۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۰
کد خبر: ۷۴۰۳۴۶
آیت الله نوری همدانی:

مسؤولین باید پیشاپیش و دوشادوش مردم در مساجد حضور داشته باشند

مسؤولین باید پیشاپیش و دوشادوش مردم در مساجد حضور داشته باشند
حضرت آیت الله نوری همدانی مسجد را پایگاه اجتماعی، دینی و تصمیم ساز دانست و تصریح کرد: مسؤولین باید پیشاپیش و دوشادوش مردم در مساجد حضور داشته باشند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله نوری همدانی، بعد از ظهر امروز در دیدار شرکت کنندگان اولین آیین ملی تکریم فعالان مسجد و پانزدهمین پاسداشت ادبیات مقاومت با عرض تسلیت به مناسبت ایام حزن اهل بیت(ع) ضمن تقدیر از اقدامات صورت گرفته توسط سازمان بسیج مستضعفان و زحمات دست اندرکاران این حوزه گفت: مهم ترین مطلب حضور پرشور در مساجد برای ادای فریضه نماز است، نمازی که تضرع به درگاه پروردگار است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: همه وظیفه داریم در مساجد شرکت و حضور فعال داشته باشیم و از خداوند متعال بخواهیم کارهای ما برای رضایت او باشد. همه باید حضور داشته باشند این همه شامل نمایندگان مجلس و وزیران و به طور کل همه مسئولین می شود. این طور نباشد که پشت میز برای مردم تکلیف کنند و خود عمل نکنند. باید در مسجد به عنوان یک پایگاه مهم تصمیم ساز حضور داشته باشند، در کنار مردم باشند، از مردم جدا نباشند، در یک صف واحد باشند و از حال مردم باخبر باشند.

ایم مرجع تقلید با اشاره به جایگاه ممتاز مساجد در تاسیس تمدن درخشان اسلامی ابراز داشت: در صدر اسلام هم همین گونه بوده است، پیامبر اسلام(ص) در تمام اجتماعات حضور داشتند. تمام تصمیم های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و... در مساجد گرفته می شد در واقع مسجد جایگاهی برای طرح و حل مشکلات جامعه اسلامی بود. مسجد یک پایگاه در هر موضوعی است.

حضرت آیت الله نوری همدانی در ادامه به اهمیت جایگاه ائمه جماعت در مساجد اشاره کرد و افزود: امام جماعت باید تمام شرکت کنندگان در مسجد را یک به یک بشناسد و از مشکلات آنان با خبر بوده و در صدد رفع دغدغه های آنان باشد.

لازم به ذکر است در ابتدای این دیدار سردار غلامرضا سلیمانی؛ رئیس سازمان بسیج مستضعفان ضمن اشاره به لزوم فعال شدن مساجد در مسیر حرکت به سمت ایجاد حکومت اسلامی، تشکیل جامعه مهدوی، زمینه سازی ظهور و تمدن سازی در بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری، به ایراد گزارشی کوتاه از آخرین اقدامات، برنامه ها و فعالیت های بسیج در زمینه احیای جایگاه مساجد در جامعه پرداختند و در پایان این دیدار از تعدادی از فعالان مساجد با حضور حضرت آیت الله نوری همدانی تقدیر به عمل آمد.

ارسال نظرات