۱۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۷۴۱۰۴۶
حجت‌الاسلام گرجیان در گفت‌وگو با رسا:

ترحم بی‌جا و بی‌مورد وزارت علوم سبب جری شدن اساتید قانون‌گریز شده است

ترحم بی‌جا و بی‌مورد وزارت علوم سبب جری شدن اساتید قانون‌گریز شده است
حجت‌الاسلام گرجیان برخورد با اساتید مسأله‌دار را دیر ارزیابی کرد و گفت: این ورود دیر هنگام باعث با جرأت شدن این اساتید شده است اما با این حال از مسئولان تشکر می‌کنیم.

حجت‌الاسلام محمدمهدی گرجیان از اعضای هیأت علمی گروه فلسفه و کلام دانشگاه باقرالعلوم(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا هر مجموعه علمی، اقتصادی، پژوهشی، اداری و حتی ورزشی در سراسر دنیا را دارای قوانینی عنوان کرد که کارمندان آن باید تابع آن باشند و گفت: این درست نیست که بگوییم چون استخدام نیمه وقت یا آزمایشی و حتی قطعی این مجموعه هستیم، آزاد هستیم و زیرساخت اصل نظامی که در آن کار می‌کنیم را زیر سئوال ببریم؛ به این آزادی نمی‌گویند و در آزادی غربی و قبل از انقلاب اسلامی هم وجود ندارد و نداشت.

عضو هیأت علمی گروه فلسفه و کلام دانشگاه باقرالعلوم(ع) روژه گارودی را مورد اشاره قرار داد و ابراز داشت: این شخصیت مارکسیست که مسلمان شد تنها در وجود کوره‌های هولوکاست تشکیک کرد؛ وی در حدود سن 87 سالگی تعلیق و از کار برکنار و زندانی شد؛ این برخورد به وسیله قبله آمال برخی بود که امروز تقاضای برخورد آنگونه با اساتید را دارند.

وی تفکری که سعی کند با شارلاتان بازی و حرکات پروپاگاندایی خود را به کرسی استادی دانشگاه و جامعه تحمیل کند را زشت توصیف کرد و اظهار داشت: اگر اینطور باشد سنگ روی سنگ بند نمی‌شود؛ اگر کسی در مقابل افرادی که بر ضد امنیت نظام اقدام می‌کنند نایستد، کوتاهی کرده است؛ از مراکز و مسئولانی که این حرکت را انجام دادند و از سوء استفاده این افراد جلوگیری کردند تشکر می‌کنیم.

حجت‌الاسلام گرجیان با تأکید بر اینکه هر جایی قوانینی دارد گفت: در خانه همین آقا نمی‌توانیم هر گونه که خواستیم لباس بپوشیم و هر جایی خواستیم برویم و هر کاری خواستیم بکنیم؛ در خانه این آقا هم قوانینی وجود دارد که باید رعایت شود؛ البته مسئولان باید بدانند که دانشجویان هم باید تابع قانون باشند و بدانند که باید چارچوبه قوانین دانشگاه را رعایت کنند.

عضو هیأت علمی گروه فلسفه و کلام دانشگاه باقرالعلوم(ع) با انتقاد از اینکه برخی ندیده و نشناخته از آزادی در کشورهای اروپایی تعریف می‌کنند اظهار داشت: حتی فرانسه هم که ادعا دارد مهد آزادی است، در مقابل حرکات خارج از چارچوب برخورد می‌کند؛ یک وزیر ایتالیایی که با حرکت حیوانی همجنس‌بازی مخالفت کرده بود از وزارتخانه خود کنار گذاشته شد.

وی با ابراز تعجب از اینکه برخی از آزادی اساتید دانشگاه در مخالفت با رژیم پهلوی سخن می گویند، گفت: این افراد در زمان شاه زندگی نکرده‌اند؛ این‌ها ندیده‌اند که شاه چطور اساتید را از بین می‌برد؛ استاد شریف واقفی و بسیاری قبل او به شهادت رسیدند، اخراج، تعلیق و تبعید شدند؛ این ترحم بی جا و بی‌مورد وزارت علوم جمهوری اسلامی در دولت‌های مختلف باعث با جرأت شدن برخی قانون‌گریز شده است.

حجت‌الاسلام گرجیان از خوانده شدن جریان اصلاحات با این نام انتقاد و تصریح کرد: نمی‌دانم چرا این جریان نام اصلاحات را به سرقت برده است؟ این‌ها در مقابل شهادت عده‌ای در شاهچراغ ساکت هستند و گویا هیچ اتفاقی نیافتاده است اما اگر برای فردی که مد نظر این‌ها است اتفاقی بیافتد یا حتی خودش به مرگ طبیعی بمیرد، جنجال درست می‌کنند.

عضو هیأت علمی گروه فلسفه و کلام دانشگاه باقرالعلوم(ع) توصیه کرد: اگر از بین این افراد کسانی هستند که دلی با قانون اساسی، شهدا، امام راحل و رهبر معظم انقلاب دارند، برگردند؛ ببینند چه چیزی برای این‌ها مهم است؟ آیا ایجاد تنش یا رفع تنش در جامعه مهم است؟ به این آزاد اندیشی و حق خواهی می‌گویند یا حق سوزی است؟ این‌ها در مسیر دشمن و رادیو اسرائیل، آمریکا و رسانه‌های نماینده غرب حرکت نکنند.

محمود لطیف

ارسال نظرات