۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۰
کد خبر: ۷۴۰۲۰۹

در دومین روز مجمع عالی فرماندهان سپاه چه گذشت + فیلم

در دومین روز مجمع عالی فرماندهان سپاه چه گذشت + فیلم
رئیس‌جمهور، رئیس مجلس شورای اسلامی،‌ نماینده ولی فقیه در سپاه و همچنین زینب سلیمانی فرزند شهید حاج‌قاسم سلیمانی در دومین روز بیست و چهارمین مجمع عالی فرماندهان و مسؤولان سپاه حضور یافته و سخنرانی کردند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، دومین روز از بیست و چهارمین مجمع عالی فرماندهان و مسئولین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز در دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع) برگزار شد.

رئیس‌جمهور، رئیس مجلس شورای اسلامی،‌ نماینده ولی فقیه در سپاه و همچنین، زینب سلیمانی فرزند شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور در این مجمع، سخنرانی کردند.

آیت الله رئیسی: اگر در ۲۸ مرداد ۳۲ سپاه بود انگلیسی‌ها هرگز جرات به‌راه انداختن کودتا نداشتند

آیت‌الله رئیسی در این مراسم که در دانشگاه امام حسین (ع) برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد همه شهدای انقلاب اسلامی، به‌ویژه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، حرکت در مسیر خدای متعال و اجرای دستورات الهی را از ویژگی‌های سپاه پاسداران دانست که آن را از همه نیروهای مسلح جهان ممتاز کرده و به آن قدسیت می‌بخشد.

رئیس جمهور حضور سپاه در منطقه را برخلاف حضور نگران‌کننده و وحشت‌آفرین نیروهای بیگانه، برای ملت‌های منطقه امیدبخش و امنیت‌ساز دانست و اظهار کرد: اگر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در منطقه حضور نمی‌داشت و اگر نبود اقدام سپاه در ایجاد انسجام و همگرایی بین نیروهای مردمی در سوریه و عراق و افغانستان و ایستادگی در مقابل داعش دست‌ساخته آمریکایی‌ها، امروز تروریسم تکفیری کل اروپا را فرا گرفته بود.

آیت الله رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود به اظهارات اخیر وزیر خارجه اسبق انگلیس مبنی بر اعتراف به دست داشتن کشورش در کودتای ۲۸ مرداد اشاره کرد و با بیان اینکه چنین اظهاراتی پیام حمایت از اغتشاشات و اغتشاشگران است، خطاب به وزیر خارجه اسبق انگلیس و سایر دولتمردان این کشور، گفت: اگر در ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود شما هرگز جرأت چنین خیانتی نداشتید.

در دومین روز مجمع عالی فرماندهان سپاه چه گذشت + فیلم

حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی: نباید اجازه دهیم دشمن قله‌های فکری جوانان را تصاحب کند

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه در بیست و چهارمین مجمع عالی فرماندهان سپاه یکی از بزرگترین موانع در مسیر انقلاب را غفلت عنوان کرد و گفت: غفلت در شکل‌های مختلف از جمله غفلت از دشمن، غفلت از پاسداری و غفلت از درد و رنج معنوی بروز می‌کند و همواره باید مراقب باشیم در هیچ یک از این عرصه‌ها دچار غفلت نشویم.

وی افزود: مطالبه مقام معظم رهبری از سبز پوشان حریم ولایت این است که شما پاسدار باشید و از پاسداری خود حفاظت کنید و از این موضوع غفلت نکنید.

نماینده ولی فقیه در سپاه بیان کرد: دشمن تلاش می‌کند تا قبح گناه را در جامعه بشکند و امروز اهتمام به ترویج مبانی دینی و اخلاقی یک جهاد است. ترویج سبک زندگی غربی و نفوذ در سرزمین‌های فکری جوانانمان نقشه دیگر دشمنان است که باید برای مقابله با آن دارای برنامه بود.

در دومین روز مجمع عالی فرماندهان سپاه چه گذشت + فیلم

قالیباف: سپاه باید پناهگاه همه مردم در حل مشکلات باشد

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در بخشی از سخنان خود در بیست و چهارمین مجمع عالی فرماندهان و مسئولین سپاه،‌ گفت: سپاه باید در مشکلاتی که مردم در اقصی نقاط کشور دارند، پناهگاه همه مردم باشد و آن‌ها را مطالعه، مطالبه و پیگیری کند.

رئیس مجلس در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اقدامات مجلس یازدهم، بیان کرد: تا پایان سال سوم مجلس یازدهم ۸۲ درصد از وعده‌های مجلس در مردادماه سال ۹۹ به مردم را به قانون تبدیل و آن را ابلاغ کرده‌ایم.

وی اقدامات مجلس در حوزه بحث‌های اقتصادی را اقدامات بسیار جدی و اساسی دانست.

در دومین روز مجمع عالی فرماندهان سپاه چه گذشت + فیلم

زینب سلیمانی: شهید حاج قاسم سلیمانی با شهادتش خالق امید برای نسل جوان امروز شد

خانم زینب سلیمانی فرزند سردار دل‌ها سپهبد پاسدار حاج قاسم سلیمانی و سیدالشهدای جبهه مقاومت اسلامی در بیست و چهارمین مجمع عالی فرماندهان و مسئولین سپاه به مروری از سخنان مهم، ماندگار و درخشان شهید سلیمانی که چند ماه قبل از شهادت در سال ۹۸ و در مجمع عالی فرماندهان و مسئولان سپاه ایراد کرده بود، پرداخت و از تلاش های به عمل آمده برای پاسداری نام، مرام و مکتب شهید سلیمانی در سپاه، کشور و منطقه قدردانی کرد.

وی گفت: شهید سلیمانی با شهادتش قله و شخصیتی شد که می تواند برای نسل و جامعه ما جذاب باشد و برای نسل امروزمان امید خلق کند.

خانم زینب سلیمانی افزود: عمل سپاه از سر تکلیف نیست. سپاه حکمت عمل خود را از ولی امر می گیرد و برای پیگیری این حکمت پیوسته قیام و مجاهدت می کند. عمل سپاه پیوسته و مستمر است. سپاه به سمت خطر می رود و بعد دیگران را به دنبال خود می کشاند.

تعداد بازدید : 1
ارسال نظرات