۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۱
کد خبر: ۷۳۹۷۹۵
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان خبر داد؛

برگزاری جشنواره بین المللی موسیقی نوای مهر

برگزاری جشنواره بین المللی موسیقی نوای مهر
حجت الاسلام هاشمی گفت: جشنواره بین المللی موسیقی نوای مهر با محوریت فرهنگ ایثار و شهادت و با حضور ۴۰۰ مهمان کشوری و ۱۰۰ مهمان خارجی به میزبانی لرستان برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری رسا در لرستان، حجت الاسلام هبت اله هاشمی در دومین شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفت: شورای ترویج در استان یکی از قوی ترین جلسات شورای ترویج کشور است.

مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران لرستان با اشاره به برگزاری جلسات شورای ترویج در استان افزود: بسیاری از مصوبات شورای ترویج جنبه ملی پیدا کرده و به عنوان الگو معرفی شده است.

وی به ۲۶ مرداد ماه سالروز ورود آزادگان به کشور، اشاره کرد و گفت: در استان ۱۵ شهید قریب، آزادگانی که در اسارت زیر شکنجه شهید شدند وجود دارد که جنازه حدود ۱۰ شهید آزاده به کشور بازنگشته است.

حجت الاسلام هاشمی گفت: به تاسی از حضرت رقیه(س) که در اسارت شهید شد، امسال طرح شهدای قریب برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: در هفته آزادگان همه دستگاه های اجرایی از آزادگان مجموعه ها تجلیل نمایند.

وی از دیگر برنامه های پیش بینی شده در این ایام در همه شهرستان ها، سخنرانی آزادگان پیش از خطبه های نماز جمعه است.

حجت الاسلام هاشمی بیان کرد: از دیگر برنامه های پیش بینی شده حضور آزادگان و بیان خاطرات در برنامه های تلویزیونی است.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره بین المللی موسیقی نوای مهر عنوان کرد: استان لرستان میزبان ۴۰۰ مهمان داخلی و ۱۰۰ مهمان خارجی است.

حجت الاسلام هاشمی با اشاره به اینکه بحث یک درصدی بودجه ایثار و شهادت در دستگاه های اجرایی استان است، گفت: این موضوع با معاونت و مدیریت برنامه ریزی استان لرستان و همچنین و مدیرکل امور اقتصادی این قضیه حل شد و به زودی به همه دستگاه ها ابلاغ می شود.

وی اظهار کرد: هرکتاب، فیلم و نوشته ای در بحث ایثار و شهادت به چاپ برسند و نشر پیدا کند باید به تایید کمیته فرهنگی هنری بنیاد شهید برسد./۹۴۵۱/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات