۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۷۳۹۷۰۳
نماینده ولی فقیه در کاشان مطرح کرد؛

خبرنگاری، کاری در امتداد حرکت انبیای الهی

خبرنگاری، کاری در امتداد حرکت انبیای الهی
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خبرنگار و تبریک روز خبرنگار، گفت: کار خبرنگاران کار انبیاء الهی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کاشان که در مصلی بقیه الله الاعظم این شهرستان برگزار شد، با اشاره به برگزاری اردو‌های جهادی، گفت: دانشجویان اردو‌های جهادی از افتخارات انقلاب اسلامی و نظام اسلامی ایران هستند.

وی شناسایی مناطق کم زاد و ولد را یکی از فعالیت‌های اردو‌های جهادی دانشجویی دانست و افزود: تشکیل کارگروه‌های فرهنگی و آموزشی از سوی دانشجویان جهادی و انجام غربالگری روستائیان موانع فرزندآوری را برطرف می‌کند.

نماینده ولی فقیه درکاشان همچنین ساخت حمام برای خانواده‌های بی بضاعت روستایی، فعالیت عمرانی و فرهنگی و اجتماعی را از دیگر خدمات اردو‌های جهادی دانشجویی برای روستائیان در دور افتاده‌ترین نقاط شهرستان برشمرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خبرنگار و تبریک روز خبرنگار، افزود: کار خبرنگاران همان کار انبیاء الهی است.

وی با اشاره به اینکه انبیاء الهی «خبر» را از خداوند دریافت و بدون کم و کاست حفظ و بدون کم و کاست به اطلاع مردم می‌رسانند، گفت: خبرنگاران رخداد‌ها را دقیق و بدون کم و کاست برررسی کرده و آن را بدون کم کاست اطلاع رسانی کنند.

نماینده ولی فقیه در کاشان تأکید کرد: خبر خبرنگاران نباید به گونه‌ای باشد که مخاطب برای دسترسی به اطلاعات صحیح به چندین رسانه مراجعه کند تا از همه زوایای یک خبر با اطلاع شود.

وی از خبرنگاران که با کمترین امکانات بیشترین خبر‌ها را تولید و منعکس می‌کنند درخواست کرد صفت انبیا را که حفظ کامل خبر و انعکاس آن است رعایت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی در رابطه انتخابات پیش رو یادآور شد: انتخابات و سپردن مسؤولیت به افراد، دادن امانت به اهل آن است.

وی ادامه داد: نامزد‌های انتخابات پیش رو نامه پنجم نهج البلاغه را که امیر مومنان (ع) به اشعث می‌فرماید، این مسؤولیت طعمه نیست امانت خدا است را الگوی خود قرار دهند.

به گفته وی کاندیدای اصلح کسی است که تعهد و تخصص را با هم داشته باشد و اگر کاندیدایی خود را متعهد نمی‌داند حتی اگر بیشترین تخصص را داشته باشد نباید وارد عرصه انتخابات شود، ضمن اینکه کاندیدای با تقوا اگر تخصص نداشته باشد نباید وارد عرصه انتخابات شود.

وی ادامه داد: امام جمعه و نماینده ولی فقیه در کاشان در رابطه با انتخابات همان سیاست رهبری که بیان ملاک و وظایف است را دنبال می‌کند و از هیچ کاندیدایی در پنهان و آشکار، با اشاره و یا صراحت حمایت نمی‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به ایام و روز مقاومت، گفت: خانم رایس خاورمیانه را باردار اعلام کرده بود و نوزادی که قرار بود متولد شود تغییر مرز‌های خاورمیانه و تاسیس خاورمیانه جدید همراه با سیاست‌ها و مصلحت اسرائیل و آمریکا خواهد بود.

وی ادامه داد: حزب الله لبنان با امکانات اندک مالی، اما با اقتدار نرم افزاری در مقابل طرح خاورمیانه جدید مقاومت کرد و امروز کار رژیم صهیونیستی به جایی رسیده است که ۱۰ هزار نفر از ارتش آن جدا شدند و صدها هزار معترض در کف خیابان‌هایاین رژیم غاصب قرار دارند.

نماینده ولی فقیه در کاشان یکی از نگرانی‌های اسرائیل را چادر‌های حزب الله در عمق ۳۰ متری اراضی اشغالی دانست و ابراز داشت: حزب الله اراده کرده است تا حضور دائمی خود در اراضی حفظ کند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با تسلیت شهادت امام زین العابدین، گفت: استفاده از فرصت‌ها و درس تبیین از جمله درس‌های بزرگی است که از امام سجاد (ع) گرفته ایم./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات