۰۵۵
حجت‌الاسلام جلالی در گفت‌وگو با رسا:

مسئولان اینترنت ملی و فضای مجازی بومی را جدی بگیرند

مسئولان اینترنت ملی و فضای مجازی بومی را جدی بگیرند
نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی، دشمنان جمهوری اسلامی را به دنبال تبعیت این نظام مقدس از آن‌ها عنوان کرد و گفت: مسئولان باید فضای مجازی بومی و اینترنت ملی را جدی بگیرند.

حجت‌الاسلام حسین جلالی نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا درباره پشت پرده اغتشاشات سال گذشته و ضررهایی که ملت و نظام اسلامی از این اغتشاشات متحمل شدند، گفت: آمریکا چهل سال است به دنبال نابودی جمهوری اسلامی است و تا وقتی ما از دین و انقلاب خود دست بر نداریم از ما راضی نمی‌شوند.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کشورهای غربی تمام تلاش خود را انجام داده و از هیچ خصومتی دریغ نکرده‌اند؛ البته مقداری با دولت‌هایی که مطابق میلشان بوده است کنار آمده‌اند تا در تبعیت از آن‌ها، برجام و 2030 و مانند آن‌ها را اجرا کنند؛ بنابراین آتش فتنه را اندکی کم کرده‌اند.

وی درباره نوع تعامل کشورهای غربی با دولت‌های مخالف میلشان اظهار داشت: زمانی احمدی‌نژاد مخالف میلشان بود، به این خاطر سخت‌ترین فتنه را در سال 88 رقم زدند؛ حال هم دولت آقای رئیسی است که دل در گرو نظام و انقلاب دارد، دغدغه دارد، دلسوز است و به مردم خدمت می‌کند؛ بنابراین دشمنان به هر وسیله در مقابل این دولت می‌ایستند تا موفق نشود چون اگر موفق شود، آن‌ها نمی‌توانند در منطقه و حتی در غرب آسیا به موفقیت‌هایی که در نظر دارند، دست یابند.

حجت‌الاسلام جلالی درباره دلخوشی آمریکا، رژیم صهیونیستی و دیگر دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی گفت: فکر می‌کردند در ایران انبارهای کالاهای اساسی خالی است، نقدینگی و تورم بالاست، اقتصاد ورشکسته است، حقوق‌ها پایین است، تجمعات صنفی در خیابان هستند، بازنشستگان، مستمری‌بگیران، کمیته امداد، بهزیستی، رتبه‌بندی معلمان و اعتراضاتی از این دست و پایین بودن ذخیره ارزی باعث می‌شود جمهوری اسلامی طی چند ماه از هم بپاشد؛ این بود که اردوکشی‌های خیابانی را راه‌اندازی کردند.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی مدیریت دولت در حل مسائل مختلف کشور، در مدت زمان کوتاه را از الطاف خداوند توصیف کرد و ابراز داشت: با حل مشکلات پیش گفته، باعث آشتی دولت و ملت شد و مردم امیدوار شدند که این دولت فعال و پر کار است؛ با این روند تیر دشمنان به سنگ خورد؛ از این رو به دنبال جرقه و بهانه‌ای گشتند تا بتوانند به کمک رسانه‌های اختاپوسی خود به عنوان مکمل آن بهانه، آشوب و اغتشاشی را در کشور شروع کنند.

وی فوت یک دختر در نیروی انتظامی را پیراهن عثمان دشمنان نظام توصیف کرد و گفت: تمام جبهه استکبار و دشمن وارد شدند و برای اولین بار در جنگی چند بعدی یا ترکیبی، خشن و داعشی‌وار به خیابان‌های تهران وارد شدند؛ اما مردم به همراه نیروی انتظامی، بسیج و دیگر نهادها با سعه صدر در مقابل این‌ها و هشتگ‌ها و فعالیت‌هایشان در فضای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای و رسانه‌های مکتوب و غیر مکتوب آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی ایستادند.

