۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۷۴۱۲۱۰

بلیط اتوبوس از تهران به مرز مهران ۳۰ درصد کاهش داشته است

بلیط اتوبوس از تهران به مرز مهران ۳۰ درصد کاهش داشته است
مهدی قلی‌زاده درباره وضعیت قیمت بلیط‌ها از تهران به مرز مهران توضیح داد.

مهدی قلی‌زاده، سخنگوی ستاد اربعین اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کل کشور در برنامه زنده تلویزیونی درباره قیمت بلیط برای زائران اربعین بیان کرد: بر اساس تدابیر اجرایی مبنی بر تسهیل گری در اعزام زائران، سازمان حمل و نقل جاده‌ای کل کشور تصمیم گرفت که از امروز که سه روز تا روز اربعین باقی مانده، قیمت بلیط اتوبوس‌ها را بیش از سی درصد از مبدا تهران کاهش دهد.

ما برای اتوبوس‌های vip که قبلا قیمتشان حدود ۷۵۰ هزار تومان بود قیمت ۵۰۰ هزار تومان را در نظر گرفته ایم. اتوبوس‌های ۳۲ نفره مان پیشتر ۵۸۰ هزار تومان بود که امروز مردم میتوانند با ۴۰۰ هزار تومان سفر کنند و اتوبوس‌های کلاسیک ۴۴ نفره مان که قبلا ۴۵۰ هزار تومان بود اکنون مردم میتوانند با ۳۰۰ هزار تومان به مرز مهران سفر کنند.  

وی ادامه داد: براساس همین سیاست راهداری کشور در زمینه تسهیل در سفر کربلا ما همزمان با آغاز ایام اربعین شروع پیش فروش بلیط‌های خود را از طریق سکو‌های اربعین آغاز کردیم. الان هم به وفور بلیط اتوبوس برای سفر به مرز مهران فراهم شده است و مردم میتوانند از طریق سایت‌هایی که مخصوص فروش بلیط هست نوع بلیط، صندلی، ساعت و شرکت خود را انتخاب کنند.

امسال برنامه ریزی به گونه‌ای رقم خورد که مردم برای تهیه بلیط نیاز به هیچگونه حضور فیزیکی نداشتند. از ابتدای ماه صفر سرویس‌های برنامه ریزی خود را تا ۱۵ شهریور از طریق سایت‌ها به فروش رساندیم و در بازه‌های ۴۸ ساعته برای مدیریت سفر، این‌ها  را شارژ کردیم یعنی هر زمان که بلیط تمام میشد و مردم احساس میکردند بلیط وجود ندارد بلافاصله از طریق سرویس‌های فوق العاده ظرفیت افزوده میشود و مردم میتوانستند بلیط خود را خریداری کنند.

اکنون نیز مانند گذشته هیچگونه نیاز به حضور در سامانه‌ها نیست البته ما بلیط حضوری هم میفروشیم، اما نیازی ندارد که با فضای ترافیکی تهران مردم بخواهند شخصا در پایانه‌ها حضور یابند. باتوجه به اینکه مردم تهران حدود ۷۵ درصد تقاضایشان حضور در مرز مهران است لذا اولویت ما هم در خصوص مرز مهران بوده است. 

ارسال نظرات