۰۸ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۳:۵۸
کد خبر: ۷۴۱۲۹

تلاش برخی سایت ها برای فتنه انگیزی بین مسئولان

خبرگزاری رسا ـ برخی رسانه برای فتنه سازی با استناد به مطالب غیر واقعی و نسنجیده و در برخی موارد مخالف با تاریخ موجود در رویکری جدید سعی در فتنه انگیزی بین مسوولان نظام دارند.
اينترنت


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، در حالی که مسایل اخیر بین آیت الله محمد یزدی و آیت الله علی اکبر هاشمی، با میانجگری و خیر خواهی برخی شخصیت های حوزوی از جمله آیت الله سید احمد خاتمی پایان پذیرفته است، برخی سایت های اینترنتی سعی در فتنه انگیزی دوباره در این میان دارند.

بر اساس این گزارش برخی سایت های اینترنتی به جای حمایت از اقدام خیرخواهانه آیت الله سید احمد خاتمی برای کاهش تنش های بین رییس جامعه مدرسین و رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با استفاده از تعبیرات نامناسبی نظیر هراس آیت الله خاتمی و آیت الله یزدی از انتشار نامه مکتوب رییس مجمع تشخیص مصلحت سعی در فتنه انگیزی در این زمینه دارند.

این رسانه ها برای گسترده کردن این اقدام نادرست خود حتی از انتشار اخبار دورغ نیز ابایی ندارند.

یکی از این رسانه ها در خبر خود که با لحن زشتی نوشته شده و از اعضای جامعه مدرسین در آن یاد شده است، در مورد نامه مکتوب آیت الله هاشمی به عقیده خود مسایلی را افشا کرده و از اشاره به حمایت و تلاش آیت الله محمد یزدی برای رهبری آیت الله گلپایگانی و مخالفت با رهبری آیت الله خامنه ای را از جمله مفاد نامه مکتوب رییس مجمع تشخیص به آیت الله یزدی دانسته است.

اما نادرستی این ادعای دروغ که از کم اطلاعی تهیه کنندگان آن است با کمی بررسی روشن می شود زیرا آیت الله محمد یزدی اصلا در مجلس خبرگان رهبری که بعد از رحلت امام تشکیل شد و برای انتخاب رهبر اقدام نمود، عضو نبوده است تا برای رهبری کسی تلاش کند.

یکی از نزدیکان آیت الله یزدی نیز در این زمینه با اشاره به دروغ بودن ادعای فوق از اساس،‌ یادآور شد: در زمان امام راحل که اصلا صحبتی از انتخاب رهبر نبود و بعد از رحلت حضرت امام نیز مجلس خبرگان رهبری با سرعت عملی قابل تحسین به شایستگی حضرت آیت الله خامنه ای را به زعامت امت اسلامی برگزیدند و بعد از آن هم که دیگر صحبتی از انتخاب رهبر نبود و آیت الله یزدی نیز به گواهی سخنرانی ها و خطبه های نماز جمعه همواره از این انتخاب حمایت کرده و حتی بیش از آن با اطلاع از مقام علمی آیت الله خامنه ای از مرجعیت رهبر معظم انقلاب نیز حمایت نموده و آن را در جلسات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مطرح نموده است. حال با این حساب ایشان چگونه می توانسته از رهبری شخصی غیر از آیت الله خامنه ای حمایت کرده باشد؟

گفتنی است آیت الله هاشمی در بیاناتی از نوشتن نامه ای مکتوب و «بیان مطالبی درباره مسائل ایشان [آیت الله یزدی] در زمان امام راحل و در جلسه انتخاب رهبری بعد از ارتحال امام و در قوه قضاییه» سخن گفته بود. /914/ت301/ج

ارسال نظرات