حجت‌الاسلام جلالی که هدف اغتشاشگران را براندازی ارزیابی کرد، ابراز داشت: آسیب‌های زیادی به اماکن عمومی، ادارات دولتی، سرویس‌های حمل و نقل و اتوبوسرانی وارد کردند؛ حتی به سطل‌های زباله هم رحم نکردند و در فضای التهاب و فتنه، با فضای مجازی عده‌ای از جوانان ما را تحت تأثیر خود قرار دادند؛ اما در نهایت قدرت جمهوری اسلامی به نمایش گذاشته شد.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی استفاده نکردن جمهوری اسلامی از ابزارهای نظامی را نشانه قدرت این نظام مقدس برشمرد و گفت: نظام این اغتشاشات را مدیریت و کنترل کرد؛ این نظارت تنها شناسایی و ارزیابی بود؛ دو سه ماه کشور در التهاب بود و این لکه‌ها و گروهک‌های ده یا پانزده نفره در شهرهای بزرگ حاضر می‌شدند و در میادین اصلی با ایجاد ترافیک و سر و صدا و به آتش کشیدن خودروها و فضاسازی، اوضاع را از دست رفته نشان می‌دادند.

وی از قدرتنمایی دشمنان در فضای مجازی سخن گفت و افزود: چون دشمنان در فضای مجازی تبلیغات گسترده‌ای داشتند، در آنجا همه چیز تمام شده بود، ولی در میدان همه چیز در اختیار جمهوری اسلامی بود؛ تقابلی نبود که هر دو در میدان مجازی یا واقعی بجنگند؛ حتی اگر هر دو در فضای مجازی بودند نیز جمهوری اسلامی پیروز می‌شد؛ اما در این جنگ که جمهوری اسلامی در میدان حاکم بود، آن‌ها در فضای مجازی ذهن و فکر مردم را تسخیر کرده بودند، این باعث ترس و وحشت مردم شده بود.

حجت‌الاسلام جلالی با توجه به گذشت یک سال از اغتشاشات اخیر و روشن شدن اذهان و مشخص شدن دست دشمن اظهار داشت: گروه‌های تجزیه‌طلب تصمیم گرفته بودند هر طور شده حداقل کردستان را از ایران جدا کنند؛ در خاک عراق پایگاه‌هایی را فراهم کرده بودند که همه شناسایی شدند و چند روز پیش دولت عراق حتی کردستان عراق اعلام کردند که به هیچ عنوان یک وجب از خاک خود را در اختیار توطئه کنندگان و مخلان امنیت جمهوری اسلامی قرار نخواهیم داد.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اینکه وظیفه مردم و مسئولان در اغتشاشات احتمالی آینده چیست؟ گفت: آگاهی بخشی، بصیرت افزایی و روشنگری تحت عنوان جهاد تبیین بسیار مؤثر خواهد بود؛ ما در این جهت نتوانستیم اغناسازی کنیم، دشمن در این جهت رسانه و ابزار تبلیغی دارد، قدرت ماهواره و شبکه‌های ماهواره‌ای دارد؛ به این خاطر به راحتی در ذهن و فکر جوانان و مردم ما نفوذ می‌کند؛ گویی کابلی به صورت مستقیم از سرویس‌های آن‌ها به مغز جوان ما وصل کرده‌اند که قدرت انتخاب و تصمیم‌گیری را از او گرفته‌اند و هر دستوری می‌دهند، ناخودآگاه انجام می‌دهد.

وی یکی از وظایف اصلی مسئولان کشور را بومی‌سازی ابزار رسانه‌ای و فضای مجازی دانست و تصریح کرد: ما باید ابزارهای خود را بومی، ایرانی و اسلامی کنیم؛ ما باید اینترنت ملی داشته باشیم و فضای مجازی را مدیریت کنیم؛ این‌ها نباید یله و رها باشد؛ ما نباید پول بیت المال را خرج ابزاری کنیم که دشمن با استفاده از آن فکر و ذهن جوان ما را منحرف کند.

حجت‌الاسلام جلالی با تشکر از مسئولانی که در عرصه‌های مختلف خدمات خوبی ارائه کرده‌اند گفت: آگاهی بخشی و بصیرت بخشی به مردم تنها راه پیشگیری از آشوب‌ها و فتنه‌ها است؛ ما باید دشمن را معرفی کنیم و توانمندی‌های خودمان را به مردم بشناسانیم؛ جمهوری اسلامی قدرتمند شده است و بعد از چهل سال درخت قطوری است که با این پشه‌ها حتی برگی از آن نمی‌افتد.

ارسال نظرات